Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Inmiddels heb ik serieuze tegenslag aan mijn eigen blokje. Alle lagers eruit krassen in cilinders.. Alles wijst op te weinig smering.. Terwijl ik oliedruk heb gehad en tapte genoeg hoeveelheid af.

Maargoed ik laat mijn ep niet stikken. Vorige week ander blokje opgehaald bij wesley. Ondertussen heb ik behoorlijk wat nieuwe spullen besteld om t blokje weer op te bouwen. Hij blijft tussen haakjes aardig oem.

Wel komen er wat nieuwe updates op:
Fd2 nokkenas
Rbc inlaat
70mm gasklep
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by LaurenZ »

Heb je ook zo'n plaat in je carterpan ? Dat is de oorzaak bij een vriend van me geweest met zijn blok.
10 rondjes nurburgring op semi's vond zijn B18 niet heel erg cool :)

En wesley z'n nokken gekocht ?
'98 JDM Integra Type-R
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Nee had ik er niet in komt er wel ook in met de build. Wellicht is dat t probleem geweest. Of de olie zelf. Wel apart dat ik ruim 3k km later problemen heb na track.

En klopt idd zijn nokken ;)
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Jo& »

Dry sump pan heet dat ;-)
1 bocht kan fataal zijn. Op de weg of track.
Geen JDM K20 erin?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by LaurenZ »

Een baffled sump ;-) dry sump is weer compleet iets anders
'98 JDM Integra Type-R
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Jdm blok is veel te duur. Hebm compleet nagelopen en volgende lijst is besteld:
Nieuwe kettingen
Nieuwe spanner
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe klepseals
Nieuwe versnellingsbak lagers synchros waren nog prima etc.
Rbc
S90 70mm Tb
Ecu onderweg voor kpro

Zit enkel nog te overwegen watvoor dif en baffled sump ligt klaar.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by LaurenZ »

Mfactory hebben lucas en tim volgens mij, schijnt wel te bevallen
'98 JDM Integra Type-R
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Jo& »

Oops baffled sump, helemaal gelijk Laurens
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Knite Force »

Ohhh, balen Kev! :(

En inlasschotten in je carterpan?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Ik heb de inzetbare versie met kleppen.

Inmiddels weer wat updates:
Ecu is weg voor kpro
Rbc is naar 70mm uitgedraaid
Gasklep is onderweg
Helical lsd ligt ook klaar
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Nou we zijn inmiddels weer wat verder. Motortje loopt weer netjes bak schakeld ook weer goed. kortom was tijd om naar Leo van Drie te gaan. Uiteidnelijk was mijn resultaat 250.0 PK en 234,5 Nm koppel. Ik ben er zeer blij mee. Hier wat foto's van de mtor en bak en hoe t onder de kap er nu uit ziet.
Heb ook even de mod list op de begin pagina aangepast heb niet overal foto's van hoor :P

Image
Image

En koppel kromme:
Image
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Heb wel wat nieuwe plannen waar ik mee bezig ben en wat ik eigenlijk allemaal heb liggen.

Andere aandrijfas Lv. Homokineet heeft het begeven.
Andere koelslang die meer ruimte bij de gasklep geeft de huidige zit nu klem..
Nieuwe fuseekogels van buddyclub. huidige hebben speling
Nieuwe Pu rubbers als de toch de draagarmen los hebben. gelijk iets beter voor de wegligging
Een wideband meter van Aem. Iederekeer krijg ik het voor elkaar nadat het spruitstuk goed warm is geweest dat me uitlaat dop los trild van me 3e optionelen uitlaat gat... plus kunnen we goed de afstelling in de gaten houden.
Een titanium veerpootbrug van Dc sport(ex raymond)

hier wat foto's van de spullen.
Image
Image
Image
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Knite Force »

Kicken!!!

Welke naaf heb jij gebruikt voor je stuur?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Knite Force wrote:Kicken!!!

Welke naaf heb jij gebruikt voor je stuur?


Image
Works bell hub. past zo ook over je originele claxon gaatjes je hoeft niks te verzagen en ook voor je airbag zit er een weerstandje bij schuif je ook zo op de pinnen. echt een perfecte hub als je het mij vraag.
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Knite Force »

Sweet!!
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by Ray1990 »

Mooie updates en ben benieuwd als de laatste puntjes zijn gedaan!
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Ray1990 wrote:Mooie updates en ben benieuwd als de laatste puntjes zijn gedaan!

Ik ook! dan gaan we snel keer een rondje doen :)
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by donkeykong »

hai kevin, ben benieuwd...had jouw dyno even vergeleken met die van ray. Ik had toch iets meer verwacht vanuit jouw motortje. weet jij er meer van?
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by mrkeffo »

Nee weet niet waar t in zit. Misschien is de 3 inch te groot voor de mods of t zit m in t feit dat mijn motor helemaal ontkoold is dus minder compressie als ray. Desondanks toch heel tevreden :)
bertje
Posts: 169
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:01 pm

Re: Kevin zijn Ctr ep3 facelift

Post by bertje »

leuk om te horen dat de motor goed draait
het was mss een goed idee geweest om er meteen een andere eindoverbrenging in te monteren toen de bak open lag
wat voor lsd heb je genomen?
Locked