Voorstelling - Black EP3
Voorstelling - Black EP3
Mogelijk dat ik mij ooit reeds heb voorgesteld, maar aangezien ik al even niet meer op dit forum ben geweest toch best (nog eens?) doen.
25 jaar geleden op de wereld gezet, wonende te België (Oost-Vlaanderen).
Vroeger als eerste eigen wagen een Honda Prelude 2.0 5de gen gekocht, na 2-3 jaar genieten helaas aan zijn (haar?) einde gekomen na aanrijding in de file (aangereden langs achteren).
Vervolgens een Citroën c5 (wat?) gekocht en daarna een Peugeot 607 (watttttt?). Maar het bleef maar knagen dat het leven te kort is om saaie wagens te rijden, zeker nu ik nog jong ben Zo heb ik uiteindelijk de luxe-sleeën overboord gegooid en een Civic Type R EP3 gekocht uit 2005. Sindsdien is mijn nachtrust en vreugde op de baan er sterk op vooruit gegaan:
Na wat grondig kuiswerk (dat was echt wel nodig) en kleine wiretuck zag de motorruimte en interieur er weer super uit:
De buitenkant werd uiteraard ook goed gekuist (hoewel een grondige polier beurt ook hoog op mijn verlanglijst staat):
Vervolgens ook een V-maxx schroefkit gemonteerd en meteen omlaag geschroefd:
En dan last but not least, nog wat leuke fototjes van onder de baan (druk op de foto voor de grote versie):
En dan minder Honda gerelateerd, maar het is toch Japans en voornamelijk een auto! :P
Ook bezig met restauratie van een Nissan S12 uit '87:
Die er momenteel zo bij staat (voorkant grotendeels klaar, nu bezig met de achterkant .. roest roest roest )
25 jaar geleden op de wereld gezet, wonende te België (Oost-Vlaanderen).
Vroeger als eerste eigen wagen een Honda Prelude 2.0 5de gen gekocht, na 2-3 jaar genieten helaas aan zijn (haar?) einde gekomen na aanrijding in de file (aangereden langs achteren).
Vervolgens een Citroën c5 (wat?) gekocht en daarna een Peugeot 607 (watttttt?). Maar het bleef maar knagen dat het leven te kort is om saaie wagens te rijden, zeker nu ik nog jong ben Zo heb ik uiteindelijk de luxe-sleeën overboord gegooid en een Civic Type R EP3 gekocht uit 2005. Sindsdien is mijn nachtrust en vreugde op de baan er sterk op vooruit gegaan:
Na wat grondig kuiswerk (dat was echt wel nodig) en kleine wiretuck zag de motorruimte en interieur er weer super uit:
De buitenkant werd uiteraard ook goed gekuist (hoewel een grondige polier beurt ook hoog op mijn verlanglijst staat):
Vervolgens ook een V-maxx schroefkit gemonteerd en meteen omlaag geschroefd:
En dan last but not least, nog wat leuke fototjes van onder de baan (druk op de foto voor de grote versie):
En dan minder Honda gerelateerd, maar het is toch Japans en voornamelijk een auto! :P
Ook bezig met restauratie van een Nissan S12 uit '87:
Die er momenteel zo bij staat (voorkant grotendeels klaar, nu bezig met de achterkant .. roest roest roest )
Re: Voorstelling - Black EP3
Ziet er goed uit gozer. Die S12 worden steeds zeldzamer. In de toekomst een SR20DET swap of......
-
- Posts: 386
- Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm
Re: Voorstelling - Black EP3
Welkom
Re: Voorstelling - Black EP3
Welkom hier! Mooie foto's zeg! Nog plannen met de ep3? Of hou je die stock?
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5
Re: Voorstelling - Black EP3
Welkom, mooi spul hoor!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
Re: Voorstelling - Black EP3
@Louray, thx! Ik heb een CA18DET gereviseerd en hier en daar wat spul vervangen. In combo met de T28 zal dat (als hobby - zomer - rit) wel voldoende zijn in een S12. In België is engine-swap niet evident, gelukkig zit er standaard een CA18 (op papier) in de S12 en toevallig is de CA18DET ook een CA18 (staat zo op het blok gedrukt). Waarschijnlijk één van de weinige swaps die geen problemen geven op de controle.
@Robin, bedankt.
