JDM ITR 98spec
Voor de mensen die de snelheidsbegrenzer van hun JDM ITR willen afhalen met de HKS SLD speed limit defencer.
Aangezien mijn Japans zééér slecht is en dat ik toch wel even heb moeten zoeken om de 'Speed Limit Defencer' van HKS aan te sluiten hoop ik het voor anderen met behulp van deze foto's net iets makkelijker te maken.
Hier enkele foto's over hoe het in zijn werk gaat zonder de technische uitleg.
-De SLD heeft 5 draadjes waarvan de blauwe 'niet' gebruikt wordt.
-Geel komt aan de draad van connector C18 richting ecu.
-Wit komt aan de draad van connector C18 richting kabelboom.
-Rood wordt verbonden met de draad van connector A11
-Zwart wordt verbonden met de draad van connector A10
Let op!! Je moet de stekkertjes zo plaatsen dat als je de SLD er tussen uit wil, dat je de overige stekkers zo in één kan steken om alles terug OEM te laten werken.
Op het SLD kastje heb je 3 kleine en één grote switch.
Deze moeten voor de ITR allemaal naar boven staan.
Na montage in het zicht. Je kan alles natuurlijk ook weg werken zodat er niets van te zien is.

Aangezien mijn Japans zééér slecht is en dat ik toch wel even heb moeten zoeken om de 'Speed Limit Defencer' van HKS aan te sluiten hoop ik het voor anderen met behulp van deze foto's net iets makkelijker te maken.
Hier enkele foto's over hoe het in zijn werk gaat zonder de technische uitleg.

-De SLD heeft 5 draadjes waarvan de blauwe 'niet' gebruikt wordt.
-Geel komt aan de draad van connector C18 richting ecu.
-Wit komt aan de draad van connector C18 richting kabelboom.
-Rood wordt verbonden met de draad van connector A11
-Zwart wordt verbonden met de draad van connector A10
Let op!! Je moet de stekkertjes zo plaatsen dat als je de SLD er tussen uit wil, dat je de overige stekkers zo in één kan steken om alles terug OEM te laten werken.

Op het SLD kastje heb je 3 kleine en één grote switch.
Deze moeten voor de ITR allemaal naar boven staan.

Na montage in het zicht. Je kan alles natuurlijk ook weg werken zodat er niets van te zien is.

Re: JDM ITR 98spec
Het MOMO mod78-330mm suede stuurtje gemonteerd. Samen met een home made verlengde stuurnaaf
die rechtstreeks gemonteerd is op de OEM stuurnaaf.
De foto's zijn niet van een super kwaliteit maar ik denk dat het duidelijk genoeg is.

die rechtstreeks gemonteerd is op de OEM stuurnaaf.
De foto's zijn niet van een super kwaliteit maar ik denk dat het duidelijk genoeg is.

