Rebuild?

Hier alle motorische gerelateerde onderwerpen
Post Reply
User avatar
Martijnvanhal1986
Posts: 14
Joined: Wed May 21, 2014 8:19 pm

Rebuild?

Post by Martijnvanhal1986 »

[font=Times]Beste Honda fanaten,

Om te beginnen, ik heb minimale verstand van auto's :rolleyes:

Ik heb een Civic Type-R uit 2003 30th anniversary (bekijk evt foto's en specs in mijn topic in "even voorstellen)

Nadat ik Kpro heb laten installeren is de eerste dag mijn bak kapot gegaan, hij gaat niet meer in zijn een.
Maarten aka Mr.X (ik heb dit nog geen tijd om deze plannen met hem te bespreken)heeft op dit moment de motor er uit en de bak uit elkaar en is tot de conclusie gekomen dat het tandwiel van de eerste versnelling kapot is en via de dealer pas december/januari leverbaar.

Nu heb ik dus besloten om de auto te schorsen en lekker binnen laten staan omdat het hondenweer al in aantocht is.
alleen nu begint het te kriebelen, de motor is er uit wat kan ik doen om de motor weer "vers" te maken.
volledige rebuild? Kop reviseren? Of gewoon toch alleen de bak laten reviseren? Of te wel wat zouden jullie doen?

Tot nu toe staat al vast dat het volgende gaat gebeuren:

Bak revisie met carbon synchros, LSD (deze zijn beide al gekocht) langer 6de versnelling.
Nieuwe koppeling met lichtvliegwiel.
Nieuwe ketting en ketting spanner (deze gaf een korte ratel bij koude start)
En verdere inspectie waar mogelijk is zonder de motor uit elkaar te halen

Hij haalt verder wel olie verbruik 1 op 5000 makkelijk zeker met veel Vtec rijden, dit is dus ook het voornaamste reden om de motor aan te gaan pakken om dit zoveel mogelijk terug te dringen.
rondom de kleppendeksel zit zwarte aanslag ik weet niet of dit er mee te maken heeft.

Optisch is de auto in goede staat en verder in specs ben ik ook al een heel eind dus ik wil de auto nu gewoon lekker fris hebben.

Jullie mening wordt zeer gewaardeerd, en als je een lichte schatting kan maken qua kosten hoor ik dat ook graag

Laat een bericht hier onder achter of stuur me een privé bericht

Thankssss ;)[/font]
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Re: Rebuild?

Post by Gangaran »

Aan je blok zelf zou ik zelf niks doen, tenzij je ooit serieus gaat boosten.

Wat voor olie gebruik je? Soms kan dit ook invloed hebben op je olieverbruik.
1 op 5000km is prima, Honda geeft zelf aan 1 op 500(a1000) dacht ik.
Je kan altijd je kleppendekselpakking vervangen.

maw .. Bak reviseren en blok zo laten.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Rebuild?

Post by mrkeffo »

Hey,

Persoonlijk zou ik niks doen aan je blok. Wel als je nog net iets meer vermogen wilt. Dan raad ik supertech kleppen aan met drag cartel nokkenassen. Weet iemand met de stage 1 nokkenas en die heeft er 15pk mee gewonnen met beide mods eerst zat hij op 250 met rbc en 70mm is de sedan van 0118 racing. Maar dat is echt een keuze en ligt er ook aan wat je wilt.

Gr Kevin
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Rebuild?

Post by Jo& »

Hoeveel km heeftie gelopen?
Post Reply