@Ray, ik was eerst van plan hem volledig origineel te houden maar dan toch de V-maxx gestoken (het kriebelde te veel). Zit ook een Injen CAI op, wat voor het leuke VTEC geluid zorgt. Ik twijfel momenteel (gezien de 30.000km Belgische wegen die ik per jaar afleg) om over te stappen op vaste veren van Eibach om net iets meer comfort te hebben. De V-maxx is zéér plezant om mee te rijden, maar met de vele binnen banen die ik moet berijden (en die liggen er in BE niet altijd even goed bij) mag het soms toch net iets zachter. Verder plan ik alleen kleine cosmetische aanpassingen: window visors, hier en daar wat roestige bouten vervangen, motor ruim wat kleine verbeteringen, .. maar verder niets groot (dat is voor de S12). Wel twijfel ik nog om de velgen wit te poederlakken, het zwart is heel mooi maar wil eens iets anders. Meningen?
@Rikky, thx.
@Robin, bedankt.
@Ray, ik was eerst van plan hem volledig origineel te houden maar dan toch de V-maxx gestoken (het kriebelde te veel). Zit ook een Injen CAI op, wat voor het leuke VTEC geluid zorgt. Ik twijfel momenteel (gezien de 30.000km Belgische wegen die ik per jaar afleg) om over te stappen op vaste veren van Eibach om net iets meer comfort te hebben. De V-maxx is zéér plezant om mee te rijden, maar met de vele binnen banen die ik moet berijden (en die liggen er in BE niet altijd even goed bij) mag het soms toch net iets zachter. Verder plan ik alleen kleine cosmetische aanpassingen: window visors, hier en daar wat roestige bouten vervangen, motor ruim wat kleine verbeteringen, .. maar verder niets groot (dat is voor de S12). Wel twijfel ik nog om de velgen wit te poederlakken, het zwart is heel mooi maar wil eens iets anders. Meningen?
@Rikky, thx.
Re: Voorstelling - Black EP3
Vergeten, Belgie is heel moeilijk met aanpassingen aan de auto ja. Maar een CA18DET is ook lekker man en lichter.
Enne black on black is serieus strak.
Enne black on black is serieus strak.
Re: Voorstelling - Black EP3
zo vaak heb ik em nog niet gezien in facelift, Ik moet zeggen dat je lekker de velgen zwart moet houden, zijn er al genoeg met wit op zwart. Mooie wagen!
Re: Voorstelling - Black EP3
@Ray1990, na lang twijfelen over de kleur van de velgen (ik zou ze sowieso eens herspuiten) ben ik uiteindelijk toch voor zwart gegaan. Weliswaar blinkend in plaats van mat.
Wat is er allemaal gebeurd:
- Interieur strippen opdat hij kon uitgeblutst worden (achteraf interieur er terug in, omdat ik het toch net iets properder/aangenamer vind als dagelijkse auto)
- Auto verlaagd (combo H&R - Eibach)
- Volledig gepolierd
- Velgen herspoten
- Spoon style uitlaat
Zéér tevreden met het resultaat:
Plannen:
- Ofwel neus laten herspuiten ofwel carbon motorkap plaatsen (reden: steenslag valt nog meer op en er werden ooit krassen op de motorkap getrokken)
Wat is er allemaal gebeurd:
- Interieur strippen opdat hij kon uitgeblutst worden (achteraf interieur er terug in, omdat ik het toch net iets properder/aangenamer vind als dagelijkse auto)
- Auto verlaagd (combo H&R - Eibach)
- Volledig gepolierd
- Velgen herspoten
- Spoon style uitlaat
Zéér tevreden met het resultaat:
Plannen:
- Ofwel neus laten herspuiten ofwel carbon motorkap plaatsen (reden: steenslag valt nog meer op en er werden ooit krassen op de motorkap getrokken)
Re: Voorstelling - Black EP3
Die HDR foto is wel cool.
Nog voortgang met de S13 ? ( vind ik persoonlijk veel cooler dan de EP3)
Nog voortgang met de S13 ? ( vind ik persoonlijk veel cooler dan de EP3)
'98 JDM Integra Type-R
Re: Voorstelling - Black EP3
LaurenZ wrote:Die HDR foto is wel cool.
Nog voortgang met de S13 ? ( vind ik persoonlijk veel cooler dan de EP3)
Haha, ja hoor al wat vooruitgang met de S12.
