Even een update, omdat ik hier nog regelmatig meelees en Honda niet los te laten is. Ik rij nog altijd de zelfde Evo VIII, echter is er andere software op gekomen en andere cams(OEM evo 7rs2) en een walbro 255 op gekomen. Na een remap bij Marc Verhoeven zal hij nu ongeveer 350pk en 490nm met de 3" catback hebben,echter hij moet nog een bank op. Op de terugweg naar huis bleek het verschil absurd te zijn.. 4.5 naar 100 en 16 naar 200 zal het ongeveer zijn bij een evo met vergelijkbaar vermogen. Er zit ook een intrax hda set onder. Misschien dat er nog aan word veranderd, dan zijn het waarschijnlijk kleine dingen bijv carbon parts. Daarnaast heb ik een nieuwe daily een 95"civic 1.5 aut, 130000 op de klok en van een eigenaar geweest die hem altijd binnen had staan. Een vriend kon hem niet laten staan, maar had al 5 auto's en aangezien ik al geld begon te bieden toen de staat bekend was heb ik hem over kunnen nemen. Staat is alsof hij een paar jaar oud is, stickers etc onder de kap alles bling bling... Dus zeker naast m'n evo een auto om lekker mee te touren. Jeukt heeeel erg om er een B serie erin te gooien maar helaas niet te doen dan haha!
Nais....zit je ook op het LEC forum? Ik wil juist overstappen naar een Evo, maar kan de R niet he-le-maal loslaten......men zegt dat turbo's een beetje emotieloos rijdt tenzij je zwaar gaat zitten tunen. Zelfs heb ik jaren terug een Impreza gereden....vergeten hoe hij rijdt, remt kapot slecht Een Evo bij Rallyclinic...ook vergeten hoe hij rijdt,maar is wel snel De R heeft toch wat he ....?
LCR wrote:Nais....zit je ook op het LEC forum? Ik wil juist overstappen naar een Evo, maar kan de R niet he-le-maal loslaten......men zegt dat turbo's een beetje emotieloos rijdt tenzij je zwaar gaat zitten tunen. Zelfs heb ik jaren terug een Impreza gereden....vergeten hoe hij rijdt, remt kapot slecht Een Evo bij Rallyclinic...ook vergeten hoe hij rijdt,maar is wel snel De R heeft toch wat he ....?
LEC zeker. Verschillen zijn te groot om te vergelijken,de beleving is anders maar ook zeker niet minder. Tunings mogelijkheden zijn ook heel anders. Maar ik kan je garanderen dat het geen slechte keus is, die stabiliteit is ongekend, een heel geavanceerde techniek om alle wielen aan te drijven met zero onderstuur met extreem veel grip. Voelt zeer volwassen en vertrouwd aan haast gevaarlijk. Stock geknepen met de betrekkelijke goedkope winst indien gewenst. De auto kan zat vermogen aan. Betrouwbaar maar onderdelen zijn duur, veel rijden is door de beurtjes duurder dan een R. Ik kan wel A4tjes voltypen, maar je moet het meemaken.. Je mag er best een rondje mee maken.. Ik ben er in iedergeval nog helemaal gek van. Als ik je kan helpen ofzo tik me maar aan als je overtuigd wilt worden..
DH wrote:LEC zeker. Verschillen zijn te groot om te vergelijken,de beleving is anders maar ook zeker niet minder. Tunings mogelijkheden zijn ook heel anders. Maar ik kan je garanderen dat het geen slechte keus is, die stabiliteit is ongekend, een heel geavanceerde techniek om alle wielen aan te drijven met zero onderstuur met extreem veel grip. Voelt zeer volwassen en vertrouwd aan haast gevaarlijk. Stock geknepen met de betrekkelijke goedkope winst indien gewenst. De auto kan zat vermogen aan. Betrouwbaar maar onderdelen zijn duur, veel rijden is door de beurtjes duurder dan een R. Ik kan wel A4tjes voltypen, maar je moet het meemaken.. Je mag er best een rondje mee maken.. Ik ben er in iedergeval nog helemaal gek van. Als ik je kan helpen ofzo tik me maar aan als je overtuigd wilt worden..
Ik wil juist overstappen naar een EVO omdat de tuningsmogelijkheden uitbebreider zijn dan de ATR
Je betaalt je helemaal blauw voor dat kleine beetje peeka's
LCR wrote:Ik wil juist overstappen naar een EVO omdat de tuningsmogelijkheden uitbebreider zijn dan de ATR Je betaalt je helemaal blauw voor dat kleine beetje peeka's
Tot de 400pk is het redelijk makkelijk en goedkoop te winnen ook met stock turbo. Software en mappen 700,- walbro +/-125,- Cams 2e hands +/-150,- (overal verkrijgbaar) catback +/- 600,- brengt een 8 van 270pk 350nm naar 350pk 490nm. Rev limit op 8000, met een knal en vuurbal als je hem aantikt. Veel onderdelen in omloop door ralley en omdat het een auto is die veel gemod word, 5k aan aanpassingen en turbo heb je 500pk.
Misschien toch weer een type R, mitsu is gewoon duur en wil niet dat er andere dingen onder lijden. Honda is dan de enige optie.. Zou dan het liefst iets nieuws en iets vers uit Japan laten importeren..het vermogen is toch wat ik ga missen vrees ik. Ook de aandrijving zal even wennen zijn, maar ik ben bang dat ik zonder een SC of turbo teleurgesteld zal zijn.. Rolling start is de evo ong gelijk aan een SC ep3.. Dus ben nu aan hen informeren over hoe en wat, en wieweet zien jullie wel een FD2 of blauwe pre/facelift dc5 terug! D.
Hee demian,
Het is ergens natuurlijk wel jammer dat de evo weg gaat.
Maar aan een Honda heb je toch ook altijd plezier beleefd.
Vermogen kan altijd opgekrikt worden... Mocht je bijna in slaap sukkelen met accelereren ;-)
Ik ben benieuwd waar je ons mee gaat verrassen.
Succes met de zoektocht iig!
Edit : ik ben zelf ook een hele stap achteruit gegaan qua vermogen.
Maar het weggedrag compenseert toch een hele boel.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden