to supercharge or not to supercharge??

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

redlude94vtec wrote:Wat ik heb geleerd van een aantal projecten is dat je niet moet zoeken naar vragen, maar naar antwoorden. De enige vraag die ik zou stellen is of je spijt zult krijgen van je investering. Misschien heb je het antwoord al en wil het het alleen maar bevestigd hebben. Maar we hebben allemaal andere belangen en prioriteiten en onze keuzes verschillen (gelukkig) hiermee. Het belangrijkste vind ik dat je geen spijt moet krijgen van je keuzes. Dus waar je ook voor gaat, maak die keuze en kijk niet terug! Het is jou project en jou geld, dus jij moet er tevreden over zijn, en niemand anders.


WTF Erik..
Heb je heel goed gezegd :thumbs:

Geloofd me..je zult een hele pakket moeten nemen en niet alleen LSD,SC, koppeling.....
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Wat heb ik dan nog nodig buiten de SC kit, lsd, koppeling en remmenupgrade??

De SC kit bestaat uit:
ROTREX C30-94 SUPERCHARGER
SUPERCHARGER OIL
ROTREX OIL TANK
ROTREX OIL FILTER
ROTREX OIL LINES
ROTREX OIL COOLER
SUPERCHARGER PULLEY
ALLOY MAIN SUPPORT BRACKETS
PLENUM CHAMBER
DRIVE BELT
ALL ALLOY CONNECTING PIPES
ALL SILICON HOSES AND CLIPS
ALL MOUNTING SPACERS , BRACKETS AND FASTENERS
RC 750 CC INJECTORS AND ADAPTER PLUGS
FITTING INSTRUCTIONS
en Flashpro
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

ChristopheR wrote:Ik ben eerder bezorgd over mijn koppeling, gebrek aan lsd en remmen bij hogere snelheden. Dus liefst alles tegelijk upgraden met de SC of wel niets.


denk dat je er niet bent. :wink:
oa+

uitlaat compleet (zeker)
schokbrekers
motersteunen (zeker)
banden (r888)
E.C.U. komt er ook nog bij. (zeker)
K-pro en niet door hun laten mappen...

de vraag is meer wat wil jij?

misschien moet je slydawg ff een pm sturen over hoe snel ie is.
ik heb geen vergelijkingsmatriaal gehad :D
en iets zoeken voor die VSA uit te zetten.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Is een kit voor stock uitlaat en cat, en het is een fn2 dus geen k-pro maar flashpro (stond al in het lijstje :-) )
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

en daar begint het probleem :wink:

minimaal 3 inch uitlaat.
en welke kit is het? was al ff aan het kijken.

ook nodig een andere map sensor als je het zelf inbouwt :wink:
maar stuur miguel (slydawg) ff een pm voor vragen met die kit.
die heeft er ervaring mee.

intertuning kan je ook helpen in belgie.
voor nederland sens EK20A ff een pm.
(zie filmpje)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Je hebt de sportkit(zonder intercooler) en de sportkit+(met intercooler) die geschikt zijn voor OEM uitlaat.
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

dus de sportkit+
met intercooler zeker doen.

en ik had al gescheurde motorsteunen met alleen een ander eindemper
en spruitstuk. :D

geloof niet teveel wat ze zeggen bij TTS, zijn goeije gasten maar
de kosten zullen hoger zijn als je denkt om ff terug te komen op topic.

uitlaat is zeer zeker nodig
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Ja, het begint stilletjes aan te voelen dat dit mijn petje te boven gaat.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Miguel heeft geen ervaring met de Rotrex, hij heeft zelf een Jackson Racing SC...

maar zodra jij wilt gaan superchargen moet je dit niet op de standaard spruitstuk + uitlaat gaan doen. (Je motor moet beter gaan ademen).

SC
Spruitstuk
Uitlaat
MAP sensor heb je nodig incl. Flashpro ( standaard heeft een FN2 alleen een MAF sensor ).

En VSA kan die uitzetten via Flashpro zover ik weet,
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

staat nog een jdm ep3 met supercharger te koop op onze dc5 board.

11150 pond :)
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Als je van plan bent om nog (vele) jaren je R te blijven rijden, zeg ik DOEN. Anders is het zonde van het geld.
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

LSD / upgraded clutch cant hurt either mate!

I think you should really do some more research before you make the move.

Maybe send Miguel a msg on the forum?

:D
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Ja, meer research doen kan nooit kwaad, weet ik al wat ik morgen kan doen
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

ChristopheR wrote:Wat heb ik dan nog nodig buiten de SC kit, lsd, koppeling en remmenupgrade??

