Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
-
- Posts: 67
- Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2
Als ik het af heb komt daar wel een update van Patrick
-
- Posts: 67
- Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2
Hier dan het schakelmechanisme, het is nu zo goed als af. Enkel moet ik sommige dingen nog netjes afwerken.
Ik heb een Prelude schakelmechanmisme gebruikt met EP3 schakelkabels. Omdat ik ook een 3'' uitlaat heb gekocht, welke nog eens erg hoog in de tunnel hangt was mn ruimte heel erg beperkt. Ik wilde perse het interieur zo netjes mogelijk houden, dus het liefst geen rare dingen van de shifter of kabels in het zicht. Met wat knutselwerk is dat aardig gelukt. De speling met de uitlaat is erg weinig, op de foto is te zien hoe hoog de uitlaat hangt. De shifter zit precies zo gemonteerd dat de originele middenconsole er echt net overheen past. En tevens zo hoog mogelijk dat de uitlaat niet geraakt word. De uitlaat wordt / is voorzien van heatwrap om de temperatuur een beetje normaal te houden.
Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden hoe het gemonteerd zit, daarnaast schakelt het erg strak. Een groot verschil ten opzichte van de K20-EG. Ik ben erg benieuwd hoe het op de weg gaat uitpakken!
Ik heb een Prelude schakelmechanmisme gebruikt met EP3 schakelkabels. Omdat ik ook een 3'' uitlaat heb gekocht, welke nog eens erg hoog in de tunnel hangt was mn ruimte heel erg beperkt. Ik wilde perse het interieur zo netjes mogelijk houden, dus het liefst geen rare dingen van de shifter of kabels in het zicht. Met wat knutselwerk is dat aardig gelukt. De speling met de uitlaat is erg weinig, op de foto is te zien hoe hoog de uitlaat hangt. De shifter zit precies zo gemonteerd dat de originele middenconsole er echt net overheen past. En tevens zo hoog mogelijk dat de uitlaat niet geraakt word. De uitlaat wordt / is voorzien van heatwrap om de temperatuur een beetje normaal te houden.
Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden hoe het gemonteerd zit, daarnaast schakelt het erg strak. Een groot verschil ten opzichte van de K20-EG. Ik ben erg benieuwd hoe het op de weg gaat uitpakken!
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
dat zit er netjes in
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
wow veel werk om een schakelmechanisme te monteren
hopelijk komt de uitlaat er niet tegen anders krijg je muziek onder de wagen
hopelijk komt de uitlaat er niet tegen anders krijg je muziek onder de wagen
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
SUPER!!! mooi en netjes gedaan, klasse
-
- Posts: 67
- Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
De uitlaat is altijd nog te verplaatsen Daar komen we vast wel uit.
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Ziet er keurig uit!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Lees nu je topic pas, volgens mij begint het kenteken van de auto met 89 toch? Dan is het mijn oude Integra.
Leuk om te zien dat je er goed voor zorgt. Toen hij (weer) te koop stond een tijd geleden heb ik nog contact opgenomen met de verkoper maar je was me net voor. Oude liefde jeukt soms
Leuk om te zien dat je er goed voor zorgt. Toen hij (weer) te koop stond een tijd geleden heb ik nog contact opgenomen met de verkoper maar je was me net voor. Oude liefde jeukt soms
-
- Posts: 67
- Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Dit is niet de ITR (nr3 ) welke jij voor ogen hebt. Die stond toen(alweer) wel te koop. En toevallig heb ik de wielen van die auto over genomen. Dit is de oude ITR van Vincent, en daar voor van Arno.
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Ah okee. Toch is en blijft een zwarte DC2 mooi 8)
-
- Posts: 67
- Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Vandaag een dagje aan de "nieuwe" 3'' uitlaat gewerkt. Ondanks dat deze onder een DC2 weg kwam paste het nog niet lekker, dus de slijptol er in!
Al met al toch een dag bezig geweest om de uitlaat netjes te laten hangen, zo'n 3" uitlaat is toch wel behoorlijk groot onder een Honda.
Al met al toch een dag bezig geweest om de uitlaat netjes te laten hangen, zo'n 3" uitlaat is toch wel behoorlijk groot onder een Honda.
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
hehehe the master @wordk Hangt er mooi onder kerel
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
wat niet past, dat wordt gelast
-
- Posts: 67
- Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
De auto mocht weer even naar buiten op z'n vers gespoten wielen..
Hopelijk volgende week meer motorische updates..
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Ik vind het een plaatje!
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Je bent lekker bezig zo gedurende de winter!
Kom maar op met die blok plaatjes
Kom maar op met die blok plaatjes
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km ,903km(2018)
854km (2019)
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
zeer mooi!!
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Mooi om te volgen!
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
- Posts: 67
- Joined: Tue May 20, 2014 5:13 pm
Re: Voetbalboer87 -- EE8 en DC2-K20
Het motorruimte wordt langzaam steeds voller. Het kleppendeksel is weer netjes
Hopelijk in de loop van de komende weken starten.
Hopelijk in de loop van de komende weken starten.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm