Innovatie door Honda en Arcelor
Innovatie door Honda en Arcelor
Ben ik aan het werk (zocht iets op) kom ik dit tegen:
http://corporate.arcelormittal.com/news-and-media/multimedia-gallery/video-gallery/#arcelormittalandhonda
http://corporate.arcelormittal.com/news-and-media/multimedia-gallery/video-gallery/#arcelormittalandhonda
- vtec vince
Re: Innovatie door Honda en Arcelor
Intressant om te zien.
Sterker en lichter is natuurlijk mooi meegenomen.
Het sterker verhaal door de speciale behandeling van het staal en die ring begrijp ik wel, maar waar besparen ze dan gewicht mee?
De deur constructie ?
Sterker en lichter is natuurlijk mooi meegenomen.
Het sterker verhaal door de speciale behandeling van het staal en die ring begrijp ik wel, maar waar besparen ze dan gewicht mee?
De deur constructie ?
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
Ik ga ervanuit dat wanneer het staal sterker is er minder van het staal gebruikt kan worden :-)
Daar is de industrie erg meebezig. Staal betaal je per kg en elke 0,1 mm op 2 mm is 5% goedkoper.
Daar is de industrie erg meebezig. Staal betaal je per kg en elke 0,1 mm op 2 mm is 5% goedkoper.
- vtec vince
Staal sterker maken zodat je minder hoeft te gebruiken klinkt logisch.
Maar de soortelijke massa veranderd ook als je het staal sterker maakt waardoor het gewicht weer toeneemt...
Of zie ik dat nu verkeerd?
Maar de soortelijke massa veranderd ook als je het staal sterker maakt waardoor het gewicht weer toeneemt...
vtec vince wrote:Staal sterker maken zodat je minder hoeft te gebruiken klinkt logisch.
Dat zie je deels verkeerd idd
- vtec vince
Welk deel dan
Het soortelijk gewicht neemt zeker niet per definitie toe. De kwaliteiten die wij verhandelen 'wegen allemaal hetzelfde'.
Het soortelijk gewicht zou alleen toenemen als de legering dusdanig veranderd zou worden dat het soortelijk gewicht van de samenstelling teveel afwijkt van 8
- vtec vince
Duidelijk, dank je Jo&.
Lol, ik dacht al jo wil dat wel typen
Mooi 1 - 2tje ;-)