Auto is gekeurd op 31 dec bij de RDW in Schiedam ik was eerst ergens anders geweest maar die wilde hem eigenlijk niet keuren dus toen maar naar de RDW geweest voor de APK en hij werd direct goed gekeurd.
De dagen daarvoor heb ik wel weer de orginele kat en spruitstuk eronder moeten zetten maargoed dat ging vlekkeloos! als het weer wat beter weer is ga ik weer alles ombouwen verlopig staat de EP3 nog wel binnen gezien het weer enzo:P
donkeykong wrote:hee gozer, waarom wilde ze hem niet keuren dan?
De APK was al verlopen paar weken en omdat het 31 december was vonden ze het te riskant ofzo. Was toch een balle tent maar de meeste garage bedrijven hier in de buurt waren dicht.
Ik begrijp niet wat er te riskant voor een garagebedrijf aan is om een auto op 31 dec te keuren.
Voor de auto bezitter kan er een risico aan zitten dat het afkeur is.... Maar een goed onderhouden Honda komt er met gemak doorheen.
Anyway, jij bent weer een jaartje onder de pannen :-)
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
vtec vince wrote:Ik begrijp niet wat er te riskant voor een garagebedrijf aan is om een auto op 31 dec te keuren. Voor de auto bezitter kan er een risico aan zitten dat het afkeur is.... Maar een goed onderhouden Honda komt er met gemak doorheen. Anyway, jij bent weer een jaartje onder de pannen :-)
ik denk omdat de auto al bijna een maand over de keuring was
Helaas is het nog geen weer geweest om alles terug te bouwen ben ook druk met de verbouwing van mijn appartement bezig.
Heb wel alle meetings opgeschreven en ben zeker weer van de partij!
opperbeun wrote:Nee geen van bijde:P had geen tijd om hem te keuren en moest alles weer orgineel maken.
Dan krijg je die vanzelf binnen. Is tegenwoordig geautomatiseerd.
U krijgt automatisch een boete van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) wanneer de APK van uw personenauto verloopt. U ontvangt deze verkeersboete ook als uw auto niet op de openbare weg rijdt.
Er is toch een bepaalde marge op de keurings datum. Je mag een paar weken van te voren keuren en een paar weken later.
Dat zul je ff moeten opzoeken over welk tijdsbestek het gaat.
Zit je daar overheen dan kun je idd een vriendelijk verzoek van het cjib verwachten.
Edit : Als uw auto reparaties nodig heeft bij de APK wordt deze afgekeurd. U krijgt dan twee maanden de tijd om uw auto te laten repareren. Gedurende deze maanden mag u niet in de auto rijden. Als de auto gerepareerd is, wordt deze alsnog goedgekeurd en afgemeld bij de RDW.
Het kan voorkomen dat je bv 1 week voordat je APK afloopt je auto naar de garage brengt en dan word ie afgekeurd. Dan heb je 2 maanden de tijd om hem te laten repareren. Maar je mag er niet mee rijden. Het klopt wel dat je een boete kunt krijgen, maar dat is dan wel als je door de politie word aangehouden.
Ja, dat klopt. Als hij Afgekeurd is heb je nog tijd voor reparatie en mag je na reparatie naar het keuringsststion rijden. Maar mijn APK was 7 dagen verlopen en ik had al een boete thuis van de RDW heb ik toch nog even weer 127 euro extra mee betaalt aan de SNS-bank. bah.
mijn maatje was 2 maanden over tijd met zijn EP3 en geen bekeuring gekregen
Je mag GEEN dag over tijd zijn met het keuren, ik heb het nagevraagd bij RDW zodra je 1 dag te laat bent kan je al een bekeuring krijgen. Ze doen dagelijks een toetsing met postcodes als ze toevallig mijn postcode hadden getoetst dan was ik het haasje
weer wat nieuwe spullen binnen gekregen! Zelf een groundwire kit gemaakt! Xenon 8000k H/L gemonteerd Bougie cover gerapt meters geinstalleerd oliedruk en olie temp oil catchtank gemonteerd benzine drukregelaar gemonteerd