Omdat de verzekeringen hier echter moeilijk doen over wagens met wat meer pk's ben ik op mijn 18de begonnen met een '87 Golf 2 1.3. Ik had toen liever een EJ9 (mijn tweede favoriete Honda) gehad maar achteraf gezien hebben de oude VW's ook een plaats in mijn hart.
Op mijn 25ste ben ik dan door de eindelijk lagere verzekeringspremie op zoek gegaan naar een snellere hobbywagen. Na een testrit met een Evo VIII (snel maar onhandig) ben ik begin januari op een Nederlandse Integra gestuit. Door de goede staat en het zeldzame gele kleur ben ik vrij snel met een stapel bankbiljetten naar Zoetermeer gereden. De wagen had ook niet teveel mods, wat mij ook aantrok. Ik wist na een telefoontje naar de garage waar de wagen nog te koop gestaan had al snel dat het uiteraard geen originele Phoenix Yellow versie was, deze zijn in de Honda bugeye versie alleen in Zwitserland verkocht geweest met gele Recaro's. Omdat de respray echter ook in de engine bay en het interieur gedaan was (en volkomen perfect is), was dit voor mijn geen reden om de wagen te laten staan.
Genoeg 'gezwamd', enkele foto's:

Zoals jullie zien hangen er al Type R Club Benelux nummerplaathouders op, deze zijn van één van de vorige eigenaars en hebben mij naar dit forum geleid.

Fabrieksopties:
- airco
- Momo stuurwiel
- Honda Access mistlampen voor
- Honda Access sportpedalen
Specs:
- Mugen ophanging
- Mugen Twin Loop catback en b-pipe
- Toda uitlaatspruitstuk
- Tegiwa veerpootbrug vooraan
- geboorde remschijven met Ferodo pads
Op de foto's had ik nog maar twee aanpassingen gedaan: een andere autoradio (die niet flikkerde bij bassen) en de replica Mugen oliedop vervangen door een nieuwe Honda oliedop.
Toekomstige aanpassingen zullen vooral OEM+ zijn en bij de Honda huistuners blijven. Omdat ik een perfectionist ben staat het interieur nu ook gestript om alles na te kijken en de nieuwstaat zo goed mogelijk te benaderen.
Meer foto's en updates de komende dagen/weken