Ik ben dus Brecht Berings 22 jaar en wonende te Diest, ( Vlaams Brabant , België )
Na lang naar de dc5 integra's gekeken te hebben en met vrienden hun EP3 CTR's te hebben gereden heb ik toch maar de knoop doorgehakt.
Beginnen kijken op pistonheads voor een geschikte integra type r, na weken lang zoeken een geschikte NHB Integra gevonden.
Ticket's voor de boot online besteld en naar Calais , Frankrijk gereden waar ik en men broer toen de boot naar dover hebben genomen.
Aankomend in Dover was het toch even zoeken voor uit de haven te geraken, eerste keer links op de baan rijden was toch wennen.

Een 10tal kilometers verder kwamen we dan aan bij SVA Imports, direct vriendelijk begroet door de eigenaar en direct terzaken gegaan eventjes de auto bezichtigd en nog wat dingetjes gevraagd.
Bij de testrit was ik direct verkocht, wat een zalige auto !
Met een dikke smile tot achter men oren de testrit beëindigt , nog de originele einddemper meegekregen en ze hebben direct ook de teller terug omgezet naar km/h.
Gelukkig had ik al wat ervaring met RHD rijden dus de terugrit naar de boot viel reuze mee, opnieuw een ticket gekocht en de boot op naar Calais.
Met een Ep3 en een Dc5 dus terug zijnde in Calais kon de lange terugrit beginnen !
In het begin toch maar heel rustig gereden en de auto een beetje leren kennen, toen we het eerste tankstation in België tegenkwamen voor de veiligheid toch maar de Z-platen ( garage platen ) erop gezet zodat we zeker waren dat alles in orde was.
Bijna thuis zijnde een beetje zitten spelen met men broer en echt geen moment spijt dat ik deze auto heb gekocht , ik kon gewoon niet meer stoppen met lachen

Dat weekend direct naar de douane gegaan voor de benodigde papieren zodat we de homologatie konden starten.
Spijtig genoeg is tot op heden (9,5 maand later ) het papierwerk nog steeds niet in orde. ( In belgië is het spijtig genoeg nu eenmaal moeilijk om een auto in te voeren, buiten auto's die in de EU zijn geproduceerd die heb je op een paar weken tijd op papieren. )
Ze zouden aan de laatste beetjes zitten , dus ik hoop dat het in januari dan eindelijk zover is

Ik heb wel een paar weekends de z-platen van het werk mogen gebruiken voor er toch maar mee gereden te hebben maar dat is nu ook gedaan , dus sinds 3 juli heeft de Integra niet meer gereden

Heeft momenteel 574xx km op de teller staan , aangekocht op 563xx km.
In engeland ingeschreven met 52xxxkm en de rest zijn miles.
Ik weet de exacte km standen zo meteen niet , de auto staat op het werk alsook de papieren waar het allemaal opstaat. ( onderhouds boekje en info vanuit Japan alsook onderhoudsboekje van Engeland )
Mods tot dusver :
- Onbekend merk eindpot
- tanabe Sustec Pro s-oc schroefkit ( momenteel op originele ep3 schokdempers en veren voor de homologatie en keuring )
- Tegiwa Airbox ( Gruppe M replica )
- Ds2500 remblokken achter
- EBC redstuff remblokken voor
Toekomstige mods:
-Tegiwa uitlaatcollector ( reeds besteld )
-Fujitsubo Rm0-1a
-RBC of RRC inlaatcollector
-Tegiwa Siliconen inlaatbuis (reeds besteld )
-Hondata Kpro
-Energy motorsteun inserts ( al in bezit, maar niet op de wagen )
-Energy onderstelrubbers
-Tegiwa subframe bussen ( reeds besteld )
PS sorry voor de lange post

Onderweg naar huis

Foto van SV Imports

Nog eentje

Eentje van op de racewars meeting op circuit zolder