Lycan's Civic Coupe EM2 (hulp gevraagd mbt zoektocht @ p.2)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Lycan

Lycan's Civic Coupe EM2 (hulp gevraagd mbt zoektocht @ p.2)

Post by Lycan »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marco, ik ben 22 jaar en ik woon in de omgeving van Breda. Sinds april 2010 ben ik de trotse eigenaar van een Honda Civic Coupe EM2 (ES) uit 2001.

Inmiddels heb ik ook al het een en ander veranderd aan mijn EM2. Hieronder heb ik wat foto’s geplaatst van de huidige staat.

Image

Image

Image

Image

Exterieur

- EDM Civic EM2 facelift achterlichten

Image

Interieur

- EDM LHD Civic Type R EP3 facelift stoelen

Image

- JDM Integra Type R DC5 lederen MOMO SRS stuur

Image

- JDM Integra Type R DC5 kunstlederen schakelpookhoes

Image

- Skunk2 schakelpook

Image

- Kenwood KDC-BT31U

Image

Image

- EDM LHD Civic Type R EP3 mattenset

Image

Image

Onderstel

- 16 inch OEM Honda velgen (in de winter)

Image

- ??? (in de zomer)

Image

Motorisch

- Standaard D17A9

Image

Voorlopige toekomstplannen:
- EDM LHD Civic Type R EP3 facelift stoelen (check)
- JDM Integra Type R DC5 lederen MOMO SRS stuur (check)
- JDM Integra Type R DC5 kunstlederen schakelpookhoes (check)
- Skunk2 schakelpook (check)
- EDM Civic EM2 facelift achterlichten (check)
- Kenwood KDC-BT31U (check)
- EDM LHD Civic Type R EP3 mattenset (check)
- OEM Civic EM2 mudflaps (check)
- ClimAir window visors (check)
- Short ram air intake
- Custom made Type R rode deurpaneelbekleding
- Gele JDM mistenlampen
- Schroefset
- Mugen voorbumperlip
- Type R grill
- OEM Civic EM2 hoodbra
- USDM Civic EM2 middenconsole met middenarmsteun
- USDM Civic EM2 spiegels
- Rode Honda logo’s en Type R embleem
- OEM Civic EM2 facelift tellerbak

Dromen:
- K20A motorswap
- Auto volledig strippen en volledig laten overspuiten in NH-0 Championship white
- Custom made Type R rode vloerbedekking
- Carbon motorkap
- Carbon achterklep
mr. X

Post by mr. X »

Welkom! Mooi ding!
Gangaran

Post by Gangaran »

Welkom.
Lycan

Post by Lycan »

mr. X wrote:Welkom! Mooi ding!

Gangaran wrote:Welkom.

Dankuwel mensen :-)
Dirk V

Post by Dirk V »

Welkom! Goede updates.
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Welkom en mooi clean is die coupe!
Lycan

Post by Lycan »

Dirk V wrote:Welkom! Goede updates.

Dankje, altijd fijn om te horen dat iemand mijn Type R (look) interieur kan waarderen :-)

vtecmoon wrote:Welkom en mooi clean is die coupe!

Dankje en dat wil ik ook graag zo houden :wink:
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Welkom.

Erg nette auto, de celica ook trouwens
'98 JDM Integra Type-R
Keung

Post by Keung »

Welkom Marco!

Als mede EM2er heb ik je al eens eerder gesproken op CCH.
Lycan

Post by Lycan »

L4urenZ wrote:Welkom.

Erg nette auto, de celica ook trouwens

Dankje en dankje :D

Keung wrote:Welkom Marco!

Als mede EM2er heb ik je al eens eerder gesproken op CCH.

Dankje en klopt Keung :wink: marru, mede EM2-rijder? Heb je je EM2 dan nog? :shock: ik dacht dat je die niet meer had ...
Jo&

Post by Jo& »

Altijd al een mooi model gevonden.
Keung

Post by Keung »

Heb een EK erbij, naast de EM2 8)
Lycan

Post by Lycan »

Jo& wrote:Altijd al een mooi model gevonden.

Dankje :-) en daarnaast zie je ze ook nog eens zeer weinig :wink:

Keung wrote:Heb een EK erbij, naast de EM2 8)

Huh? Dat wist ik helemaal niet :-? hoogtijd om je topic op CCH te updaten dan :wink:
Lycan

Post by Lycan »

Afgelopen dinsdag (04-12-2011) was het dan eindelijk zover! :D ik kreeg 's ochtends een telefoontje van garagebedrijf Schrauwen dat ik 's avonds langs kon komen om mijn winterupgrades te laten installeren :-)

Hier nog even het volledige lijstje:

1. Nieuwe winterbanden (Sunny Snowmaster SN3830 195/55R16) voor mijn 16 inch OEM Honda velgen
2. OEM Honda spatlapjes
3. ClimAir window visors

