Voorstel rondje

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Post Reply
alexwhite
Posts: 2
Joined: Tue Mar 18, 2014 10:05 pm

Voorstel rondje

Post by alexwhite »

Hallo mede Type-r liefhebbers,

Ik ben Alex, 18 jaar en woon in Almere. Ik heb mijn rijbewijs sinds mijn 17e en ben helemaal verliefd op de Civic Type R EP3 sinds die uitkwam (klein jongetje) Nu die auto's erg bereikbaar zijn geworden voor mensen met een budget van 7k voor een auto wil toch eens de gok wagen en een snelle wagen aanschaffen.

Ik ben afgestudeerd IT professional en ga 12 mei beginnen aan een nieuwe uitdaging in de IT, hiernaast heb ik een eigen licht en geluid verhuur bedrijf en draai ik af en toe ik wat clubs.

Momenteel ben ik het land aan het afgaan opzoek naar een goede Civic Type R (suggesties welkom) Deze zal ik per 1 mei willen aanschaffen. Ik zoek een Civic Type R Ep3 vanaf 2001 een pre facelift, hier wil ik later wel facelift koplampen voor bestellen omdat die toch wel erg lekker smoelt. Het thema van die auto zal waarschijnlijk helemaal black on black worden met wat stickerbomb. Dit is wel afhankelijk van welke kleur auto het word. Motorisch zal er een catback uitlaat opkomen en een ander luchtfilterhuis in de trant van Gruppe-m of een cold air intake maar dat zal pas in de loop van dit jaar gaan gebeuren.

De auto zal naast mijn lease auto op de oprit komen en dienst gaan doen als hobby project, ik zal ook geen woon werkverkeer met de auto gaan rijden alleen dagjes weg etc. (+/- 7000KM per jaar)

Ik ben redelijk nieuw in dit wereldje van tuning en auto's dus mochten jullie beginners (domme) vragen tegenkomen zullen ze waarschijnlijk van deze jongen uit Almere komen.
CTR-Asch
Posts: 627
Joined: Wed Jun 03, 2009 10:25 am

Re: Voorstel rondje

Post by CTR-Asch »

Welkom. Keurig voorgesteld. Ben benieuwd naar de domme vragen. :)
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Re: Voorstel rondje

Post by Ray »

Welkom hier!
Idd een keurig voorsteltopic :)
Ben zelf ook op mijn 18e begonnen met een EP3. succes met de zoektocht in iedergeval :)
En zodra je er 1 hebt, even lid worden van de club zou ik zeggen :D
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
pyrofreak666
Posts: 211
Joined: Sun May 02, 2010 11:17 am

Re: Voorstel rondje

Post by pyrofreak666 »

Welkom hier en hoop voor je dat je gauw een Honda naar jouw wens tegenkomt!

Grt
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Voorstel rondje

Post by Ray1990 »

Welkom, en moet goed komen met die ep3. Zou geen gruppe M nemen op een Left hand drive. Maar laten we niet te ver op de feiten vooruit lopen. Eerst een nette ep vinden! Succes en voor vragen ben je aan het goede adres gekomen!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Re: Voorstel rondje

Post by Rikky »

Welkom
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
alexwhite
Posts: 2
Joined: Tue Mar 18, 2014 10:05 pm

Re: Voorstel rondje

Post by alexwhite »

Bedankt voor het warme welkom,

Ben ondertussen op het forum wat almeerse type r rijders tegen gekomen wat ook wel erg leuk is :)

Vraagje: als ik een civic type r Ep3 zoek, waar moet ik op letten? bekende faaltjes of andere plekjes zoals corrosie op het spruitstuk etc...
User avatar
Ray1990
Posts: 780
Joined: Sat Oct 20, 2012 4:38 pm

Re: Voorstel rondje

Post by Ray1990 »

alexwhite wrote:Bedankt voor het warme welkom,

Ben ondertussen op het forum wat almeerse type r rijders tegen gekomen wat ook wel erg leuk is :)

Vraagje: als ik een civic type r Ep3 zoek, waar moet ik op letten? bekende faaltjes of andere plekjes zoals corrosie op het spruitstuk etc...


Standaard dingen zoals roest, plaatwerk. Maar bij proefrit letten op het schakelen/versnellingsbak. Net wat jezelf acceptabel vind.
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: Voorstel rondje

Post by Robin type-r driver »

Welkom
erwin
Posts: 298
Joined: Thu Nov 08, 2007 7:38 pm

Re: Voorstel rondje

Post by erwin »

Welkom!

Gr Erwin
User avatar
Knite Force
Posts: 1300
Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm

Re: Voorstel rondje

Post by Knite Force »

Welkom!

Bij een proefrit zou ik inderdaad vooral letten op schakelen etc. Geen kraakjes, of ändere rare zaken. Ikzelf heb een auto altijd het liefste met een koude motor bij een proefrit, en ik peil ook altijd zelf de olie vooraf. Voorts laat ik de huidige bezitter zelf liefst een stuk rijden zodat ik kan zien hoe de (warm)rijdt.
Let altijd op naden en kieren die niet netjes aansluiten of niet evenwijdig lopen.

Oh, hadden we het al over roest gehad? ;)

Succes! :D
User avatar
itr703
Posts: 401
Joined: Thu Jan 15, 2004 11:26 pm
Contact:

Re: Voorstel rondje

Post by itr703 »

Beetje open deur maar let er op dat hij regelmatig het goede (grote) onderhoud heeft gehad.
Lijkt me best een domper als je er na een paar duizend kilometer achterkomt dat de
distributieriem aan zijn kilometers zit.
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: Voorstel rondje

Post by mrkeffo »

Ep3 heeft ketting .. Gewoon goed op standaard dingen letten inderdaad. De bak is denk ik t meest waar inderdaad goed op gelet moet worden. Roest hebben ze bijna niet. Goed kijken of inderdaad geen schade auto is. Soms wilt de centrale vergrendeling welis stuk gaan. Remmen willen ok welis vast gaan zitten als niet optijd remvloeistof is ververst aangezien dat vocht aantrekt.
Post Reply