bertjes fn2/eg
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
Re: bertjes fn2
Respect! Geweldig project!! Leuk om te zien dat er nog creatief gewerkt wordt om de kortzichtige Belgische keuring te doorstaan :toost: :toost:
Veel succes nog! :thumbs:
PS: van welke regio ben je?
Veel succes nog! :thumbs:
PS: van welke regio ben je?
Re: bertjes fn2
WELKOM..
DAT'S PAS EEN SERIEUS AUTOOTJE...
DAT'S PAS EEN SERIEUS AUTOOTJE...

Re: bertjes fn2
Damn, held! :worshippy:
Ik ben tussendoor ook al aan het plannen/denken om over een dik jaar een SC op de mijne te zetten; uitdenken hoe de originele "afdek-kap" kan dienen om de SC te verbergen enzo om die apen op de keuring geen reden te geven hem af te keuren, maar ik blijf het een serieus risico vinden :cry:
Echt ge-wel-dig dat je dit gedaan hebt! Van waar ben je? Ik zou héél graag eens voelen hoe een K20 met SC aanvoelt
ops:
Ik ben tussendoor ook al aan het plannen/denken om over een dik jaar een SC op de mijne te zetten; uitdenken hoe de originele "afdek-kap" kan dienen om de SC te verbergen enzo om die apen op de keuring geen reden te geven hem af te keuren, maar ik blijf het een serieus risico vinden :cry:
Echt ge-wel-dig dat je dit gedaan hebt! Van waar ben je? Ik zou héél graag eens voelen hoe een K20 met SC aanvoelt

