ChristopheR fn2 update pg 5!!

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by ChristopheR »

Even een kleine review. Met de Flashpro group n, Tegiwa airbox, RRC intake manifold, fd2 intake pipe en throttlebody was het verschil met de stock fn2 goed te voelen.
Maar nu met de Toda er ook nog bij heb ik het gevoel onder in de toeren wat vermogen verloren te hebben, onder de 4000 rpm. Vanaf 4000 trekt ze als een speer!
Ook de vtec crossover is minder te voelen. Dit zal wel afhangen van het feit dat ik nog met group n map rond rij en nog geen fatsoenlijke afstelling heb voor mijn setup.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by ChristopheR »

Vandaag gebeld om de FD2 nokken te laten installeren. Blijkt dat dit veel langer gaat duren dan ik verwacht had.
Nu ben ik me ah afvragen of de kosten nog wel opwegen tov de vermogenswinst???

Graag jullie mening
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by donkeykong »

ik weet niet precies hoeveel je ermee gaat winnen maar ik vond dit,

http://honda-tech.com/showthread.php?t=2951548

zijn trouwens hetzelfde als dc5 cams :)

dus het kan wel kloppen omdat ik op een dyno band 14 pk meer had tegenover een ep3 met ongeveer dezelfde mods, behalve cams dan :)
als je echt vermogen wil winnen zou ik andere cams nemen, stage 1 / 2 toda ofzo.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by ChristopheR »

Ja, FD2 nokken zijn dezelfde als DC5

Piekvermogen is ook niet alles, Toda nokken zijn duur!

Ben gewoon beetje bang dat ik niet veel verschil ga voelen.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by Lucas79 »

Volgens mij zijn bij de FN2 alleen andere nokken nodig als je de begrenzer flink wilt opschroven, zeg naar 9k rpm?

correct me if i''m wrong.
Deus Ex Machina!
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by donkeykong »

gaat zeker ook een hoop kosten right, op ons itr board staan nog skunk 2 stage 2 cams te koop voor 500 euro. springs and retainers 380 euro :)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by ChristopheR »

unicorn wrote:Volgens mij zijn bij de FN2 alleen andere nokken nodig als je de begrenzer flink wilt opschroven, zeg naar 9k rpm?

correct me if i''m wrong.


Nee, ik ga geen 9000 rpm draaien met de FN2 oliepomp.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: ChristopheR fn2 updates pg 4!!

Post by ChristopheR »

Vandaag de Tegiwa airbox verwijderd en een HKS RSK geinstalleerd. Ik wou wat anders dan de quasi OEM look en sound van de Tegiwa. De HKS klinkt redelijk stil onder vtec en in vtec brult die lekker hard!! Qua performance zal het wel ongeveer hetzelfde blijven. Iets beter in hogere toeren.

Image

Image
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Re: ChristopheR fn2 update pg 5!!

Post by ChristopheR »

Zaterdag een hitteschild geplaatst aan de HKS en er ook een stickertje opgeplakt. Het hitteschild is een goede combinatie met de HKS.
Volgens datalogs was de IAT 12°C terwijl de buitentemperatuur 9°C was.

Image
Post Reply