itr-1895

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mrkeffo
Posts: 732
Joined: Mon Jan 23, 2012 6:53 pm

Re: itr-1895

Post by mrkeffo »

Al getest inmiddels? :) Past maar net zo te zien :D
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: itr-1895

Post by itr-1895 »

Past idd. Maar net, een echt stukje maat werk dus.
Heb nog niet kunnen testen, heb de spacer nog niet en moet nog even een korter banjo-bout regelen.
Dan nog een verse APK en uit de schorsing.
Dus dat word aankomend voorjaar pas.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: itr-1895

Post by itr-1895 »

vandaag 5mm spacer's geplaatst helaas was dit net niet genoeg.
nu kan ik natuurlijk een 7mm spacer's dan heb ik 1,5mm ruimte wat in mijn ogen wel genoeg moet zijn.
maar eigelijk is 5mm echt wel de max wat ik naar buiten wil, niet alleen omdat er anders te weinig draad over blijft voor de wiel moeren, maar ook om dat je de geometrie dan te veel verstoord.

ook is een optie om gewoon andere velgen er onder te zetten wat ook het makkelijkste is, nu wil ik graag de oem velgen houden. waarom? daarom :)

dus dan is de optie er nog om over een lengte van ca. 30mm 2mm van de spaken af te draaien.
nu zit ik te twijfelen of dit wel kan? verzwak ik de velg hier niet te veel mee?

andere ideeen en oplossingen zijn ook welkom :)

op de foto heb ik even 2mm sluitringen tussen de spacer en de velg gedaan zodat je beter kan zien waar er iets af moet worden gedraaid van de spaken
Image

Image
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: itr-1895

Post by LCR »

Zelfde probleem heb ik ook met mijn BBK.
Ik heb spacers (toevallig ook 7mm???) laten maken, dan krijgt je weer problemen met je wielbouten. Ook die heb ik gezet.
Dan krijgt je weer gezeikt dat de wielen aparte centreerringen moeten....ook geregeld
En nu hopen dat ie het doet :P
Gezien jouw wielmoeren....mss open wielmoeren nemen indien langere wielbouten.

Spaken afdraaien zou ik zeker niet doen!!
Robin type-r driver
Posts: 386
Joined: Fri Feb 06, 2009 1:08 pm

Re: itr-1895

Post by Robin type-r driver »

Dat ziet er wel heel netjes uit. Maar waarom geen langere wielbouten nemen dan? http://www.all4honda.com/civic-1988-1991/wielen-banden/wielmoeren/blox-racing-verlengde-wielbouten-20-stuks.html
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: itr-1895

Post by Jo& »

Als je 1,5 mm te kort komt... tsja afdraaien zou ik niet doen maar misschien beetje bij schuren ofzo?
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: itr-1895

Post by itr-1895 »

Als ik er iets af schuur of af laat draaien in alle 2 gevallen moet er de zelfde hoeveelheid af.
En dan kies ik voor afdraaien aangezien je dan bij elke spaak exact de zelfde hoeveelheid materiaal verwijderd en dat is bij zelf schuren toch lastig, wat weer een onbelans gaat geven.
Het is ook niet de bedoeling over de hele lengte van de spaak wat weg te halen alleen het minimaal nodige, zo als op de foto te zien is is de spaak op het punt waar het de klauw raakt ook iets dikker.

En een 7mm spacer is het probleem niet langere wielbouten ook niet...
Maar eigelijk vind ik 5mm al te veel ivm de wiel geometrie.

mischien maar eens 16" oem velgen proberen, dus als iemand nog een setje of 2 16" JDM oem velgen heeft liggen die ik kan passen/kopen dan hoor ik het graag.
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: itr-1895

Post by Jo& »

itr-1895 wrote:Als ik er iets af schuur of af laat draaien in alle 2 gevallen moet er de zelfde hoeveelheid af.
En dan kies ik voor afdraaien aangezien je dan bij elke spaak exact de zelfde hoeveelheid materiaal verwijderd en dat is bij zelf schuren toch lastig, wat weer een onbelans gaat geven.
Het is ook niet de bedoeling over de hele lengte van de spaak wat weg te halen alleen het minimaal nodige, zo als op de foto te zien is is de spaak op het punt waar het de klauw raakt ook iets dikker.

En een 7mm spacer is het probleem niet langere wielbouten ook niet...
Maar eigelijk vind ik 5mm al te veel ivm de wiel geometrie.

mischien maar eens 16" oem velgen proberen, dus als iemand nog een setje of 2 16" JDM oem velgen heeft liggen die ik kan passen/kopen dan hoor ik het graag.

Je hebt gelijk.
En 16 inch is goed idee!
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Re: itr-1895

Post by vtec vince »

Frank heeft deze remmen toch ook op zijn itr.
Misschien kun je hem eens vragen hoe hij het mooi passend gekregen heeft...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: itr-1895

Post by itr-1895 »

Frank heeft er geen OEM velgen onder waar door hij denk ik dit probleem niet heeft?
Maar ik ga het nu eerst proberen met een OEM 16" velg.
past dit ook niet dan maar op zoek naar een aftermarket velg helaas...
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Re: itr-1895

Post by JDMTEG »

Ik dacht dat Frank ook van die Rota's (Slip Stream) heeft, net als ik, in 15inch.
In ieder geval lijkt die Rota aan de binnenkant enorm veel ruimte te geven als ik het zo bekijk met mijn OEM remmen tov de OEM velgen.
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Re: itr-1895

Post by sigur »

Denk dat 16" wel gaat passen misschien iemand die de maten kan op meten en aan je door wil geven zodat je het kan uitmeten.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Re: itr-1895

Post by LCR »

Je kan toch ook zo'n template van de remklauw uitprinten en zo laten passen op een velg?
Ik denk dat een 16'' ook niet gaat passen. De remklauw steek te ver uit ivm OEM velg.
Ik had destijds zelf een velg met ET 42 erop gedaan.......pastte ook niet. OEM is 55 en andere velg was 42 en kwam alsnog 4mm te kort!!
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: itr-1895

Post by itr-1895 »

meten of met een template lijkt me nog lastig om exact te meten, aangezien hij maar op een heel klein oppervlak van de velg net een stukje van de klauw aan raakt.
mijn voor keur gaat uit naar de velg zelf erop pasen.
wat voor klauw het jij gemonteerd in combinatie met welke velg?
eventueel heb ik m'n 17" gramlights nog wel liggen wat wel past, maar vind 17" te groot voor de integra en stuurt niet fijn.
itr-1895
Posts: 678
Joined: Thu Apr 14, 2005 7:23 pm

Re: itr-1895

Post by itr-1895 »

Image

Vandaag 2 nep SW388 gehaald in 15" 8J 40 en gemonteerd met echte spoon wielmoeren :)
Dit past ruim, weet alleen nog niet of ik ze er wel onder wil houden vandaar eerst deze 2 via mp heb gehaald.
Waarschijnlijk de enige oplossing om eind van de maand nog een circuit dagje te pakken..
User avatar
Patje
Posts: 68
Joined: Wed Nov 21, 2012 6:01 pm

Re: itr-1895

Post by Patje »

Welkom Martin.
Veel plezier met de ITR xd
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Re: itr-1895

Post by Martin.O »

welkom bij de rota-club martin
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Re: itr-1895

Post by Jo& »

De ene 15/16/17" is de andere niet.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Re: itr-1895

Post by Benjdmin »

Leuke update, welke maat banden ga je op de Rotas gooien?
Locked