ik weet hoe het werkt maar is er iemand met ervaring hiermee?
maar misschien een leuk nieuw projectje. :wink:
mijn gedachte: ik denk dat ik echt op het max pk/nm blok zit.
(456pk en 385 nm)
maar mijn gedachte...
-met water injectie op hetzelfde pk/nm uitkomen? (betere koeling blok)
-of voor meer vermogen gaan?
- intercooler spray (meer vermogen a seconden)
-of niet doen!
hou in de gedachte 10 min volgas/max rpm.
ik heb er met wat ik nu heb nog nooit 10 min max rpm gereden.
en blok is stock.
Gedemineraliseerd water injectie EP3
Re: Gedemineraliseerd water injectie EP3
D_ToXx wrote:ik weet hoe het werkt maar is er iemand met ervaring hiermee?
maar misschien een leuk nieuw projectje. :wink:
mijn gedachte: ik denk dat ik echt op het max pk/nm blok zit.
(456pk en 385 nm)
maar mijn gedachte...
-met water injectie op hetzelfde pk/nm uitkomen? (betere koeling blok)
-of voor meer vermogen gaan?
- intercooler spray (meer vermogen a seconden)
-of niet doen!
hou in de gedachte 10 min volgas/max rpm.
ik heb er met wat ik nu heb nog nooit 10 min max rpm gereden.
en blok is stock.
Ik snap werkelijk niet wat hier staat...
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Op zich werkt het goed, al zou ik het niet zomaar gebruiken om meer vermogen te willen maken.
De kans dat er iets van uitvalt zonder dat je het doorhebt is goed aanwezig. En dan sloop je zonder die waterinjectie juist je blok!
Dus als extra beveliging, ok, maar als extra pk opwekker, nee.
voor de gene die niet weten wat het doet, het komt er op neer dat als je een fijne water nevel in de inlaatbuis mee injecteert, je naast extra koeling, ook een betere cilinder vulling krijgt en dus extra vermogen kan maken.
De kans dat er iets van uitvalt zonder dat je het doorhebt is goed aanwezig. En dan sloop je zonder die waterinjectie juist je blok!
Dus als extra beveliging, ok, maar als extra pk opwekker, nee.
voor de gene die niet weten wat het doet, het komt er op neer dat als je een fijne water nevel in de inlaatbuis mee injecteert, je naast extra koeling, ook een betere cilinder vulling krijgt en dus extra vermogen kan maken.
@ Maarten, hier staat een uitgebreide uitleg:
http://www.aquamist.co.uk/
Heb het op mijn 200sx gehad, werkt wel oké, maar net wat Frank zeg, tankje leef = o oooh....
http://www.aquamist.co.uk/
Heb het op mijn 200sx gehad, werkt wel oké, maar net wat Frank zeg, tankje leef = o oooh....
haha daarom staat het er zo ook maarten :wink:
de werking is hetzelfde als Nos (koelere lucht = meer zuurstof = meer benzine = meer fun )
maar beter te betalen als Nos,
ik heb gelezen dat er iemand iets van 3 liter per 700 km word gebruikt.
met een continu gebruik.
frank thanks dus voor safe gaan.
@bas: hmzz misschien niveau meting in de tank maken?
de werking is hetzelfde als Nos (koelere lucht = meer zuurstof = meer benzine = meer fun )
maar beter te betalen als Nos,
ik heb gelezen dat er iemand iets van 3 liter per 700 km word gebruikt.
met een continu gebruik.
frank thanks dus voor safe gaan.
@bas: hmzz misschien niveau meting in de tank maken?
ik werk dagelijks met demi water haha.
opzich zal het wel werken, ik heb alleen mn twijfels hoe je olie dit gaat vinden, zoiezo zou ik het pas inschakelen wanneer alles op temp is en nog vaker mn olie wisselen.
als er ook maar iets fout gaat spuit je te grove nevel in en dat gaat ie vanbinnen zeker niet tof vinden.
zou het lekker eerst op een oud barrel testen een half jaartje ofzo.
opzich zal het wel werken, ik heb alleen mn twijfels hoe je olie dit gaat vinden, zoiezo zou ik het pas inschakelen wanneer alles op temp is en nog vaker mn olie wisselen.
als er ook maar iets fout gaat spuit je te grove nevel in en dat gaat ie vanbinnen zeker niet tof vinden.
zou het lekker eerst op een oud barrel testen een half jaartje ofzo.