Hayvan's ITR

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Vtequila

Re: Hayvan's ITR

Post by Vtequila »

Wow! Ik wil ook een opnieuw gespoten motorruimte met nieuwe motor, bouten/moeren :roll: Bit jealous :o ops:

Mooi man!
- Rise 'n Shine! -
DH

Post by DH »

Zo, gaat de goede kant op met deze auto ofniet?! :D
Van tupperware tot naar de staat waarin hij zou moeten zijn goed bezig kerel! :worshippy:
sigur

Post by sigur »

Hayvan wrote:Image
Engine is ready to go :D , er worden nog wel wat kleine dingetjes meegespoten.

Dat ziet er veel belovend uit... :thumbs: Vind de header wel er gaaf btw 8)
Hayvan

Post by Hayvan »

She's alive :D

Image

http://www.youtube.com/watch?v=5q4h7D4YunQ

Voor de complete build en updates kan je het beste m'n topic @ HRCN volgen;
http://hondaracing.nl/viewtopic.php?f=5&t=8
Type200R

Post by Type200R »

gefeliciteerd en geniet van de ITR deze wekend :toost:
donkeykong

Post by donkeykong »

Hee aral nice, hoeveel vermogen ga je er ongeveer uithalen denk je?
Misschien weer een keertje langs bij unlimited amersfoort?
donkeykong

Post by donkeykong »

Hee aral nice, hoeveel vermogen ga je er ongeveer uithalen denk je?
Misschien weer een keertje langs bij unlimited amersfoort?
Hayvan

Post by Hayvan »

Ik ga de week voor JAF langs bij DP, daar wordt ze ook meteen proper afgesteld :-)
Ik vertrouw een Dynapack toch iets meer als bij Unlimited.

Maar zodra die afgesteld en wel is, wil ik toch een keertje langs, voor de leuk :lol:

Hoeveel durf ik echt niet te zeggen, kan 200 worden maar kan ook 270 worden.
100 mensen, 100 verhalen :roll:
donkeykong

Post by donkeykong »

Hahah 270, weet wel dat er verschil in zit aangezien je bij amersfoort was is het handig om verschil te weten.
Je laat hem afstellen begrijp ik!
Hayvan

Post by Hayvan »

Yup, Bekerom Tjoening gaat de ITR eens even onder handen nemen.

Vandaag een productief dagje gehad samen met m'n held Daan;
Resultaat;
Image
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Tot morgen man !
'98 JDM Integra Type-R
Robin type-r driver

Post by Robin type-r driver »

Ziet er heerlijk uit zo, je motorruim is echt netjes. Als jullie nog een itr onderhanden willen nemen met draadjes onder de kap, dan hou ik me aanbevolen :P
sigur

Post by sigur »

Hij is mooi geworden, maar waarom zo'n dikke lange massa kabel aan de voorkant. Kan je hem beter niet aan de achterkant vast zetten? Uit het zicht?
Hayvan

Post by Hayvan »

Danku :D
@Robin; Je bent altijd welkom om een middagje te beunen :P
@Sigur; Dacht dat ik in het begin een massa probleem had, bleek niet zo te zijn maar door alle omstandigheden niet echt meer aan gedacht tbh.

Meteen een paar updates erbij van m'n Dyno dag;

's Ochtends eerst even olie gehaald bij Millers, hierna door naar Hondagarage.nl om deze te verversen en
in de middag aan de slag gegaan bij DP-Engineering samen met Bekerom Tuning.
Nieuwe bougies & injectoren gemonteerd (Acura RDX) en we konden beginnen.

Dit was de eerste keer dat ik de auto in hoge toeren hoorde met de nieuwe uitlaat en ik was heel erg tevreden.
In de lage toeren klinkt ie nog een beetje zwaar en gromt ze een beetje.
Maar eenmaal in de VTEC schreeuwt ze als een bezetene.