Re: bertjes fn2
[quote="VRX"]Damn, held! :worshippy:
Ik ben tussendoor ook al aan het plannen/denken om over een dik jaar een SC op de mijne te zetten]
ik denk niet dat er een andere manier zal zijn om door de keuring te geraken zoals je ziet met de sc bovenaan de motor zal de keuring een flop worden
ik weet niet of je airco hebt maar as je rotrex wilt gaan rijden zal je toch moeten kiezen
Ik ben tussendoor ook al aan het plannen/denken om over een dik jaar een SC op de mijne te zetten]
ik denk niet dat er een andere manier zal zijn om door de keuring te geraken zoals je ziet met de sc bovenaan de motor zal de keuring een flop worden
ik weet niet of je airco hebt maar as je rotrex wilt gaan rijden zal je toch moeten kiezen
Re: bertjes fn2
Geen airco :razz:
En geen idee waarom, maar ik verkies precies een JRSC
En geen idee waarom, maar ik verkies precies een JRSC
Re: bertjes fn2
VRX wrote:Geen airco :razz:
En geen idee waarom, maar ik verkies precies een JRSC
geen airco ,dus perfect om de rotrex onderaan het blok te vijzen zodat het zicht van bovenaan standaart blijft
jrsc komt zoiezo in de plaats van het intake manifold
ik snap dat je een voorkeur hebt maar voor de keuring wens ik je dan veel succes :roll:
Re: bertjes fn2
up's & down's
down:
nu ik zelf wat meer weet kan ik jullie ook wat meer vertellen
ik had al geruime tijd last van sc olie problemen
telkens als ik in hoge toeren ging kwam er olie uit mijn rotrex reservoir ook al was mijn reservoir op een koude motor leeg,
toch kwam er steeds olie uit
verschillende mails gestuurd naar tts over dit probleem en uiteindelijk de rotrex terug naar de fabriek gestuurd voor controle
auto staat dus terug standaart op het uitlaat systeem na
up
er was dus wel degelijk iets mis met de sc(wat weet ik zelf niet want heb geen antwoord gekregen op die vraag)
want hij is vervangen in garantie
voor mij de ideale gelegenheid om mijn sc op te daten
spendeerde wat extra euro's en ging voor de c38 81
deze sc is goed voor een 500 paardjes
ook heb ik de full race beugel besteld
4 bar map sensor
nieuwe riem voor een 110mm polie
wat ik ondertussen al verzameld heb:
bosch 044 benzine pomp
tegiwa blaffle sump kit
quife lsd
hybrid racing fuel rail
fototjes komen er spoedig aan
groeten
down:
nu ik zelf wat meer weet kan ik jullie ook wat meer vertellen
ik had al geruime tijd last van sc olie problemen
telkens als ik in hoge toeren ging kwam er olie uit mijn rotrex reservoir ook al was mijn reservoir op een koude motor leeg,
toch kwam er steeds olie uit
verschillende mails gestuurd naar tts over dit probleem en uiteindelijk de rotrex terug naar de fabriek gestuurd voor controle
auto staat dus terug standaart op het uitlaat systeem na
up
er was dus wel degelijk iets mis met de sc(wat weet ik zelf niet want heb geen antwoord gekregen op die vraag)
want hij is vervangen in garantie
voor mij de ideale gelegenheid om mijn sc op te daten
spendeerde wat extra euro's en ging voor de c38 81
deze sc is goed voor een 500 paardjes
ook heb ik de full race beugel besteld
4 bar map sensor
nieuwe riem voor een 110mm polie
wat ik ondertussen al verzameld heb:
bosch 044 benzine pomp
tegiwa blaffle sump kit
quife lsd
hybrid racing fuel rail
fototjes komen er spoedig aan
groeten
Re: bertjes fn2
Ben zeer onder de indruk van je doorzettingsvermogen Bert. Heb je nog steeds de standaard motorfunderingen er opzitten?
Want met de hoeveelheid koppel die je motor zo meteen gaat produceren zou je wel eens moeilijkheden kunnen krijgen.
Ik rij zelf inmiddels met een 150 pk lachgasshot op mijn FN2 en ondanks dat ik met aangepaste en verstevigde motorfunderingen rondrijdt is er al weer eentje stuk en moet vervangen worden. Nu is het wel zo dat ik vooral aan dragraces doe, dat geeft wel meer stress dan gewoonlijk.
Want met de hoeveelheid koppel die je motor zo meteen gaat produceren zou je wel eens moeilijkheden kunnen krijgen.
Ik rij zelf inmiddels met een 150 pk lachgasshot op mijn FN2 en ondanks dat ik met aangepaste en verstevigde motorfunderingen rondrijdt is er al weer eentje stuk en moet vervangen worden. Nu is het wel zo dat ik vooral aan dragraces doe, dat geeft wel meer stress dan gewoonlijk.
Re: bertjes fn2
culasse wrote:Ben zeer onder de indruk van je doorzettingsvermogen Bert. Heb je nog steeds de standaard motorfunderingen er opzitten?
Want met de hoeveelheid koppel die je motor zo meteen gaat produceren zou je wel eens moeilijkheden kunnen krijgen.
Ik rij zelf inmiddels met een 150 pk lachgasshot op mijn FN2 en ondanks dat ik met aangepaste en verstevigde motorfunderingen rondrijdt is er al weer eentje stuk en moet vervangen worden. Nu is het wel zo dat ik vooral aan dragraces doe, dat geeft wel meer stress dan gewoonlijk.
nog steeds standaart ja
kheb al gelezen dat die van boomba zeer oncomfortabel zijn in dagelijks gebruik
ik zal wel zien als ze stuk gaan wat ik er mee doe,tot nu toe alles in orde
Re: bertjes fn2
Ik heb geen aftermarket motorfunderingen. Ik heb beide torque rods en de voorste motorfunderingslager opgevuld met rubberblokjes en die erin geperst. Daarna heb ik polyurethaanlijm erin gegoten en alles laten drogen. Dit helpt zeer goed om de motor goed vast te zetten in de motorruimte. Je hebt wel wat meer vibratie maar dat vind ik niet storend.
Re: bertjes fn2
ben eens benieuwd bertje
maar pas de motor ophanging aan aub.
denk zelfs dat de voorste motorsteun al naar heaven is..
maar pas de motor ophanging aan aub.
denk zelfs dat de voorste motorsteun al naar heaven is..
Re: bertjes fn2 niewe rotrex aangekomen
foto's naturlijk



airomotive brandstofdruk regelaar + meter

hondata 4 bar map sensor

nieuw olie systeem en riem




stay tuned



airomotive brandstofdruk regelaar + meter

hondata 4 bar map sensor

nieuw olie systeem en riem




stay tuned

Re: nieuw speelgoed
j37 zdx grote gasklep 78/70 mm+pakkingen en adapter om te bouten aan rsp manifold
de gasklep is al aangepast(heeft origineel de map sensor op de gasklep)heb er draad in getapt en een koppeling op aangesloten zo dat ik..... kan aansluiten
honda 4.3 eindoverbrenging
tegiwa scoops
hondata traction control
nieuwe ups onderweg
groeten
de gasklep is al aangepast(heeft origineel de map sensor op de gasklep)heb er draad in getapt en een koppeling op aangesloten zo dat ik..... kan aansluiten

honda 4.3 eindoverbrenging

tegiwa scoops

hondata traction control


nieuwe ups onderweg
groeten
Re: bertjes fn2
Indrukwekkend project, wanneer ga je met de remmen aan de gang ;-)
Re: bertjes fn2
Wow! lekkere setup!, maar inderdaad, op Stock remmen zou ik hier niet mee de weg op gaan. Als er iets slecht is aan de FN2 zijn het de stock remmen!
Deus Ex Machina!
Re: bertjes fn2
Katana wrote:Indrukwekkend project, wanneer ga je met de remmen aan de gang ;-)
Psies...!?