to supercharge or not to supercharge??
- ChristopheR
to supercharge or not to supercharge??
That is the question for my fn2????
Met deze vraag zit ik al een paar weken in mijn hoofd. Ik ken de prijs van een Rotrex sportkit+ met intercooler. Zou ik hopelijk rond de 300pk draaien. En weet dat er een sterkere koppeling en lsd op de auto moeten en dat de remmen geupgrade moeten worden.
Al bij al schat ik de kosten op 8000-9000 euro. Ik heb het budget maar toch twijfel ik. Is het dan nog wel een type r? Is het dat wel allemaal waard? Spaar ik dan niet beter nog een paar jaar en koop dan een scooby of evo of 2de hands Porsche, m3.
Ik hou echt van mijn fn2 en ben van plan die nog een paar jaar te houden.
Zoveel vragen en zoveel antwoorden. Dus wat denken jullie??
Met deze vraag zit ik al een paar weken in mijn hoofd. Ik ken de prijs van een Rotrex sportkit+ met intercooler. Zou ik hopelijk rond de 300pk draaien. En weet dat er een sterkere koppeling en lsd op de auto moeten en dat de remmen geupgrade moeten worden.
Al bij al schat ik de kosten op 8000-9000 euro. Ik heb het budget maar toch twijfel ik. Is het dan nog wel een type r? Is het dat wel allemaal waard? Spaar ik dan niet beter nog een paar jaar en koop dan een scooby of evo of 2de hands Porsche, m3.
Ik hou echt van mijn fn2 en ben van plan die nog een paar jaar te houden.
Zoveel vragen en zoveel antwoorden. Dus wat denken jullie??
Niet echt een antwoord op je vraag, maar overweeg eens een tts kit. Zijn al een aantal goede resultaten mee gehaald!
EP3 met TTS sc kit:
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 04&t=51905
Ken je trouwens mensen die jou gaan helpen bij de keuring? Een supercharger valt nogal op en ik neem aan dat je daardoor problemen gaat krijgen bij de belgische keuring...
Mijn mening: Doen, k20 sc levert mooie vermogens op en met de aanpassingen die jij allemaal wilt gaan doen wordt het echt een zeer fijne wagen.
EP3 met TTS sc kit:
http://www.civicclubholland.nl/forum/vi ... 04&t=51905
Ken je trouwens mensen die jou gaan helpen bij de keuring? Een supercharger valt nogal op en ik neem aan dat je daardoor problemen gaat krijgen bij de belgische keuring...
Mijn mening: Doen, k20 sc levert mooie vermogens op en met de aanpassingen die jij allemaal wilt gaan doen wordt het echt een zeer fijne wagen.
MFrame Autosport
Persoonlijk ben ik niet kapot van de FN2 dus vind het een aardige slok geld dat je er in wil steken. Eerlijk is eerlijk, met dat geld en de verkoop van de jouwe koop je een EVO. Zeker in België zou ik niet lastig lopen doen met aftermarket shit. Lekker een stock EVO kopen, klein beetje aanpassen en met 350-400 pk rijden. Het is betrouwbaar, het heeft vier deuren en het hoekt simpelweg harder. Bij een S2k, FD2 of ouder model Tyoe-R had ik waarschijnlijk juist geadviseerd om het wél te doen.
Je geeft echter aan blij te zijn met de Fn2. Dan zou ik juist zeggen hou hem lekker en trek je eigen plan.
Je geeft echter aan blij te zijn met de Fn2. Dan zou ik juist zeggen hou hem lekker en trek je eigen plan.
- ChristopheR
- ChristopheR
-
- ChristopheR
-
Start een poll
.
Ik zou het persoonlijk niet doen, maar het geld in een auto steken die standaard al sneller is, zoals Mr. X zegt. Bedenk ook dat je bar weinig van dat geld gaat terug zien als je de auto weer gaat verkopen.
Aan de andere kant is het wel supervet en ik kan goed begrijpen dat je het wel wil.
Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaar als je een SC hebt?

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar het geld in een auto steken die standaard al sneller is, zoals Mr. X zegt. Bedenk ook dat je bar weinig van dat geld gaat terug zien als je de auto weer gaat verkopen.
Aan de andere kant is het wel supervet en ik kan goed begrijpen dat je het wel wil.
Hoe zit het eigenlijk met de betrouwbaar als je een SC hebt?
ik ook zat de overweging de CL9 te gaan SC-en, maar voor die prijs kan je behoorlijk wat anders leuks mee gaan doen of halen. Ik denk ook dat je beter een "originele" snellere auto kan gaan halen of erbij...
Optioneel is wellicht een 2de hands SC kit te halen, die komen zo nu en dan wel eens voorbij..
Optioneel is wellicht een 2de hands SC kit te halen, die komen zo nu en dan wel eens voorbij..
- ChristopheR
Voor zo een 2de handskit ben ik niet te vinden, die kosten nog redelijk geld en je weet maar nooit... Dan betaal ik liever iets meer voor een nieuwe.
Als er geen SC op komt, ben ik niet van plan een andere auto te kopen. Ik doe de fn2 nog niet meteen weg. Ofwel komt er in de nabije toekomst een SC op ofwel blijft de fn2 en spaar ik nog een tijdje.
Als er geen SC op komt, ben ik niet van plan een andere auto te kopen. Ik doe de fn2 nog niet meteen weg. Ofwel komt er in de nabije toekomst een SC op ofwel blijft de fn2 en spaar ik nog een tijdje.
Ik zeg doen, Ik vind trouwens ook niet dat je de EP3 en een fn2 moet gaan vergelijken. Want als ik elke dag veel met mijn auto moest rijden doen mij dan maar een FN2. Maar als ik er ook echt een beetje FUN mee zou gaan maken
op het circuit. dan zou ik voor de EP3 gaan. Zijn toch 2 totaal verschillende auto's.
Maar als je veel bruikbaar vermogen wil, lekker een SC er op AND HAVE SOME FUN.!!!!! :lol:
op het circuit. dan zou ik voor de EP3 gaan. Zijn toch 2 totaal verschillende auto's.
Maar als je veel bruikbaar vermogen wil, lekker een SC er op AND HAVE SOME FUN.!!!!! :lol:
-
Wat ik heb geleerd van een aantal projecten is dat je niet moet zoeken naar vragen, maar naar antwoorden. De enige vraag die ik zou stellen is of je spijt zult krijgen van je investering. Misschien heb je het antwoord al en wil het het alleen maar bevestigd hebben. Maar we hebben allemaal andere belangen en prioriteiten en onze keuzes verschillen (gelukkig) hiermee. Het belangrijkste vind ik dat je geen spijt moet krijgen van je keuzes. Dus waar je ook voor gaat, maak die keuze en kijk niet terug! Het is jou project en jou geld, dus jij moet er tevreden over zijn, en niemand anders.
- ChristopheR
-