nieuwe mini
Meh de auto staat nu op de dyno in Engeland en er is een probleem met de uitgaande zijde. De lucht die de motor inkomt kan er niet goed uit waardoor het vermogen op 5000 rpm instort (van 178 naar 120pk en het zou juist moeten klimmen naar 210-23:( ).
Het kan a) aan de Omex liggen (kan i-VTEC standaard niet aan, Omex 710 is wel heel geadvanceerd, kan een 16 cil. op draaien maar een VTC kan ie standaard niet aan kennelijk);
b) aan de uitgaande nokken liggen waar ik een nokken VTC van een k20 op heb laten zetten;
c) het uitlaatspruitstuk zijn dat binnen 20 cm van 4 naar 1 gaat ivm. een mogelijke turbo. Te veel backpressure misschien.
Hopen dat de dyno-god (Steve) er uit komt. Hij was al aan het klagen (hij heeft veel en grote klanten en als er dan zo'n kut-mini met problemen te lang op zijn dyno zit wordt ie niet blij).
Positief: de auto "squat" mooi als het vermogen inkomt volgens Steve. Lijkt een goede constructie tot nu toe. De motor zit goed in de steunen die Geoff gemaakt heeft (ik had starre steunen gelast, op mijn verzoek vervangen)en er is weinig resonatie/trilling in het frame.
De koppeling blijft ook hangen, drukgroep en cilinders en pedaaldruk lijkt ok. Kwestie van stellen hoop ik.
De laatste loodjes wegen... en gaan ook meer kosten ben ik bang..
Het kan a) aan de Omex liggen (kan i-VTEC standaard niet aan, Omex 710 is wel heel geadvanceerd, kan een 16 cil. op draaien maar een VTC kan ie standaard niet aan kennelijk);
b) aan de uitgaande nokken liggen waar ik een nokken VTC van een k20 op heb laten zetten;
c) het uitlaatspruitstuk zijn dat binnen 20 cm van 4 naar 1 gaat ivm. een mogelijke turbo. Te veel backpressure misschien.
Hopen dat de dyno-god (Steve) er uit komt. Hij was al aan het klagen (hij heeft veel en grote klanten en als er dan zo'n kut-mini met problemen te lang op zijn dyno zit wordt ie niet blij).
Positief: de auto "squat" mooi als het vermogen inkomt volgens Steve. Lijkt een goede constructie tot nu toe. De motor zit goed in de steunen die Geoff gemaakt heeft (ik had starre steunen gelast, op mijn verzoek vervangen)en er is weinig resonatie/trilling in het frame.
De koppeling blijft ook hangen, drukgroep en cilinders en pedaaldruk lijkt ok. Kwestie van stellen hoop ik.
De laatste loodjes wegen... en gaan ook meer kosten ben ik bang..
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
[quote="mini-r"]Meh de auto staat nu op de dyno in Engeland en er is een probleem met de uitgaande zijde. De lucht die de motor inkomt kan er niet goed uit waardoor het vermogen op 5000 rpm instort (van 178 naar 120pk en het zou juist moeten klimmen naar 210-23:( ).
Het kan a) aan de Omex liggen (kan i-VTEC standaard niet aan, Omex 710 is wel heel geadvanceerd, kan een 16 cil. op draaien maar een VTC kan ie standaard niet aan kennelijk)]
mm, bij een systeem wat niet de volledige motor kan besturen is natuurlijk vragen om problemen. Met het Ivtec systeem is juist de kers op de taart te halen. Als je de nokken niet kan verdraaien kan je inderdaad flow problemen krijgen. Een Kpro systeem is daarom bijna altijd de beste optie. Dus nu even een oplossing verzinnen kan ik ook niet.
Het kan a) aan de Omex liggen (kan i-VTEC standaard niet aan, Omex 710 is wel heel geadvanceerd, kan een 16 cil. op draaien maar een VTC kan ie standaard niet aan kennelijk)]
mm, bij een systeem wat niet de volledige motor kan besturen is natuurlijk vragen om problemen. Met het Ivtec systeem is juist de kers op de taart te halen. Als je de nokken niet kan verdraaien kan je inderdaad flow problemen krijgen. Een Kpro systeem is daarom bijna altijd de beste optie. Dus nu even een oplossing verzinnen kan ik ook niet.
Maat van me werkt met Omex, maar bouwt de Omex terug tot een heel simpel iets om k20's aan te sturen. Die maat beval me de Omex 710 aan.
Maar als je de Omex echt wilt benutten moet er binnen in de cpu ook eea. worden aangepast en moet je draden anders gaan toewijzen etc. zegt degene die de auto afbouwt. Das mooi k.u.t. (kwalitatief uitermate terleurstend) achteraf....
Maar als je de Omex echt wilt benutten moet er binnen in de cpu ook eea. worden aangepast en moet je draden anders gaan toewijzen etc. zegt degene die de auto afbouwt. Das mooi k.u.t. (kwalitatief uitermate terleurstend) achteraf....
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
http://www.omextechnology.co.uk/page15.html
Ze kunnen het wel als ik dit moet geloven.
Ze kunnen het wel als ik dit moet geloven.
Problemen opgelost, 226 pk en 165lbs/feet. Redelijke Frankensteinwaarden? (Honda en koppel.... Zit wel k20 inlaatspruitsuk op http://www.hondata.com/tuning_the_tsx.html).