to supercharge or not to supercharge??

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

to supercharge or not to supercharge??

Post by ChristopheR »

That is the question for my fn2????
Met deze vraag zit ik al een paar weken in mijn hoofd. Ik ken de prijs van een Rotrex sportkit+ met intercooler. Zou ik hopelijk rond de 300pk draaien. En weet dat er een sterkere koppeling en lsd op de auto moeten en dat de remmen geupgrade moeten worden.

Al bij al schat ik de kosten op 8000-9000 euro. Ik heb het budget maar toch twijfel ik. Is het dan nog wel een type r? Is het dat wel allemaal waard? Spaar ik dan niet beter nog een paar jaar en koop dan een scooby of evo of 2de hands Porsche, m3.

Ik hou echt van mijn fn2 en ben van plan die nog een paar jaar te houden.
Zoveel vragen en zoveel antwoorden. Dus wat denken jullie??
Machiel.
Posts: 210
Joined: Sat Dec 20, 2008 3:48 pm

Post by Machiel. »

Niet echt een antwoord op je vraag, maar overweeg eens een tts kit. Zijn al een aantal goede resultaten mee gehaald!

EP3 met TTS sc kit:
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 04&t=51905

Ken je trouwens mensen die jou gaan helpen bij de keuring? Een supercharger valt nogal op en ik neem aan dat je daardoor problemen gaat krijgen bij de belgische keuring...

Mijn mening: Doen, k20 sc levert mooie vermogens op en met de aanpassingen die jij allemaal wilt gaan doen wordt het echt een zeer fijne wagen.
MFrame Autosport
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Persoonlijk ben ik niet kapot van de FN2 dus vind het een aardige slok geld dat je er in wil steken. Eerlijk is eerlijk, met dat geld en de verkoop van de jouwe koop je een EVO. Zeker in België zou ik niet lastig lopen doen met aftermarket shit. Lekker een stock EVO kopen, klein beetje aanpassen en met 350-400 pk rijden. Het is betrouwbaar, het heeft vier deuren en het hoekt simpelweg harder. Bij een S2k, FD2 of ouder model Tyoe-R had ik waarschijnlijk juist geadviseerd om het wél te doen.

Je geeft echter aan blij te zijn met de Fn2. Dan zou ik juist zeggen hou hem lekker en trek je eigen plan.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Het gaat om een TTS-kit, die bestaat oa uit een Rotrex SC.

Ik denk dat er wel gekeurd raak met een SC, hij komt in de plaats van het inlaatspruitstuk, en valt niet echt op. Maar idd het is veel geld...
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

Got a ride with Miguel in the Ep3 and all I can say SC for the win mate!

DO IT!
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

You are a bad influence!!! (I like it) :-)

It's a matter of chosing between my hart and my head
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Is het niet waard, geld kan beter houden! Koop dan een leuke circuitbak
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

Is moeilijk om te zeggen of het het wel of niet waard is.

Het is meer een persoonlijke keuze..

Maar rijden met een SC is wel een dikke upgrade qua power..

Bij CPL hebben ze jackson supercharger voor de FN2 (300hp)
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Aan een 2de auto heb ik ook gedacht, maar ik heb maar 1 garage en wil dat geen één vd 2 dan op straat sta.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

circuit auto, hoeft niet duur te zijn :)
dus je kan hem gerust lekker op straat zetten toch??
tuurlijk het is een persoonlijke keuze, ik heb zelf altijd zoiets van wil je meer power neem dan een andere auto :)
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Start een poll :) .

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar het geld in een auto steken die standaard al sneller is, zoals Mr. X zegt. Bedenk ook dat je bar weinig van dat geld gaat terug zien als je de auto weer gaat verkopen.

Aan de andere kant is het wel supervet en ik kan goed begrijpen dat je het wel wil.

Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaar als je een SC hebt?
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Ik zou het niet doen, verkoop dan je auto en stop al het geld in een "origineel" snelle auto...
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

ik ook zat de overweging de CL9 te gaan SC-en, maar voor die prijs kan je behoorlijk wat anders leuks mee gaan doen of halen. Ik denk ook dat je beter een "originele" snellere auto kan gaan halen of erbij...
Optioneel is wellicht een 2de hands SC kit te halen, die komen zo nu en dan wel eens voorbij..
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Voor zo een 2de handskit ben ik niet te vinden, die kosten nog redelijk geld en je weet maar nooit... Dan betaal ik liever iets meer voor een nieuwe.

Als er geen SC op komt, ben ik niet van plan een andere auto te kopen. Ik doe de fn2 nog niet meteen weg. Ofwel komt er in de nabije toekomst een SC op ofwel blijft de fn2 en spaar ik nog een tijdje.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Benjdmin wrote:Got a ride with Miguel in the Ep3 and all I can say SC for the win mate!

DO IT!


Als je eenmaal erin heb gezeten ga je je OEM FN2 haten :lol: :lol:
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Ik zeg doen, Ik vind trouwens ook niet dat je de EP3 en een fn2 moet gaan vergelijken. Want als ik elke dag veel met mijn auto moest rijden doen mij dan maar een FN2. Maar als ik er ook echt een beetje FUN mee zou gaan maken
op het circuit. dan zou ik voor de EP3 gaan. Zijn toch 2 totaal verschillende auto's.

Maar als je veel bruikbaar vermogen wil, lekker een SC er op AND HAVE SOME FUN.!!!!! :lol:
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

SC ftw !!!! Als je het geld heb liggen zou ik er niet lang over na hoeven te denken. Aan de andere aknt de vraag...wil je veel het circuit op ? Als dat het geval is beter eerst het onderstel helemaal naar je zin maken voor de bochtensnelheid, want dat is het leuke rechtuit kennen we allemaal :P
redlude94vtec
Posts: 144
Joined: Sun Jan 28, 2007 8:38 am

Post by redlude94vtec »

Wat ik heb geleerd van een aantal projecten is dat je niet moet zoeken naar vragen, maar naar antwoorden. De enige vraag die ik zou stellen is of je spijt zult krijgen van je investering. Misschien heb je het antwoord al en wil het het alleen maar bevestigd hebben. Maar we hebben allemaal andere belangen en prioriteiten en onze keuzes verschillen (gelukkig) hiermee. Het belangrijkste vind ik dat je geen spijt moet krijgen van je keuzes. Dus waar je ook voor gaat, maak die keuze en kijk niet terug! Het is jou project en jou geld, dus jij moet er tevreden over zijn, en niemand anders.
User avatar
ChristopheR
Posts: 455
Joined: Tue Apr 21, 2009 6:04 pm

Post by ChristopheR »

Ik ben eerder bezorgd over mijn koppeling, gebrek aan lsd en remmen bij hogere snelheden. Dus liefst alles tegelijk upgraden met de SC of wel niets.
*Miss_Honda*
Posts: 295
Joined: Wed Nov 25, 2009 9:48 pm
Contact:

Post by *Miss_Honda* »

Zo'n K20 kan lekker veel hebben qua vermogen.. doen! :lol:
Locked