Koplampen (openklapbaar) uit elkaar gehaald en laten zandstralen/poederlakken
Ziet er beter uit dan OEM
Achteraan was er heel wat roest achter de raam-rubbers
Maar dat werd vervangen door nieuw plaatwerk. Nog een beetje plamuur-/schuurwerk en je ziet er niets meer van
De bestuurderskant dorpel, wielboog en achterkant werd ook reeds volledig aangepakt/vervangen door nieuw plaatwerk (qua dorpel etc. is het zelf te vormen, als wielboog heb ik een Mazda 323 wielboog gekozen die ik verlengd heb)
Voor: het resultaat van een slechte herstelling
Tijdens: alle roest wegslijpen
... en nieuwe stukken maken
Na (uiteraard nog zonder afwerking)
Vervolgens de wielboog al het rotte wegsnijden
Nieuwe binnenkuip vormen, inlassen, primer, nadenkit en spuiten (om hoeveelheid bloot ijzer te beperken)
Wielboog aanpassen & inlassen
Tijdelijk in epoxy primer alvorens volledig af te werken
Re: Voorstelling - Black EP3
Subframe er van onder gehaald, uit elkaar gehaald, geschuurd tot het bijna gepolierd was (hoe minder roest hoe beter) en vervolgens voorzien van 2K epoxy & 2K industriële lak
En nu bezig met de passagierskant achteraan (dorpel, achterkant, wielboog, ..) alsook de onderkant van de wagen achteraan (voorkant is reeds volledig vervangen waar nodig + herspoten)
Hier en daar nog wat referentiepunten behouden, al het roestige werd uiteindelijk wel uitgeslepen en vervangen
En nu kan ik beginnen dorpel 2 die er zo goed als nieuw uit ziet ... ahum *kuch*
En nu bezig met de passagierskant achteraan (dorpel, achterkant, wielboog, ..) alsook de onderkant van de wagen achteraan (voorkant is reeds volledig vervangen waar nodig + herspoten)
Hier en daar nog wat referentiepunten behouden, al het roestige werd uiteindelijk wel uitgeslepen en vervangen
En nu kan ik beginnen dorpel 2 die er zo goed als nieuw uit ziet ... ahum *kuch*
Re: Voorstelling - Black EP3
Wat ben jij goed zeg. Lijkt wel programma op discovery!
Re: Voorstelling - Black EP3
Bedankt!!!
Helaas gaat het op discovery altijd zo snel vooruit, terwijl ik al 1,5 jaar bezig ben. Ik hoop hem tegen de winter toch bijna klaar te hebben zodat ik er vanaf volgende lente/zomer mee kan cruisen
Ter volledigheid nog wat voor-na foto's van de voorkant
En de motorruimte in zijn geheel
Helaas gaat het op discovery altijd zo snel vooruit, terwijl ik al 1,5 jaar bezig ben. Ik hoop hem tegen de winter toch bijna klaar te hebben zodat ik er vanaf volgende lente/zomer mee kan cruisen
Ter volledigheid nog wat voor-na foto's van de voorkant
En de motorruimte in zijn geheel
Re: Voorstelling - Black EP3
Dan nog wat voor-na van de voorste wielbogen / ophanging
Bestuurderskant
Passagierskant
Passagierskant tijdens:
Na wat zoek-werk ook besloten om S2000 zetels te plaatsen, aangezien de blauwe versie hiervan perfect past bij het blauwe OEM S12 interieur (lijkt wel standaard):
En de motor staat er momenteel zo bij (kleppendeksels zijn in het wrinkle red gepoederlakt zoals bij de Type R kleppendeksels). Zit standaard een CA18ET in maar komt nu een CA18DET in van de S13 (grootste verschil is dubbel nokkenas vs enkel). Blok is volledig gereviseerd naar OEM specs, aangezien het mijn eerste engine-build is, ben ik toch benieuwd of alles goed zal draaien
Bestuurderskant
Passagierskant
Passagierskant tijdens:
Na wat zoek-werk ook besloten om S2000 zetels te plaatsen, aangezien de blauwe versie hiervan perfect past bij het blauwe OEM S12 interieur (lijkt wel standaard):
En de motor staat er momenteel zo bij (kleppendeksels zijn in het wrinkle red gepoederlakt zoals bij de Type R kleppendeksels). Zit standaard een CA18ET in maar komt nu een CA18DET in van de S13 (grootste verschil is dubbel nokkenas vs enkel). Blok is volledig gereviseerd naar OEM specs, aangezien het mijn eerste engine-build is, ben ik toch benieuwd of alles goed zal draaien
Re: Voorstelling - Black EP3
En nog een leuk sfeerbeeldje voor het spuiten, hier is wat schuurwerk in gekropen
En van de laswerken aan de voorzijde. Roest is in de hele build mijn grootste vijand
En ditzelfde aan de binnenzijde (passagierskant was hetzelfde)
En van de laswerken aan de voorzijde. Roest is in de hele build mijn grootste vijand
En ditzelfde aan de binnenzijde (passagierskant was hetzelfde)
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Re: Voorstelling - Black EP3
Amazing!!! Prachtige R, en geweldige restauratie. Benieuwd naar het eindresultaat!