Onhebbelijkheden van de CTR 2007 (FN2)
update stuurkolom
De stuukolom is na 3 maand wachten geplaatst omdat het niet in bakorde was.
Ik venoemde aan de mechanieker ook dat mijn remschijven krom waren van een dagje circuit.En ik heb 2 nieuwe gekregen op garantie van honda.
Dus ik mag echt niet klagen van de service van honda.
Mijn auto rijdt weer als nieuw.
De stuukolom is na 3 maand wachten geplaatst omdat het niet in bakorde was.
Ik venoemde aan de mechanieker ook dat mijn remschijven krom waren van een dagje circuit.En ik heb 2 nieuwe gekregen op garantie van honda.
chintok wrote:Ik venoemde aan de mechanieker ook dat mijn remschijven krom waren van een dagje circuit.En ik heb 2 nieuwe gekregen op garantie van honda.
Dan heb je geluk met je dealer. Ze hadden evengoed kunnen zeggen dat de auto voor straatgebruik bedoeld is, niet circuit gebruik...
Fijn dat je stuurkolom issue is opgelost.
Het is hiermee toch opgelost?
Jo& wrote:chintok wrote:Ik venoemde aan de mechanieker ook dat mijn remschijven krom waren van een dagje circuit.En ik heb 2 nieuwe gekregen op garantie van honda.
Dan heb je geluk met je dealer. Ze hadden evengoed kunnen zeggen dat de auto voor straatgebruik bedoeld is, niet circuit gebruik...
Fijn dat je stuurkolom issue is opgelost.
Het is hiermee toch opgelost?
jazeker,het probleem was dat het stuur een zoemgeluid maakte in stilstand dit wanneer de motor draaide.
de mechanieker wou er niet aan prutsen en heeft dus een nieuwe besteld.
-
culasse wrote:Zo, vandaag mijn FN2 weer kunnen ophalen van de dealer. Was hem 2 dagen kwijt. Complete synchronisatie van de 3de en 4de versnelling vervangen. En passant nieuwe MTF3 olie in de bak gegooid.
De wagen schakelt nog een beetje stroef hier en daar, maar ik denk dat het wel weer goed komt. Wat ik vreemd vind is dat de dealer totaal niet op de hoogte was van de 3de versnellingsproblemen van de FN2, terwijl dit probleem al ruim een jaar besproken wordt op diverse forums over de hele wereld.
In Amerika bijvoorbeeld worstelt Honda al 2 jaar met dit versnellingsprobleem.
Mijn dealer moest eerst contact opnemen met de Honda importeur om eventuele memo's door te nemen. Blijkbaar was er wel wat, want in no time hadden ze een revisiekit besteld, waarmee onderdelen konden worden vervangen.
1)
Is er op dit forum iemand die al naar een BELGISCHE Hondadealer is geweest voor een versnellingsbakprobleem?
En al dan niet geholpen is geweest door nieuwe MTF3 olie (of andere?)
of een volledige synchronisatie te krijgen.
De meeste FN2 leden lijken mij van Nederland te zijn (?)
2) ik heb eens ergens gelezen dat de Civic een update kreeg in 2008.
Wat zijn de verschillen?
-
iVTEC-fab wrote:"Little Viper":3mlfuapx wrote:....
Wat zijn de verschillen?
dit is gebeurd met de komst van de CW, welke (in NL) sinds April 2009 leverbaar is.
Wat alle 'updates' precies zijn probeer ik ook nog te ontdekken.[/quote:3mlfuapx]
Ik heb een model van 7/01/2009
Dan zal dat misschien nog zonder updates zijn (?)
soms is het einde van een "vorig productiejaar" (in mijn geval eind 2008) wel al van de "nieuwe productielijn".
In de autoweek van deze week staat een leuke test van de CW.
Ik heb wel een ander decoratieplaatje gezien op de radio.
Maar dat is misschien omdat het mét navigatie is?
Little Viper wrote:"iVTEC-fab":xnv0vexs wrote:"Little Viper":xnv0vexs wrote:....
Wat zijn de verschillen?
dit is gebeurd met de komst van de CW, welke (in NL) sinds April 2009 leverbaar is.
Wat alle 'updates' precies zijn probeer ik ook nog te ontdekken.[/quote:xnv0vexs]
Ik heb een model van 7/01/2009
Dan zal dat misschien nog zonder updates zijn (?)
soms is het einde van een "vorig productiejaar" (in mijn geval eind 2008) wel al van de "nieuwe productielijn".
In de autoweek van deze week staat een leuke test van de CW.
Ik heb wel een ander decoratieplaatje gezien op de radio.
Maar dat is misschien omdat het mét navigatie is?[/quote:xnv0vexs]
Met navigatie krijg je onder de radio een extra knoppenset in glas zwart met een grote ronde knop in het midden.
de knoppen van de radio zijn dan kleiner.
dat was volgens mij altijd al zo.
wel heb ik eens bij een review gehoord dat als je het raam open doet je de binnen bekleding ziet bewegen, maar bij mij is dit niet.. misschien hebben ze o.a. dat verholpen.
Twee onhebbelijkheden erbij:
De voorste schroef van de handgreep is afgebroken, (zag er roestig uit).
(reeds vervangen (onderdeel Honda, arbeid eigenaar)
Honda embleem in middelste lampunit begint te "bladderen"
(nieuwe unit ruim 300 euros)
Honda UK moet echt hun kwaliteit verbeteren anders geen (nieuwe) Honda uit de UK (HUM) meer... :cry:
De voorste schroef van de handgreep is afgebroken, (zag er roestig uit).
(reeds vervangen (onderdeel Honda, arbeid eigenaar)
Honda embleem in middelste lampunit begint te "bladderen"
(nieuwe unit ruim 300 euros)
Honda UK moet echt hun kwaliteit verbeteren anders geen (nieuwe) Honda uit de UK (HUM) meer... :cry:
-