Ik gebruik ook regelmatig een circulair polarisatiefilter. Doet ook veel voor kleuren en je kunt eventuele ongewenste reflecties in bv ruiten wegdraaien.
itr703 wrote:Heb nu zelf een Canon 550d met kitlens (18-55);
Kitlens gebruik ik nooit; Heb direct een Tamron 18-200 erbij gekocht;
Kunnen jullie mischien ook iets zeggen over instellingen (raw, jpeg, statief, belichting, ??) van je camera
en de nabewerking die je doet ? De kleuren die ik hier zie krijg ik niet uit mijn camera :-(
Mijn foto's staan hier: http://drive.to/itr; URL reeds eerder gepost en ook al lange tijd niet meer bijgewerkt :-(
Meeste foto's op deze url zijn overigens destijds gemaakt met Sony Cybershot F505/F717; Wat een lens zat er op die
dingen ....... Maar ja, foto's zijn al een paar jaar oud dus het mist aan resolutie.
Jo& wrote:Lijkt op jou of jij op hem
Mooie fotos ook.
D-Rex wrote:Met lichte nabewerking in Lightroom:
Ik gebruik ook regelmatig een circulair polarisatiefilter. Doet ook veel voor kleuren en je kunt eventuele ongewenste reflecties in bv ruiten wegdraaien.
Jo& wrote:Ik bedoelde je broer. Maar je dochter is knap lijkt vast op je vrouw haha
Robin type-r driver wrote:Helaas heb ik altijd nog wat ruzie met m'n camera. Voor mij nog te ingewikkeld.
Gaskleppie wrote:Zeker waar!
Het is ook zeker de moeite om eerst je monitor te kalibreren met een spider oid. Veel schermen (zeker de snellere game schermen) kloppen vaak voor geen meter qua kleuren en als je dan gaat zitten bewerken ziet het er op een andere monitor totaal niet uit!