mooi compact stuurtje :-)
Ziet er goed uit man.
Ik ga binnenkort ook weer een ander stuur in de auto zetten 8)
Ik ga binnenkort ook weer een ander stuur in de auto zetten 8)
'98 JDM Integra Type-R
Re: JDM ITR 98spec ---> ITR897 wordt JDMTEG
Vanwege een voor mij veroudert forum naam heb ik besloten om deze te veranderen in JDMTEG. Ook al omdat ik deze gebruik in België op het HCB forum.
Vandaar... :wink:
tnx...
Vandaar... :wink:
tnx...
- vtec vince
eindelijk eens de moeite genomen om je ganse topic te lezen en ik moet zeggen massa's respect voor je geduld met homologatie van je ITR ,ik had er allang de brui aan gegeven.
Zo... ik rij ondertussen al bijna een jaartje met deze ITR en ben dan maar eens naar de jaarlijkse keuring gegaan.
Krijgen we het volgende verhaal.
Ik rij de wagen binnen, de keurmeester, zoals jullie zo iemand noemen in Nederland bekijkt de wagen van binnen en van buiten. Zegt hij opeens... heb je ook het attest van de Recaro zetels want die zijn niet origineel? Ik zeg gewoon, nee heb ik niet en hoeft ook niet want deze zijn standaard bij deze auto. Geloof ik niks van zegt hij. Waarom zijn de voorste zetels dan rood en de achterste zwart? Ik... omdat dat zo is bij deze versie, de witte heeft rode zetels en de andere kleuren hebben er zwarte. Ik ben maar niet begonnen over de gele versie. Na een beetje te kijken vol ongeloof gaat hij bij de stationschef toch eens navraag doen of het wel waar is wat ik zeg. Nadat hij terug kwam vertelde hij me dat het waar is. Toch maar even kijken of de bevestigingspunten van de zetels juist zijn. (moet je weten dat ik Vision seat rails heb en dus niet origineel zijn :-) en dat mag hier dus niet in België) Zegt hij? oké... dat is dus in orde.
Iets verderop bij het controleren van de lichten zie ik dat het glas van mijn linker koplamp aangewasemd is. Ik denk, tja... daar gaan ze de wagen op afkeuren. Maar nee hoor, dit vond de brave man geen probleem.
Weer verderop... controle onderkant van de wagen. De keurmeester zegt tegen me, alles is in orde, voor mij is ie goed. Tot de controleur die onder de auto aan het kijken is even zegt van wacht even... die remleidingen, zijn die origineel? (er steken ondertussen staalomvlochten leidingen op waarvan het zicht beperkt is tot een zwarte leiding want ook dit mag niet in België) Toch ziet de man dat het dus niet originele zijn en keurt hij de wagen af omdat de wagen nu te goed remt.
Dus, ik kan terug mijn OEM remleidingen plaatsen en opnieuw de wagen bij hun voor brengen binnen de 14dagen.
Uiteindelijk was dat het enige punt waarop de wagen afgekeurd is.
Achteraf zeg ik tegen de keurmeester, waarom wordt deze wagen goed gekeurd met deze NIET gekeurde Mugen uitlaat. Zegt hij doodleuk, omdat de wagen van 98 is en omdat Mugen zowat bij Honda hoort. Dus bij een Integra van '99 of '00 is het niet goed zeg ik? Ja, zegt de man. En ik ben er ook zeker van dat hij op een andere Integra wordt afgekeurd want elke niet OEM uitlaat MOET volgens de regels van de Belgische wetgeving een attest hebben van de fabrikant.
Moraal van het verhaal, het blijft hier dikke onzin die keuringstoestanden in België.
Ik rij de wagen binnen, de keurmeester, zoals jullie zo iemand noemen in Nederland bekijkt de wagen van binnen en van buiten. Zegt hij opeens... heb je ook het attest van de Recaro zetels want die zijn niet origineel? Ik zeg gewoon, nee heb ik niet en hoeft ook niet want deze zijn standaard bij deze auto. Geloof ik niks van zegt hij. Waarom zijn de voorste zetels dan rood en de achterste zwart? Ik... omdat dat zo is bij deze versie, de witte heeft rode zetels en de andere kleuren hebben er zwarte. Ik ben maar niet begonnen over de gele versie. Na een beetje te kijken vol ongeloof gaat hij bij de stationschef toch eens navraag doen of het wel waar is wat ik zeg. Nadat hij terug kwam vertelde hij me dat het waar is. Toch maar even kijken of de bevestigingspunten van de zetels juist zijn. (moet je weten dat ik Vision seat rails heb en dus niet origineel zijn :-) en dat mag hier dus niet in België) Zegt hij? oké... dat is dus in orde.
Iets verderop bij het controleren van de lichten zie ik dat het glas van mijn linker koplamp aangewasemd is. Ik denk, tja... daar gaan ze de wagen op afkeuren. Maar nee hoor, dit vond de brave man geen probleem.
Weer verderop... controle onderkant van de wagen. De keurmeester zegt tegen me, alles is in orde, voor mij is ie goed. Tot de controleur die onder de auto aan het kijken is even zegt van wacht even... die remleidingen, zijn die origineel? (er steken ondertussen staalomvlochten leidingen op waarvan het zicht beperkt is tot een zwarte leiding want ook dit mag niet in België) Toch ziet de man dat het dus niet originele zijn en keurt hij de wagen af omdat de wagen nu te goed remt.
Dus, ik kan terug mijn OEM remleidingen plaatsen en opnieuw de wagen bij hun voor brengen binnen de 14dagen.
Achteraf zeg ik tegen de keurmeester, waarom wordt deze wagen goed gekeurd met deze NIET gekeurde Mugen uitlaat. Zegt hij doodleuk, omdat de wagen van 98 is en omdat Mugen zowat bij Honda hoort. Dus bij een Integra van '99 of '00 is het niet goed zeg ik? Ja, zegt de man. En ik ben er ook zeker van dat hij op een andere Integra wordt afgekeurd want elke niet OEM uitlaat MOET volgens de regels van de Belgische wetgeving een attest hebben van de fabrikant.
Moraal van het verhaal, het blijft hier dikke onzin die keuringstoestanden in België.
jesus wat een azijnpissers zijn het!
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

-
JDMTEG wrote:Zo... ik rij ondertussen al bijna een jaartje met deze ITR en ben dan maar eens naar de jaarlijkse keuring gegaan.
Amai amai , bij jou hebben ze idd wel erg moeilijk gedaan zeg ! Welk keuringsstation ben je geweest als ik vragen mag?? Ik ben maandag voormiddag naar keuring (As) moeten gaan. Kheb er speciaal weer de OEM uitlaatlijn onder moeten steken en een 2.5inch flens op mijn originele katalysator moeten laten lassen , zodat ik men spruitstuk kon behouden

Zo daar word egt moeilijk over gedaan dan. Ben ik blij dat ik mijn auto zelf kan keuren
maargoed hij is dus weer gekeurd?

Die gasten zijn dus weer lekker bezig...
Neen, eerst de orginele remleidingen er weer onder... dit kan je opmaken uit het verhaal
mrkeffo wrote: maargoed hij is dus weer gekeurd?
Neen, eerst de orginele remleidingen er weer onder... dit kan je opmaken uit het verhaal
'98 JDM Integra Type-R