Toen ik de auto kocht moest er het nodige aan gebeuren zoals:
- Lekke condensor
- Remschijven waren slecht
- Onderhoudsbeurt
- Zaten goedkope banden onder
- Met starten hoorde je de distributie ketting
- En nog veel meer kleine dingen
Na de aanschaf gelijk maar even aftankten aangezien er niks in zat..
Mijn plannen waren:
Tegiwa M
Continental Sportcontact 5 tyres
HID 5000K
Parrot Carkit
Tegiwa Catback
Onderhouds beurt
Bijna direct na aanschaf de auto een grote beurt gegeven zodat alles weer fris is!
- Olie + Filter
- Bakolie
- Kleppendekselpakking
- Kleppen stellen
- Luchtfilter
- Pollenfilter
Vervolgens 5000K Xenon er in gezet zodat ik 's nachts ook goed zicht heb.
In het afgelopen jaar heb ik de auto voorzien van een Gruppe M luchtfilter en een Tegiwa Catback wat echt super klonk, soms met rustiger rijden stoorde het wel heel iets.
Video van de Gruppe M en Tegiwa Catback: (klinkt toch wel erg lekker!)
[video=youtube_share;4PcxOut8Ag4]http://youtu.be/4PcxOut8Ag4[/video]
Natuurlijk wil je met 200pk goede banden hebben en zijn er dus Continental Sportcontact 5 banden onder gezet.
Deze banden plakken echt achterlijk goed, zelfs met nat weer kun je sportief rijden!
Een ratelende distributieketting met starten is natuurlijk ook niet helemaal top, deze ook vervangen inclusief de spanner.
Kosten vielen enigzins mee aangezien ik alles zelf deed, in totaal 2 avonden hiermee bezig geweest. Dit kwam mede door de krukasbout die ACHTERLIJK strak vast zit!
Gare oude kettingspanner:
Vervolgens gelijk de kleppendeksel weer netjes gemaakt met krimplak
Daarna de condensor aangepakt, was ook wel nodig zoals je kunt zien.
Remmen kunnnen natuurlijk niet achterblijven... Brembo remschijven en Ferodo DS2500 Remblokken voor (en als je dan toch bezig bent gelijk even rood spuiten)
Samen met 2 collega's ben ik met de civic naar Engeland geweest voor Japfest, wat een happening!
Echt super gaaf om zoveel japanse sport en hobbywagens op 1 plek te zien, van starlets tot skyline's alles stond er. Onderweg nog met een paar andere EP3 sprintjes gedaan op de snelweg.
Parkeerplaats langs de snelweg richting Japfest:
Na een tijdje heb ik weer besloten om origineel te gaan rijden mede vanwege de gedachten om de auto te verkopen en er iets anders leuks voor terug te kopen.
De auto heeft 3 maanden te koop gestaan en er zijn 2 mensen komen kijken waarvan eentje RHD niks vond en de ander had liever een andere kleur.
Uiteindelijk heb ik besloten om de civic te houden en er flink wat vermogen uit te gaan halen! En zo onstond het idee om een turbo op de civic te bouwen, het zal een wat langer project worden aangezien ik geen kant en klaar pakket koop maar alles zelf bij elkaar wil zoeken ivm kosten.
Vermogen: Het doel is tussen de 350 en 380pk te behalen.
Looks: Ik wil hem origineel laten op misschien een Mugen spoiler na (sleeper)
Via Facebook heb ik een Sidewinder turbo spruitstuk voor een hele nette prijs kunnen kopen.
Vervolgens via marktplaats onderstaande wastegate gekocht welke een imitatie bleek te zijn en dus weer terug gestuurd is.
Natuurlijk heb je voor al dat leuks een ECU nodig, deze heb ik via ebay vanuit engeland besteld en is ook al binnen.
To do lijst:
Turbo: GT3076R of iets van vergelijkbaar formaat
Fuel pump: Walbro 255 or a Deatschwerks 265
Injectors: Deatschwerks 800cc (zijn al onderweg vanuit amerika)
Intercooler: Front mount
Dumpvalve: Zolang het maar CHOO CHOO doet.
Downpipe: Deze zal custom made worden
En natuurlijk nog veel kleine meuk
Dit was het voor nu :P