Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Ray1990 »

Ziet er strak uit, zeker omdat het bij lhd meer werk is. Deze komt ook op de dc5 :-) klinkt ook lekker die intake als ik op youtube kijk.
Lvd050
Posts: 54
Joined: Sat Nov 08, 2014 7:14 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Lvd050 »

but..........what if it's raining? Niet zo'n hele vreemde vertoning hier in Nederland.... :p
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Ray1990 »

Geen last van, denk maar de subaru's.. Zelfde idee :-)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Zit een speciaal drainage-gaatje in de airbox, zodat het niet je motor ingezogen wordt. In de UK rijdt men veel met deze airbox all year round, no problems.
Voor mij is het een mooi weer auto, dus ik maak me er al helemaal niet druk om.


Hier nog enkele Iphone-foto's van na het uitlijnen van vanmorgen vroeg:
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Vooral de laatste vind ik erg vet!!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Rikky »

Mooi man!

Vooral de laatste? Zo van hij is stuk, kan hij meteen de trailer op :P

Toffe foto's man ;)
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Heb je zojuist het bewijs gestuurd dat hij niet stuk is ;)
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Rikky »

Ontvangen & genoten... mooi man!!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Mindstorm »

mooie brievenbus ;) zal wel lekker blerren zodicht bij je schutboard?

maar goed bezig met de ep, ben benieuwd wat hij op de bank doet.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Thanks. Heel hard schreeuwen doet een K niet vind ik, al helemaal niet als je het vergelijkt met een B.
Omdat ik het aanzuiggeluid dus inderdaad echt miste (plus looks&performance) ben ik overgestapt naar de Gruppe M.

Zeer benieuwd wat hij op de bank doet, helaas is de laatst beschikbare mogelijkheid voor dit jaar komende zaterdag, en dat haal ik dus niet.
Mooi de tijd om de laatste puntjes op de i te zetten dus. :)
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Image
Recent van Naad nog wat carbon goodies overgenomen: hagelnieuwe Seibon carbon achterspoiler (dramatische pasvorm, met 2 vrienden een volle dag bezig geweest. Maar nu zit het ook wel echt héél erg netjes!)
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage
En een carbon motorkap (merk vergeten):
ImageImage
Wesley aan het kleien
ImageImage
Vieze klei!
Image
Wes aan het polijsten
Image
Image
Image
Image
Image
Next up: terugmonteren Gruppe M scoop, parrafan, en ruitenwissers. Én een nieuwe kentekenplaathouder hahaha.
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Mindstorm »

nou weet ik gelijk weer hoe dat er bij mijn auto uit zal zien.

kapje past ook wel netjes als ik het zo zie.
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Tha Bla »

Als dit mijn kap was/is dan is die ook van Seibon.

Ziet er goed uit :)

Grts maRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Ray1990 »

Erg netjes, carbonlove :P
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Hoi Marcel, dit is niet jouw Seibon kap. Die is na restauratie bij Wesley gebleven, hij is ook degene die 'm gerestaureerd heeft. Dit was wegens kleurverschil met de Gruppe M scoop en de achtervleugel, beiden zijn veel donkerder dan de Seibon kap. Maar je herkent 'm niet meer terug, hij is echt prachtig geworden!

Pasvorm van deze motorkap is inderdaad echt spot on, we hebben hem er alleen "opgelegd" en vastgeschroefd, op deze foto's is nog niks uitgelijnd! Er komen nog wel hoodpins in ivm kans op openwaaien ;)
User avatar
Mindstorm
Posts: 309
Joined: Sun Nov 23, 2014 10:57 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Mindstorm »

nahja dat is ook wel is fijn als iets is een keer wel gewoon goed past, heb het is het verleden helaas bijna altijd anders moeten ervaren.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Klopt. Maar vind toch dat je bij een dergelijk duur produkt van een gerenommeerd merk als Seibon wel meer mag verwachten.
Om eerlijk te zijn is de pasvorm van de kap die ik van Daan kocht ook echt stukken beter dan die van de Seibon motorkap die ik ook gekocht had. Zo had ik de luxe om uit het beste te kiezen.
Tha Bla
Posts: 351
Joined: Thu Apr 03, 2008 10:19 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Tha Bla »

Kijk wat een luxe positie :) (1 reserve of lekker verkopen?)

Maar de kap lag er ook strak bij mij op, niets af te stellen behalve de haak waar de motorkap dicht zit.
Zo te horen heb je dit ook bij deze kap anders geen hoodpins toch.
Toen de originele terug geplaatst werd vroeg ik me af of ik die had laten vallen,
deze vond ik minder mooi aansluiten dan de Seibon.

Het zelfde met je spoiler toch, ook seibon of wat anders maar zo te zien behoorlijk moeten aanpassen :(

Voor de seibon of andere A-merk onderdelen betalen "we"genoeg dan verwacht je ook betere pasvormen.

Grts MaRcel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is mistery.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by Knite Force »

Had de Seibon er inderdaad bijgekocht om een keuze te hebben qua looks en pasvorm. Maar alleen qua kleur was het al snel bekeken, de Seibon was veel "geler". Ik denk dat het geen gezicht zou zijn, temeer omdat de Gruppe M scoop er direct op zit. Nu heb ik alles qua kleur redelijk dicht bij elkaar liggen, lekker rustig. Ik wil zo min mogelijk verschillende kleuren op mijn auto. :)
Heb andere bezitters van een Seibon achtervleugel in meerdere of mindere mate horen klagen (en een enkeling ook helemaal niet!) over de pasvorm ervan. Ik blijf erbij dat die echt te matig is voor een dergelijk prijskaartje.
User avatar
H8TER
Posts: 180
Joined: Sun Feb 16, 2014 12:48 pm

Re: Knite Force: NL 1991 Honda Civic 1.6i-VT EE9

Post by H8TER »

Knite Force wrote:Had de Seibon er inderdaad bijgekocht om een keuze te hebben qua looks en pasvorm. Maar alleen qua kleur was het al snel bekeken, de Seibon was veel "geler". Ik denk dat het geen gezicht zou zijn, temeer omdat de Gruppe M scoop er direct op zit. Nu heb ik alles qua kleur redelijk dicht bij elkaar liggen, lekker rustig. Ik wil zo min mogelijk verschillende kleuren op mijn auto. :)
Heb andere bezitters van een Seibon achtervleugel in meerdere of mindere mate horen klagen (en een enkeling ook helemaal niet!) over de pasvorm ervan. Ik blijf erbij dat die echt te matig is voor een dergelijk prijskaartje.

Is eigenlijk niet wat ik verwacht bij het merk seibon...
Dacht altijd dat voor wat ze vragen alles spot on zou zijn. Jammer dat dat blijkbaar niet zo is.

Maar staat hem super goed die carbon delen :cool:
ITR dag record:
774km (2016)
787KM, 853km (2017)
840km. 921km :biggrin: ,903km(2018)
854km (2019)
Post Reply