Can someone advise if the following really is a great upgrade, does anyone has something similar ?
Story behind it:
As we know in Belgium I'm not allowed to install a supercharger, I have one on my Integra R but for my FN2 I don't like to take the risk so I did the following already:
Hondata
Gruppe M
Toda cams
CPL manifold
RRC
Invidia Catback
Valve springs and Toda cambeld tensioner
CPL fuel rail
Now I am looking at the following and this is a bit more expensive so I was wondering if anyone has experience in this and can tell me if it is really worth the money:
Sleeved block
Custom strutted pistons and rings to 2.3 litre
Custom rods
Big end, main and thrust bearings
Uprated head studs
Balancing
New large and small oil seals
Stroker crankshaft
ID injectors
Shout if you have experience or something to say
Some info please on 2.3 litre stroker engine for FN2
Re: Some info please on 2.3 litre stroker engine for FN2
een 2.4 onderblok niet goedkoper?
andere olie pomp zou ook niet slecht zijn omdat je waarschijnlijk wel meer dan 8000 gaat draaien
2.4 stroker kit bestaat ook bij erl
hopelijk komen die uitlaatgassen in orde voor de keuring?
moet wel lukken al ben ik eerder voorstander van een 2.4 onderblok
je moet je onderblok al zo ver gaan opboren ...
wat brengt dit op 50,60pk ik vind het het geld niet waard mijn mening
voor zo'n slok geld zie ik liever serieuse pk winsten
andere olie pomp zou ook niet slecht zijn omdat je waarschijnlijk wel meer dan 8000 gaat draaien
2.4 stroker kit bestaat ook bij erl
hopelijk komen die uitlaatgassen in orde voor de keuring?
moet wel lukken al ben ik eerder voorstander van een 2.4 onderblok
je moet je onderblok al zo ver gaan opboren ...
wat brengt dit op 50,60pk ik vind het het geld niet waard mijn mening
voor zo'n slok geld zie ik liever serieuse pk winsten
Re: Some info please on 2.3 litre stroker engine for FN2
Hey bertje dank je voor je reactie.
De 2.4 onderblok is dit een standaard Honda blok ?
Dank je voor de tip over de uitlaatgassen, dit is inderdaad its dat ik moet vragen !!
Het vorige (wat eerst staat in de lijst hierboven) heeft 48pk opgebracht, wat het nieuwe gaat opbrengen he ik geen idee van maar inderdaad ik gok 50pk ofzo.
Supercharger zou veel goedkoper geweest zijn :-( maar ja Belgie ...
De 2.4 onderblok is dit een standaard Honda blok ?
Dank je voor de tip over de uitlaatgassen, dit is inderdaad its dat ik moet vragen !!
Het vorige (wat eerst staat in de lijst hierboven) heeft 48pk opgebracht, wat het nieuwe gaat opbrengen he ik geen idee van maar inderdaad ik gok 50pk ofzo.
Supercharger zou veel goedkoper geweest zijn :-( maar ja Belgie ...
- ChristopheR
- Posts: 455
- Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm
Re: Some info please on 2.3 litre stroker engine for FN2
Dit is een k24/k20 frankenstein, google dat maar eens :-)
Op civinfo staan daar ook een paar topics over, rijden een paar britten en 2 polen of zo mee rond.
Op civinfo staan daar ook een paar topics over, rijden een paar britten en 2 polen of zo mee rond.
Re: Some info please on 2.3 litre stroker engine for FN2
Gaat er dan niet k24 op het onderblok genoteerd staan? Doen ze misschien ook moeilijk over op de keuring. Dus, nog steeds oppassen ermee.
Re: Some info please on 2.3 litre stroker engine for FN2
JDMTEG wrote:Gaat er dan niet k24 op het onderblok genoteerd staan? Doen ze misschien ook moeilijk over op de keuring. Dus, nog steeds oppassen ermee.
gaat er op staan, kan natuurlijk verholpen worden meer ga ik daar ni over zeggen
maar de vraag is als je je cilinder inhoud vergroot gaat je co dan niet te hoog zijn daar moet je achter horen ?
er zullen wel mensen zijn hier op het forum die jou daar mee kunnen helpen zeker?
en anders je vraag eens stellen op http://www.k20a.org
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Re: Some info please on 2.3 litre stroker engine for FN2
De co zou met catalysator geen problemeem mogen zijn. Ook een K24 kan gewoon door de keuring als die netjes afgesteld is.