De laatste run met de bijbehornde cijfers;
http://www.youtube.com/watch?v=lZA_WLIODOU

Image

Image

Image

http://www.youtube.com/watch?v=OkjfsQEuunM

---------------------------------------------------

Een kleine write-up van mijn kant dan;

Weekend begon best hectisch voor me, we hadden Vrijdag heel wat geplanned.
Olie halen bij Millers, door naar Hondagarage.nl voor de laatste werkzaamheden, hierna door naar DP-Engineering waar Martijn de auto heeft afgesteld en dan nog door naar Arnhem om de semi's eronder te leggen en uit te lijnen.
Was om 07:00 wakker en kon pas rond 03:00 weer m'n nest in :roll:

Maar goed, alles was gelukt behalve het uitlijnen dus ik was tevreden.
Zaterdag kregen we het bericht dat we alvast naar Zandvoort mochten om alvast alles voor te bereiden en dat onze Engelse vrienden er ook zouden zijn.
Dus ik heb meteen Davinder (Gele EK, Endless Horizon) gebeld die hier in de buurt verbleef en we zijn samen met hem en Prashant/Daan die kant op gegaan.
Image

We dachten dat we te laat waren maar zoals gewoonlijk waren 9 v/d 10 mensen te laat :lol:
Even het pitbox gebeuren proberen te regelen dus afstand gedaan van de auto's.
Kom je terug staat het voor de pitboxen opeens vol met Honda's 8-)

Auto's binnen gezet en langzaam begonnen met een final check zodat ik in de ochtend meteen door kon naar de keuring. Toen kwam het goede nieuws dat we in de avond al de auto's konden keuren dus ik ben meteen die kant op gevlogen. Helaas de eerste keer afgekeurd op m'n Accu (Vloeistof accu in de cabine) en Carterontluchting (slangetje zat los).
Allebei domme foutjes waar we totaal niet aan hadden gedacht maar dat was binnen een half uurtje verholpen.
Hierna de ITR weggestopt in de pitbox en toen kon de (veels te lange) nacht in de pitbox beginnen, we zaten er uiteindelijk tot 04:00 (als het niet later was) met de jongens van DP-tuning en Straat vegers.

Zondag ochtend, D-day.
Vroeg uit de veren om de pitbox/straat te organiseren.
Ik moest met de ITR even een paar mensen naar binnen loodsen vanaf de boulevard, zag toen al een klein plasje onder de auto maar het leek al opgedroogd te zijn dus we zouden het even aankijken.

Uiteindelijk weer de auto in de box gestopt, bandenspanning gecheckt/al het gereedschap eruit gehaald en ik was er klaar voor. Auto alvast warm laten lopen maar het liep allemaal een beetje uit dus moest nog even geduld hebben.
Toen ik de auto naar buiten reed lag er weer een klein plasje, toen merkten we dus dat ze toch echt koelvloeistof druppelde, niks ernstigs maar natuurlijk wel een probleem.
Auto naar buiten gereden om te kijken hoeveel ze lekt maar het was niet genoeg om de warming-up af te blazen.
Image

Ik mocht hierna eindelijk de baan op en het was echt even wennen, auto rijdt/reageert totaal anders dus de eerste paar bochten zat ik nog even te kutten en doen.
2de ronde rook het een beetje naar olie en zag ik af en toe rook onder de motorkap vandaan komen dus ik had meteen een rampenscenario in m'n hoofd, was gelukkig in de laatste bocht dus meteen de pits in gedoken en wat bleek?
Oliedop was eraf, hoe/wat weten we nog steeds niet maar het moet haast wel een menselijke fout geweest zijn. Auto even laten afkoelen en alles schoongemaakt, ondertussen even het KVS verhaal nog even nagekeken en het leek erger te worden dus ik heb toen maar besloten om het een dag te noemen.

M'n blokje is me meer waard als een paar rondjes op de baan met een auto die niet geheel af is.
Was behalve deze tegenvaller wel een top weekend, weer veel mensen gesproken en gezien.
Wil nog wel even iedereen bedanken die in de pitbox klaar stond toen ik binnenkwam!

Dit was dan het hele verhaal, misschien een beetje langdradig maar ik hoorde al het een en ander van bepaalde mensen dus hierbij de feiten :)
donkeykong

Post by donkeykong »

Het zat je niet mee op die racedag, anyway blij voor je dat ie rijdt :)
mooi vermogen voor een b18!
Locked