Om te beginnen, ik heb minimale verstand van auto's

Ik heb een Civic Type-R uit 2003 30th anniversary (bekijk evt foto's en specs in mijn topic in "even voorstellen)
Nadat ik Kpro heb laten installeren is de eerste dag mijn bak kapot gegaan, hij gaat niet meer in zijn een.
Maarten aka Mr.X (ik heb dit nog geen tijd om deze plannen met hem te bespreken)heeft op dit moment de motor er uit en de bak uit elkaar en is tot de conclusie gekomen dat het tandwiel van de eerste versnelling kapot is en via de dealer pas december/januari leverbaar.
Nu heb ik dus besloten om de auto te schorsen en lekker binnen laten staan omdat het hondenweer al in aantocht is.
alleen nu begint het te kriebelen, de motor is er uit wat kan ik doen om de motor weer "vers" te maken.
volledige rebuild? Kop reviseren? Of gewoon toch alleen de bak laten reviseren? Of te wel wat zouden jullie doen?
Tot nu toe staat al vast dat het volgende gaat gebeuren:
Bak revisie met carbon synchros, LSD (deze zijn beide al gekocht) langer 6de versnelling.
Nieuwe koppeling met lichtvliegwiel.
Nieuwe ketting en ketting spanner (deze gaf een korte ratel bij koude start)
En verdere inspectie waar mogelijk is zonder de motor uit elkaar te halen
Hij haalt verder wel olie verbruik 1 op 5000 makkelijk zeker met veel Vtec rijden, dit is dus ook het voornaamste reden om de motor aan te gaan pakken om dit zoveel mogelijk terug te dringen.
rondom de kleppendeksel zit zwarte aanslag ik weet niet of dit er mee te maken heeft.
Optisch is de auto in goede staat en verder in specs ben ik ook al een heel eind dus ik wil de auto nu gewoon lekker fris hebben.
Jullie mening wordt zeer gewaardeerd, en als je een lichte schatting kan maken qua kosten hoor ik dat ook graag
Laat een bericht hier onder achter of stuur me een privé bericht
Thankssss
