Ik rijd al 6 jaar een EG-4 (NL). Sinds enkele jaren klopt er een Type-R hart in mijn wagen

JDM B18C-R om precies te zijn.
Blok: '96 spec. B18C-R met 57.000 miles (=80.000 km) tijdens de swap, en sindsdien 8.000km gereden. Blok laten importeren uit Japan (Km-stand van het chassis: 154.XXXkm).
Heb veel liefde en geld in de wagen gestoken!
De wagen rijdt heerlijk. Handling is track-waardig. Maar ook in het dagelijks gebruik is het prima te doen. Tanabe catback is lekker stil als ik 's avonds thuis kom en de buurtjes niet wakker wil maken (ik krijg ook weinig aandacht van de politie, omdat hij zo stil is en niet opvalt), maar in de VTEC-zone is het een genot om te horen

Type: Civic 1.5 Silverstone (oorspronkelijk)
BJ: 1995
kleur: donkergroen (Silverstone racing green)
- Bij de swap vervangen:
* Waterpomp
* Multiriemen
* Distributieriem
* Thermostaat
* NGK-bougies
* MTF bakolie
* DOT 5.1 remvloeistof
* ACT racekoppeling
* Walbro 255lph benzinepomp
* P28 ECU
* F1 Fidanza Chromoly licht gewicht vliegwiel
1000 km na de swap kleine revisie laten doen en de volgende dingen zijn daarbij vervangen: klepseals, nieuwe ACL-lagers, zuigerveren.
Motorisch/verdere aanpassingen:
- S80 LSD bak
- Stuurbekrachtiging
- Aftermarket uitlaatspruit
- Skunk2 Pro inlaatspruit
- 68mm gasklep
- Ecu-getuned- In '12 opnieuw afgesteld; balans zuinige en performance modus)
- Dikkere radiateur (dikker dan de de VTI-uitvoering)
- Tanabe Hyper Medallion catback; zeer stil onder de 5000rpm.
- SRS catvervanger
- EACV schoongemaakt
- Oil catch filter
- Nieuwe accu
- Launch control
- WAI met airbox
- Nieuwe koppelingscilinder
- Grotere HRC en remdrukverdeler (Integra NON-Type-R)
- Castrol motorolie
Interieur
- S2000 startknop professioneel ingebouwd
- EK9 pedalen
- Zwarte luxe middenconsole
- Olietemp. meter
- Oliedruk meter
- Licht getinte ramen (origineel van de Silverstone uitvoering)
- Type-R rep. pookknop
- Shortshifter
- Luxe armsteun
- ESI elektrische ramen
- Alarm
- Hoedenplank gestoffeerd en met MTX speakers
Exterieur
- roest weggewerkt en met tectiel gespoten rondom de wielkasten en de onderzijde van de wagen
- motorkap en de voorste zijschermen in nieuw lak gespoten in 2010, omdat ze grauw waren geworden
- Xenon koplampen
- Ambercorners
- Spoonstyle Duckbill carbonfiber spoiler
- Spatlappen rondom
- Nieuwe ruitenwisserrubbers
- Stootstrips in de voorbumper
- Nieuwe deurbeschermers
- H-logo motorkap weggewerkt bij opnieuw spuiten van de motorkap
Onderstel
- AP suspensionset, hoogte en hardheid instelbaar
- 282 ITR remmen voorzijde met ruimvoldoende vlees op de blokken en schijven
- 240 schijfremmen achterzijde
- DC2 strutbar voorkant bovenzijde
- MB6 swaybar voorkant-onderzijde, met PU-rubbers
- DC2 swaybar achterkant, met PU-rubbers
- ASR-brace achterkant-onderzijde
- Staalomvlochten remleidingen
- Rode remklauwen rondom
- Lenso VPD 5.5kg velgen, zeer licht (zeldzaam wordende velgen)
- PU-trailingarmrubbers
- Bridgestone Potenza RE050 nieuwe banden.
- Wagen/wielen uitgelijnd en gebalanceerd in 2011.