Momenteel rijd ik rond met een schroefkit (ongeveer een jaar), nu is dit op zich héél plezant rijden. MAAR aangezien ik dagelijks een 70 tal km via binnen banen doe (in België dus hoef ik er ook geen tekening bij te maken) vind ik het geheel toch net iets te hard en twijfel ik dus al een tijdje om terug OEM te gaan rijden. Alleen vind ik dat de EP3 wel een 2-3cm kan gebruiken om echt perfect te staan qua looks, te laag hoeft ook niet meer omdat ik liever overal vlot over geraak en het ook nog wat baanligging moet hebben.
Volgende veren blijken goed te zijn voor een EP3, maar hebben helaas geen GOCA attest. In BE betekent dit dus dat je ze er elk jaar mag van onder halen voor de keuring, zowel ikzelf als mijn schokdempers gaan dat niet zo leuk vinden:
- Eibach Pro kit
- Spoon
Verder heb ik volgende veren gevonden die wel voor de Belgische keuring mogen:
- H&R
- SuspensionTechniques
Aangezien SuspensionTechniques toch half zo goedkoop is als de H&R veren, vroeg ik mij toch af of iemand daar ervaring mee heeft? Van de leverancier krijg ik niet meteen veel info of het al dan niet progressieve veren zijn en wat de spring rates zijn. Ook vraag ik mij ook af hoe het zit met het comfort met de H&R veren (en de SuspensionTechniques) ten opzichte van de originele ophanging. En kunnen de originele schokdempers dit aan of gaan ze binnen de kortste keren beginnen lekken?
Ik heb vroeger een Eibach Pro kit gehad onder mijn Prelude en daar was ik uitermate tevreden over! Lekker stug maar toch super comfortabel en perfect qua hoogte. Alleen zijn deze eigenlijk niet voor de EP3 gemaakt, wat dus in BE weer voor keuringsproblemen zorgt

Alvast bedankt voor de meningen/ervaringen/info!