@ivtec-fab: Mooi dat je het even kunnen uitproberen en ervaren.
@donkeykong: We praten over hoe de VSA en de LSD elkaar in de weg zitten bij een FN2 en dat als je de auto (en jezelf) goed onder controle hebt, de LSD bij onderstuur situaties meer effect heeft bij het corrigeren dan de VSA. Bij overstuur trouwens ook, maar in mindere mate, bij overstuur werkt de VSA wonderbaarlijk goed. (uiteraard niet als je met handrem wilt driften, want dan sta je bijna direct stil met VSA aan)
@culasse: VSA stuurt niet alleen de achterremmen aan, maar stuurt je remmen diagonaal aan. (linksvoor en rechtsachter, of rechtsvoor en linksachter) VSA reguleert tevens je benzine toevoer. Als je de VSA uitschakelt (knopje), dan schakel je zowel de remhulp als het reguleren van de benzine toevoer uit. de ABS blijft altijd werken, deze kun je (helaas) niet uitschakelen.
Krijg volgende week mijn FN2, wat vragen.
Re: Krijg volgende week mijn FN2, wat vragen.
Deus Ex Machina!
donkeykong wrote:waar praten jullie over, je rijdt niet op het circuit hoor![]()
Ik rij eigenlijk nooit op het circuit,
dat gemis moet ik dus op de openbare weg compenseren :lol: :satan:
unicorn wrote:...
@culasse: VSA stuurt niet alleen de achterremmen aan, maar stuurt je remmen diagonaal aan. (linksvoor en rechtsachter, of rechtsvoor en linksachter) VSA reguleert tevens je benzine toevoer. Als je de VSA uitschakelt (knopje), dan schakel je zowel de remhulp als het reguleren van de benzine toevoer uit. de ABS blijft altijd werken, deze kun je (helaas) niet uitschakelen.
Werkelijk? Ik dacht dat de brake assist ook aan bleef bij het uitschakelen van VSA. dacht dat alleen dat brandstof toevoer verhaal uitgeschakeld werd.
donkeykong wrote:waar praten jullie over, je rijdt niet op het circuit hoor![]()
Mod: met dit soort gekkigheid hoop ik van wel.
Bedenk wel op de weg zijn er andere weggebruikers en veranderende situaties.
VSA is ontwikkeld om bij normaal weggedrag ondersteunend te werken wanneer je onverhoopt toch perongeluk moet uitwijken oid. Het is een extra veiligheid die je bij normaal rijgedrag kan redden. Bedenk dit goed en zet het niet zomaar uit.
Op een circuit moet je zelf weten wat je doet, onder voorbehoud van het wedstrijdregelement.