Poedercoaten ITR velgen
Poedercoaten ITR velgen
Vorige week mijn originele ITR 15" velgen laten poedercoaten.
Weggebracht voor stralen, primer en poedercoaten in RAL9010.
Wel iets kleurverschil met de witte plastic naafafdekkapjes maar dit is echt minimaal en de velgen zien er weer fris uit.
Helaas geen foto's van hoe ze er voor het coaten uit zagen maar ik had her
en der wel wat "stoeprandschade" dus het eindresultaat valt me behoorlijk mee.
Zie hieronder voor het resultaat.
Weggebracht voor stralen, primer en poedercoaten in RAL9010.
Wel iets kleurverschil met de witte plastic naafafdekkapjes maar dit is echt minimaal en de velgen zien er weer fris uit.
Helaas geen foto's van hoe ze er voor het coaten uit zagen maar ik had her
en der wel wat "stoeprandschade" dus het eindresultaat valt me behoorlijk mee.
Zie hieronder voor het resultaat.
Qua kleur was het mij goed genoeg; Ik heb het afdek kapje op de foto erbij
gelegd en je ja ziet wel iets verschil maar als je wilt poedercoaten dan kom
je eigenlijk altijd bij deze ralkleur uit. RAL9001 was op de kleurstaal gewoon
te cremekleurig.
De prijs is eigenlijk altijd afhankelijk van wat je wilt dat ze doen.
Mijn velgen zagen er niet uit. Ik heb ze laten stralen, in de primer laten
zetten en laten coaten alles binnen en buitenkant.
Ik had ook wat stoeprandschade (geschaafd) maar die heb ik niet apart
laten repareren. De primer en de coating werken deze beschadigingen
goed weg.
Veel werk (dus geld) gaat ook zitten in het afplakken; Ze hebben dus alleen
aan de binnenkant op het raakvlak waar de velg wordt gemonteerd
afgeplakt (zie 2e foto); De boutgaten zijn niet afgeplakt (zie 1e foto);
Er zit nu dus ook coating op het raakvlak met de wielmoer; Dit moet ik nog
"even" weghalen en is dus wat werk wat je er zelf nog aan hebt.
Kostte mij bij elkaar 60 euro per velg. Wilde ze eerst als 2e setje met winter-
banden gaan gebruiken maar ik vind het dusdanig goed gelukt dat
mischien de zomerbanden er wel op gaan en de huidige set voor de
winterbanden gaat dienen.
gelegd en je ja ziet wel iets verschil maar als je wilt poedercoaten dan kom
je eigenlijk altijd bij deze ralkleur uit. RAL9001 was op de kleurstaal gewoon
te cremekleurig.
De prijs is eigenlijk altijd afhankelijk van wat je wilt dat ze doen.
Mijn velgen zagen er niet uit. Ik heb ze laten stralen, in de primer laten
zetten en laten coaten alles binnen en buitenkant.
Ik had ook wat stoeprandschade (geschaafd) maar die heb ik niet apart
laten repareren. De primer en de coating werken deze beschadigingen
goed weg.
Veel werk (dus geld) gaat ook zitten in het afplakken; Ze hebben dus alleen
aan de binnenkant op het raakvlak waar de velg wordt gemonteerd
afgeplakt (zie 2e foto); De boutgaten zijn niet afgeplakt (zie 1e foto);
Er zit nu dus ook coating op het raakvlak met de wielmoer; Dit moet ik nog
"even" weghalen en is dus wat werk wat je er zelf nog aan hebt.
Kostte mij bij elkaar 60 euro per velg. Wilde ze eerst als 2e setje met winter-
banden gaan gebruiken maar ik vind het dusdanig goed gelukt dat
mischien de zomerbanden er wel op gaan en de huidige set voor de
winterbanden gaat dienen.
-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
donkeykong wrote:kan poedercoaten alleen in ral kleuren? welke zijn er nog meer?
In principe kan eender welke kleur maar die moet je dan speciaal laten aanmaken. En, dan zit je sowieso met een minimumafname van ettelijke kilo's poederlak waarvan je met het merendeel blijft zitten.
Ik heb er ooit eens achter gevraagd en toen vertelden ze me dat, voordat ze eraan beginnen, je al enkele honderden euro's kwijt bent.
Dus, ik hou het op de RAL kleuren.
Bij mij op het werk zijn er hier en daar speciaal aangemaakte kleuren die ooit zijn blijven liggen.
ITR897 wrote:donkeykong wrote:kan poedercoaten alleen in ral kleuren? welke zijn er nog meer?
In principe kan eender welke kleur maar die moet je dan speciaal laten aanmaken. En, dan zit je sowieso met een minimumafname van ettelijke kilo's poederlak waarvan je met het merendeel blijft zitten.
Ik heb er ooit eens achter gevraagd en toen vertelden ze me dat, voordat ze eraan beginnen, je al enkele honderden euro's kwijt bent.
Dus, ik hou het op de RAL kleuren.
Bij mij op het werk zijn er hier en daar speciaal aangemaakte kleuren die ooit zijn blijven liggen.
Precies en bij speciaal gemaakte kleuren moet je maar afwachten hoe
dat dan uitpakt als het eenmaal op je velg zit (of je moet proefstaaltjes
maken met daarbij de extra kosten). Bij RAL weet je van te voren
wat je mag verwachten: de kleur ligt echt vast.