Ik rijd nl al sinds 2002 in een Type-R rond.
Even wat auto historie:
Fiat Ritmo 1.5
Peugeot 205 GTI 1.6
Peugeot 205 GTI 1.9
Mazda 626 (model ca 1995) (gauw weg gedaan, was te saai)
VW Corrado G60 (getuned naar 220 pk, verlaagd met slechts 3 cm grondspeling, erg lastig bij drempels :shock: )
Honda Civic Type-R EP3
EP3 is nieuw aangeschaft in 2002 door mijn leasemaatschappij en door mij geleased.
Na afloop van het lease contract heb ik de auto voor een zacht prijsje kunnen kopen. Aan deze auto is niks gemod/getuned. Ik heb dus iedere km zelf gereden en tot nu toe zijn dat 278.000 km! In Duitsland regelmatig 200+ gereden en toen hij helemaal los was 243 km/uur geklokt met de GPS. De kmteller van de auto stond precies op 250 km/uur.
Foto van vorige maand:

Beste auto die ik heb gehad:
1e mankement bij 103.000 km: piepende koppelingscylinder
2e mankement bij 180.000 km: krakende reactiesteun
3e mankement bij 230.000 km: linker slot reageert niet meer op afstandsbediening.
Originele koppeling zit er nog in en originele uitlaat zit er nog onder.
Toen de remschijven voor op waren vond ik die van Honda te duur (1600 euro) en heb ik er National remschijven en Ferrodo remblokken onder laten zetten bij een tuner voor 600 euro. Hij remt idioot goed.
Nu beginnen er maandelijks dingetjes stuk te gaan en wordt het tijd voor een nieuwe. Gezien de absoluut ongekende ervaringen met de vorige heb ik weer besloten een Civi Type-R te nemen. Ik heb nu een Type-R FN2 gekocht met 90.000 op de teller.
De koppeling was versleten en wordt op kosten van de dealer vervangen.
Eind volgende week kan ik hem ophalen, can't wait!!!
Ik heb wat vragen over de FN2 die stel ik in het juiste forum.