CyRaX....ITR --> ** Nieuwe Recaro's **

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Heb je een S2000 startknop als deurbel :razz: ???
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Lol......goed idee !!
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

YOU DON'T HAVE IT....???? :roll:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ja, ik zag je staan en daarna niet meer gezien. Wel lullig idd. Nog hoge kosten voor het wegslepen?
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Wegslepen kost niks..... :wink:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Kleine "update":
Ben al tijden op zoek naar een ee9....morgen kijken bij 1......hopen dat het wat wordt.... 8)







En nee: De ITR blijft gewoon..... :wink:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

De ee9 is niks geworden.... :cry:

Wel weer naar het circuit van Zandvoort geweest vandaag.
Vorige keer helaas zeer snel gestopt ivm een gesprongen koelwaterslang....maar dit keer weer met goede moed heen....

Helaas.........de dag begon al klote omdat de Canter een lekke voorband kreeg onderweg naar het circuit. Deze gelukkig kunnen wisselen, dus wij weer op weg.

Eenmaal aangekomen de civic van de Canter gerold en het circuit op gereden......auto reed goed. Na een paar rondjes de pits in, en de bandenspanning gecontroleerd. Hierna m'n racemaatje achter het stuur en weer een heat van een rondje of 10 gereden.

Toen weer het circuit af om iemand mee te nemen die graag dit eens mee wou maken.....en toen ging het fout.

Na 3 keer "mis te hebben geschakeld"........begaf de koppeling het.
Het "mis schakelen" gebeurt normaal NOOIT.....en lag achteraf aan de koppeling die de versnelling gewoon eruit spuugde.
In de heat of the moment leek dit even op mis schakelen, echter dit bleek dus een overlijdende koppeling te gaan.

Pits weer in gereden en goed gevoeld en gekeken...en ja.....waarschijnlijk is er intern iets stuk of een veertje in de frictieplaat gesprongen.

De civic rijdt nog wel, alleen de koppeling pakt nu heel hoog op.....er moet dus een nieuwe in......
Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet als de bak los komt.

Ben ook enigzins verbaasd, aangezien de Exedy er pas 1,5 jaar in zat......

Foto's volgen......en hopelijk meer geluk de volgende keren ook.... :roll:
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Koppeling dood, dat zijn altijd de fijne dingen :)
Maar wel leuke dag gehad, afgezien van dit soort dingen ?
Er waren nog een paar andere civic's volgens mij...
'98 JDM Integra Type-R
ITR1609
Posts: 129
Joined: Mon Oct 20, 2008 3:50 pm
Contact:

Post by ITR1609 »

CyRaX wrote:De ee9 is niks geworden.... :cry:

Wel weer naar het circuit van Zandvoort geweest vandaag.
Vorige keer helaas zeer snel gestopt ivm een gesprongen koelwaterslang....maar dit keer weer met goede moed heen....

Helaas.........de dag begon al klote omdat de Canter een lekke voorband kreeg onderweg naar het circuit. Deze gelukkig kunnen wisselen, dus wij weer op weg.

Eenmaal aangekomen de civic van de Canter gerold en het circuit op gereden......auto reed goed. Na een paar rondjes de pits in, en de bandenspanning gecontroleerd. Hierna m'n racemaatje achter het stuur en weer een heat van een rondje of 10 gereden.

Toen weer het circuit af om iemand mee te nemen die graag dit eens mee wou maken.....en toen ging het fout.

Na 3 keer "mis te hebben geschakeld"........begaf de koppeling het.
Het "mis schakelen" gebeurt normaal NOOIT.....en lag achteraf aan de koppeling die de versnelling gewoon eruit spuugde.
In de heat of the moment leek dit even op mis schakelen, echter dit bleek dus een overlijdende koppeling te gaan.

Pits weer in gereden en goed gevoeld en gekeken...en ja.....waarschijnlijk is er intern iets stuk of een veertje in de frictieplaat gesprongen.

De civic rijdt nog wel, alleen de koppeling pakt nu heel hoog op.....er moet dus een nieuwe in......
Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet als de bak los komt.

Ben ook enigzins verbaasd, aangezien de Exedy er pas 1,5 jaar in zat......

Foto's volgen......en hopelijk meer geluk de volgende keren ook.... :roll:


Dat is mooi klote!!
Heb zelf ook 1,5 jaar gereden met een exedy clutch.
Rijd super lekker maar slijt gewoon super snel. Heb deze weer vervangen voor dezelfde exemplaar exedy organic stage 1, ondanks de snelle slijtage.

Juist omdat ik deze clutch echt super vind rijden. Koppeling is ook lekker zwaar, precies zoals die moet zijn... dus ik neem het maar voor lief. Elk 1,5 jaar clutch vervangen :roll:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

WTF :shock:
Ik heb ook Exedy...damn
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

L4urenZ wrote:Koppeling dood, dat zijn altijd de fijne dingen :)
Maar wel leuke dag gehad, afgezien van dit soort dingen ?
Er waren nog een paar andere civic's volgens mij...