Het is weer heerlijk comfortabel cruisen met mijn 16 inch velgen, want meer band = meer lucht = meer comfort :D

Maar goed, hieronder een kleine (herfst) fotoshoot van hoe mijn EM2 er nu bij staat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Naast bovenstaande upgrades is er nog meer goed nieuws! :D afgelopen zaterdag (03-12-2011) heb ik namelijk mijn 17 inch zomervelgen verkocht aan een mede (nieuwe) EM2-rijder :-) Het mooie hieraan is dat ik eindelijk opzoek kan gaan naar een setje OEM Honda 16 inch EP3 'look' 4x100 velgen 8) en die zoektocht is inmiddels ook al begonnen:

http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 46&t=60549

Nadat de zaken geregeld waren, hebben we besloten om ook nog een kleine fotoshoot te doen :-) er staan sowieso niet elke dag 2 EM2's bij mij thuis op het plein :wink:

Image

Image

Image

Image
Jo&

Post by Jo& »

Daar moet een vleugel op!

En je to-do-lijstje allemaal erg leuk en dat je Type-R look na wil streven snap ik, maar een Type-R Logo en embleem vind ik wel weer jammer!
HONDA

Post by HONDA »

Mooi model, ziet er strak uit. Alle R verwijzingen vind ik minder maar ieder z'n ding...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Lycan

Post by Lycan »

Jo& wrote:Daar moet een vleugel op!

En je to-do-lijstje allemaal erg leuk en dat je Type-R look na wil streven snap ik, maar een Type-R Logo en embleem vind ik wel weer jammer!

Daar twijfel ik nu al bijna 2 jaar over ... met vleugel is zeker mooi en sportief ... de EM1 had namelijk standaard ook een vleugel :wink: maar aan de andere kant is hij zonder vleugel weer erg strak 8)

Ik probeer inderdaad het Type R stijltje aan te houden, ondanks dat het geen Type R is en ook nooit zal worden :roll: maar goed, ik vind het persoonlijk gewoon erg mooi en uniek, want de EM2 is helaas nooit geleverd als Type R uitvoering. Ik probeer dus min of meer de eerste EM2 in Type R stijl te creeën :-)

Ik weet dat het allemaal een neppe bedoeling wordt als ik straks Type R logo's en emblemen ga plakken :-? een beetje het idee van een turbo stickertje op je auto hebben zitten terwijl er helemaal geen turbo zit onder de kap :roll: maar zoals ik al zei: ik vind het gewoon mooi en uniek.

Ik ben namelijk niet zo'n fan van aftermarket onderdelen, dus ik moest iets anders bedenken om mijn EM2 toch uniek te krijgen. Uiteraard kun je soms niet om aftermarket onderdelen heen, maar als de onderdelen die ik wil OEM te krijgen zijn is voor mij de keuze snel gemaakt :wink:

Het is uiteindelijk mijn bedoeling om het interieur en exterieur zo veel mogelijk te laten lijken op dat van een facelift EP3.

HONDA wrote:Mooi model, ziet er strak uit. Alle R verwijzingen vind ik minder maar ieder z'n ding...

Dankje :-) en inderdaad, ieder zijn/haar ding :wink:

Maar het is natuurlijk de bedoeling dat er in de toekomst een echte Type R gaat komen :-)
Lycan

Post by Lycan »

Eindelijk is het dan zover! :D sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een setje OEM Honda 16 inch 4x100 Enkei (EP3 look) velgen :D

Na lang zoeken toch een setje gevonden in nette staat voor een nette prijs en ook nog eens lekker dichtbij dus meteen gekocht! :wink:

Special thanks to Bell_Sol en Zodiaks van HCB :-)

Meteen foto's gemaakt toen ik thuis kwam:

Image

Image

Natuurlijk kon ik het niet laten om ze meteen maar even goed te wassen, want ik sowieso erg benieuwd naar de werkelijk staat. Over vuile velgen valt nu eenmaal niet veel te zeggen :roll: ziet er meteen heel anders uit:

Image

Image

Image

Zoals je kunt zien zijn de velgen hoogglans zwart met een geel Honda logo. Volgens Zodiaks zijn de velgen in het verleden gepoedercoated, wat altijd een pluspunt is :-) toch is het de bedoeling dat de velgen opnieuw gestraald en gepoedercoated gaan worden in het wit, met natuurlijk een rood Honda logo 8) maar ik moet zeggen dat ik toch wel verrast ben m.b.t. de staat van de velgen. Het is dus ook goed mogelijk dat ik de velgen in deze kleur laat, het Honda logo rood spuit en elke velg een rood randje geef (d.m.v. een sticker) :-)
Ray

Post by Ray »

Gaaf man!
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien onder je wagen :D
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Vtequila

Post by Vtequila »

Mooie velgies :)
- Rise 'n Shine! -