De SC kit bestaat uit:
ROTREX C30-94 SUPERCHARGER
SUPERCHARGER OIL
ROTREX OIL TANK
ROTREX OIL FILTER
ROTREX OIL LINES
ROTREX OIL COOLER
SUPERCHARGER PULLEY
ALLOY MAIN SUPPORT BRACKETS
PLENUM CHAMBER
DRIVE BELT
ALL ALLOY CONNECTING PIPES
ALL SILICON HOSES AND CLIPS
ALL MOUNTING SPACERS , BRACKETS AND FASTENERS
RC 750 CC INJECTORS AND ADAPTER PLUGS
FITTING INSTRUCTIONS
en Flashpro


Tuning met flashpro en boost kan niet worden gedaan zonder wideband controller. De standaard O2 sensor is alleen betrouwbaar in closed loop.
Zodra de motor overschakelt naar open loop mode heb je de wideband AFR controller nodig om de brandstof/lucht verhouding goed af te stellen, dit lukt niet met de OEM O2 sensor.

De FN2 heeft zowel een MAF als MAP sensor en kan met flashpro via één van beide calibraties getuned worden.

Hou de standaard uitlaat, die is goed voor wel 330 pk, maar zet er een race spruitstuk op.

De VSA kan via flashpro uitgeschakeld worden, maar blijft toch stiekem doorwerken.

De RC 750 verstuivers zijn achterhaald qua techniek. Je kunt beter gaan voor verstuivers van Injector Dynamics.
Blijf je onder 10 psi aan boost, dan kun je volstaan met de oem MAP sensor. Daarboven moet je een 4 Bar sensor nemen.

Blijf uit de buurt van Intertuning als je wagen je lief is.
martijn
Posts: 294
Joined: Mon Aug 01, 2005 11:45 am

Post by martijn »

Nooit problemen gehad met Intertuning. '

Sterker nog mijn ervaring was tegek heb alles tot in detail uitgelegd gekregen.

gr martijn
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Als het om IT gaat heb je 50/50 kans dat er iemand gelukkig mee is precies :)
Type R CW
Posts: 261
Joined: Sun Feb 15, 2009 8:35 pm

Post by Type R CW »

EXZTRA/Intertuning is zekers een aanraden en kan ChristopheR ook bevestigen. Jij had toch uw auto daar afgesteld hé!

Mijn wagen is daar ook afgesteld en rijd pakken beter tegenover andere. Ik raad juist CPL niet aan. Je moet het in België niet ver zoeken ze.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Ja, heb mijn auto 2j geleden laten afstellen daar. Eigenlijk geen problemen mee gehad. Reed goed en voelde goed. Ook vriendelijke mensen.

Alleen mag Gerry zijn mails wel antwoorden. Ofwel duurt het heel lang ofwel krijg je geen antwoord.
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

3" is overbodig, 2,75" of 2,5" volstaat ook. Wij hebben laatst een 334PK Jackson Racing Supercharger Civic EP3 gebouwd. Met Quaife LSD.

Dat gaat ontzettend vies hard, als een kanon! Het mooie is dat het vermogen van een roots, eaton.. Dus Jackson Racing charger heel mooi lineair vermogen opbouwt, een TTS of Rotrex charger heeft dat minder, je krijgt meer bovenin de toeren een kracht explosie, zoals je dat kent van turbo.

Of de K20 het aan kan, daar geen zorgen. Het vermogen varieert tussen 300 en 450pk en ze doen het allemaal nog!
ITR1217
Posts: 571
Joined: Sat Apr 15, 2006 1:59 am

Post by ITR1217 »

Rotrex geeft meer vermogen zoals hierboven gezegd in het hogere gebied, wat voor een Type-R in mijn ogen overbodig is ...

Jackson is meer in het midden gebied en voor mij veel meer waard, mijn FN2 gaat naar CPL in September waarschijnlijk, als alle 3 de Honda's niet verkocht worden tenminste ...

CPL is al jaren bezig met enkel Honda, en ik heb van meerdere goede bronnen gehoord dat hun ervaring groter is dan eender wie.

Anyway, iedereen zijn keuze maar als ik de Honda's hou dan word het CPL.

Ooooh en keuring ja dat is een probleem, mijn ITR geraakt elk jaar door de keuring maar daar ligt de SC aan de achterkant dus amper zichtbaar, bij de FN2 helaas niet het geval ...
Post Reply