Semislicks zijn in 2012 straat ILLEGAAL

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
bertjehonda

Post by bertjehonda »

mmm alleen ferrari en dat soort??
haha ik denk dat de gemiddelde integra en zeker de beter gebouwde
een ferrari en al dat soort merken het echt moeilijk kan maken op een circuit.
een goede band met grip is van doodsbelang bij een auto.
maar je mag met je auto een rondje rijden met een oekiboekie band en daarna met een goede semislick.
je zal zien dat je in de regen zelfs nog meer grip zal hebben.

(pk gewicht verhouding zit ik straks waarschijnlijk boven de gemiddelde ferrari.)
en dus wil ik ook grip hebben anders sta ik alleen maar me banden op te stoken of ik vlieg van de weg af.
ik zit op geen van beide te wachten.
mr. X

Post by mr. X »

[quote="Arien"]Ik gebruik de R1R voor mijn DC2]

Laatste waarschuwing.

Stel je graag even voor in het daarvoor bestemde gedeelte en dit keer niet zo nonchalant reageren als de volgende keer...
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Thnx Maarten.
Ook even een PM naar de gebruiker gestuurd, we houden het in de gaten ;)
'98 JDM Integra Type-R
ReLXe

Post by ReLXe »

Ik stond echt zwaar versteld hoeveel grip die R888's in de regen haden. Wow!
Met m'n oude versleten Advan's 048 kreeg ik het wel behoorlijk benauwd in de regen.
donkeykong

Post by donkeykong »

Hoe zit het nou precies, zijn semi slicks volgend jaar wetmatig veboden of is het nog niet bekend?
Hayvan

Post by Hayvan »

Ben ik ook wel benieuwd naar...
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

donkeykong wrote:Hoe zit het nou precies, zijn semi slicks volgend jaar wetmatig veboden of is het nog niet bekend?

Als ik het artikel goed lees 'legt het Europese Parlement EIND 2012' nieuwe regels neer. Tot die tijd zijn semi slicks in mijn optiek dan nog steeds legaal.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ik blijf lekker rijden.
Zou anders iemand met een elise die hij vorige week kocht op 1 januari nieuwe banden moeten kopen? Die staan op Yokohama semi's
En de Megane R26? Die staat standaard op Toyo R888.
En de extremere Porsche's? Die staan op Michelin semi's.
En de BMW's M3? Die zijn ook geleverd met Michelin's

Er zijn dus heel wat lui de hun standaard en type goedgekeurde banden moeten vervangen. Ik vraag me af hoe ze daar mee omgaan.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Gaskleppie wrote:Ik blijf lekker rijden.
Zou anders iemand met een elise die hij vorige week kocht op 1 januari nieuwe banden moeten kopen? Die staan op Yokohama semi's
En de Megane R26? Die staat standaard op Toyo R888.
En de extremere Porsche's? Die staan op Michelin semi's.
En de BMW's M3? Die zijn ook geleverd met Michelin's

Er zijn dus heel wat lui de hun standaard en type goedgekeurde banden moeten vervangen. Ik vraag me af hoe ze daar mee omgaan.

Als die regel echt zou doorgaan zullen die autofabrikanten hun wagens wel voor zien van andere, wel goedgekeurde banden. Die gaan gewoon mee met de nieuwe regelgeving hoor.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Tuurlijk, maar wat als je net een auto hebt gekocht waar ze wel onder zitten? Moet je die dan een maand later vervangen voor andere? Duur geintje dan..
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Gaskleppie wrote:Tuurlijk, maar wat als je net een auto hebt gekocht waar ze wel onder zitten? Moet je die dan een maand later vervangen voor andere? Duur geintje dan..

Zou idd een duur geintje worden maar ik vrees ervoor dat je dan echt wel pech hebt.
Aan de andere kant, hoe dikwijls wordt men op de banden gecontroleerd? Ik persoonlijk zou ze gewoon op rijden en tegen dat het nodig is vervangen door wel goedgekeurde banden.
Locked