Ja, het rijden was uiteraard weer super...alleen van zeer korte duur.

De FCT Civic was er ook....en heeft ook rondjes gereden.....ben deze alleen niet tegen gekomen op het circuit zelf.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

LCR en ITR1609:
Ik vind het inderdaad erg raar, mede gezien het feit dat we er geen drag-races mee rijden, wat veel zwaarder is voor een koppeling.
Ook ik ben wel erg tevreden over de rij-eigenschappen van de Exedy stage 1. Persoonlijk vind ik hem lekker licht, dus gewoon woon-werk verkeer kan er perfect mee.
Nu misschien toch eens kijken voor een ACT stage 1..... :dunno:
t0n
Posts: 137
Joined: Fri May 09, 2008 9:46 pm

Post by t0n »

ACT is een stuk beter, Exedy staat er helaas om bekend dat ze vrij snel gaan.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik rij zelf ook met een Exedy stage 1 en ik heb er nog nooit iets mee gehad. Ben er zeer tevreden over.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

@ Ton: Weet jij of de ACT stage 1 of 2 wel aanvoelt en rijdt als een OEM ITR koppelingsset?

Heb namelijk geen zin in een keihard pedaal en een ja óf nee koppeling.

Zoek meer een zachter pedaal en een koppeling die gewoon kan slippen... :wink:
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Bij mijn ACT stage 1 koppeling voelt het pedaal minder hard dan bij de Exedy, iets harder dan OEM.

Heb verder weinig aan te merken aan de ACT, doet goed zijn werk als koppeling. Geen aan / uit koppeling.

Heb nog een gebruikte Exedy koppelingsplaat liggen (6 veren), ziet er nog prima uit, 5000km gelopen. Koppeling voelde niet goed, maar dat kwam waarschijnlijk door een niet kruislings aangedraaide drukgroep. Drukgroep heeft aan 1 kant verbrandingsplekken en die kan je waarschijnlijk weggooien. Als je de koppelingsplaat kunt gebruiken mag je hem hebben.
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

boikel wrote:Bij mijn ACT stage 1 koppeling voelt het pedaal minder hard dan bij de Exedy, iets harder dan OEM.

Heb verder weinig aan te merken aan de ACT, doet goed zijn werk als koppeling. Geen aan / uit koppeling.

Heb nog een gebruikte Exedy koppelingsplaat liggen (6 veren), ziet er nog prima uit, 5000km gelopen. Koppeling voelde niet goed, maar dat kwam waarschijnlijk door een niet kruislings aangedraaide drukgroep. Drukgroep heeft aan 1 kant verbrandingsplekken en die kan je waarschijnlijk weggooien. Als je de koppelingsplaat kunt gebruiken mag je hem hebben.


Dank voor je aanbod!
Eerst moet de versnellingsbak worden losgemaakt om de werkelijke oorzaak te achterhalen.

Goed om te horen dat de ACT stage 1 dus een goede set is.... :wink:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

boikel wrote:Bij mijn ACT stage 1 koppeling voelt het pedaal minder hard dan bij de Exedy, iets harder dan OEM.

Heb verder weinig aan te merken aan de ACT, doet goed zijn werk als koppeling. Geen aan / uit koppeling.

Heb nog een gebruikte Exedy koppelingsplaat liggen (6 veren), ziet er nog prima uit, 5000km gelopen. Koppeling voelde niet goed, maar dat kwam waarschijnlijk door een niet kruislings aangedraaide drukgroep. Drukgroep heeft aan 1 kant verbrandingsplekken en die kan je waarschijnlijk weggooien. Als je de koppelingsplaat kunt gebruiken mag je hem hebben.


Dank voor je aanbod!
Eerst moet de versnellingsbak worden losgemaakt om de werkelijke oorzaak te achterhalen.

Goed om te horen dat de ACT stage 1 dus een goede set is.... :wink:
User avatar
CyRaX
Posts: 929
Joined: Mon Jan 19, 2004 2:51 pm

Post by CyRaX »

Zoals beloofd hierbij de foto's van de stukkende koppeling.......nu begrijp ik waarom hij het niet meer deed.... :o

Eén kant van de frictieplaat is gewoon afgebroken...... :-?

Maar goed.......ik rij nu met een Competition Clutch stage 2. Deze koppelt iets zwaarder dan OEM....voor de rest ok.
*sarcastisch on* Maar eens kijken hoe lang deze het volhoudt *sarcastisch off*


Image


Image


Image


Image



Nieuwe aanwinst voor aan de muur:
Image

Image
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

zo :shock: zit een flink gat in lol :o

Mooie klepdeksel :-)

Grtzz
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
Locked