CyRaX....ITR --> ** Nieuwe Recaro's **
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
De ee9 is niks geworden.... :cry:
Wel weer naar het circuit van Zandvoort geweest vandaag.
Vorige keer helaas zeer snel gestopt ivm een gesprongen koelwaterslang....maar dit keer weer met goede moed heen....
Helaas.........de dag begon al klote omdat de Canter een lekke voorband kreeg onderweg naar het circuit. Deze gelukkig kunnen wisselen, dus wij weer op weg.
Eenmaal aangekomen de civic van de Canter gerold en het circuit op gereden......auto reed goed. Na een paar rondjes de pits in, en de bandenspanning gecontroleerd. Hierna m'n racemaatje achter het stuur en weer een heat van een rondje of 10 gereden.
Toen weer het circuit af om iemand mee te nemen die graag dit eens mee wou maken.....en toen ging het fout.
Na 3 keer "mis te hebben geschakeld"........begaf de koppeling het.
Het "mis schakelen" gebeurt normaal NOOIT.....en lag achteraf aan de koppeling die de versnelling gewoon eruit spuugde.
In de heat of the moment leek dit even op mis schakelen, echter dit bleek dus een overlijdende koppeling te gaan.
Pits weer in gereden en goed gevoeld en gekeken...en ja.....waarschijnlijk is er intern iets stuk of een veertje in de frictieplaat gesprongen.
De civic rijdt nog wel, alleen de koppeling pakt nu heel hoog op.....er moet dus een nieuwe in......
Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet als de bak los komt.
Ben ook enigzins verbaasd, aangezien de Exedy er pas 1,5 jaar in zat......
Foto's volgen......en hopelijk meer geluk de volgende keren ook.... :roll:
Wel weer naar het circuit van Zandvoort geweest vandaag.
Vorige keer helaas zeer snel gestopt ivm een gesprongen koelwaterslang....maar dit keer weer met goede moed heen....
Helaas.........de dag begon al klote omdat de Canter een lekke voorband kreeg onderweg naar het circuit. Deze gelukkig kunnen wisselen, dus wij weer op weg.
Eenmaal aangekomen de civic van de Canter gerold en het circuit op gereden......auto reed goed. Na een paar rondjes de pits in, en de bandenspanning gecontroleerd. Hierna m'n racemaatje achter het stuur en weer een heat van een rondje of 10 gereden.
Toen weer het circuit af om iemand mee te nemen die graag dit eens mee wou maken.....en toen ging het fout.
Na 3 keer "mis te hebben geschakeld"........begaf de koppeling het.
Het "mis schakelen" gebeurt normaal NOOIT.....en lag achteraf aan de koppeling die de versnelling gewoon eruit spuugde.
In de heat of the moment leek dit even op mis schakelen, echter dit bleek dus een overlijdende koppeling te gaan.
Pits weer in gereden en goed gevoeld en gekeken...en ja.....waarschijnlijk is er intern iets stuk of een veertje in de frictieplaat gesprongen.
De civic rijdt nog wel, alleen de koppeling pakt nu heel hoog op.....er moet dus een nieuwe in......
Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet als de bak los komt.
Ben ook enigzins verbaasd, aangezien de Exedy er pas 1,5 jaar in zat......
Foto's volgen......en hopelijk meer geluk de volgende keren ook.... :roll:
CyRaX wrote:De ee9 is niks geworden.... :cry:
Wel weer naar het circuit van Zandvoort geweest vandaag.
Vorige keer helaas zeer snel gestopt ivm een gesprongen koelwaterslang....maar dit keer weer met goede moed heen....
Helaas.........de dag begon al klote omdat de Canter een lekke voorband kreeg onderweg naar het circuit. Deze gelukkig kunnen wisselen, dus wij weer op weg.
Eenmaal aangekomen de civic van de Canter gerold en het circuit op gereden......auto reed goed. Na een paar rondjes de pits in, en de bandenspanning gecontroleerd. Hierna m'n racemaatje achter het stuur en weer een heat van een rondje of 10 gereden.
Toen weer het circuit af om iemand mee te nemen die graag dit eens mee wou maken.....en toen ging het fout.
Na 3 keer "mis te hebben geschakeld"........begaf de koppeling het.
Het "mis schakelen" gebeurt normaal NOOIT.....en lag achteraf aan de koppeling die de versnelling gewoon eruit spuugde.
In de heat of the moment leek dit even op mis schakelen, echter dit bleek dus een overlijdende koppeling te gaan.
Pits weer in gereden en goed gevoeld en gekeken...en ja.....waarschijnlijk is er intern iets stuk of een veertje in de frictieplaat gesprongen.
De civic rijdt nog wel, alleen de koppeling pakt nu heel hoog op.....er moet dus een nieuwe in......
Ben zeer benieuwd hoe het eruit ziet als de bak los komt.
Ben ook enigzins verbaasd, aangezien de Exedy er pas 1,5 jaar in zat......
Foto's volgen......en hopelijk meer geluk de volgende keren ook.... :roll:
Dat is mooi klote!!
Heb zelf ook 1,5 jaar gereden met een exedy clutch.
Rijd super lekker maar slijt gewoon super snel. Heb deze weer vervangen voor dezelfde exemplaar exedy organic stage 1, ondanks de snelle slijtage.
Juist omdat ik deze clutch echt super vind rijden. Koppeling is ook lekker zwaar, precies zoals die moet zijn... dus ik neem het maar voor lief. Elk 1,5 jaar clutch vervangen :roll:
L4urenZ wrote:Koppeling dood, dat zijn altijd de fijne dingen
Maar wel leuke dag gehad, afgezien van dit soort dingen ?
Er waren nog een paar andere civic's volgens mij...
Ja, het rijden was uiteraard weer super...alleen van zeer korte duur.
De FCT Civic was er ook....en heeft ook rondjes gereden.....ben deze alleen niet tegen gekomen op het circuit zelf.
LCR en ITR1609:
Ik vind het inderdaad erg raar, mede gezien het feit dat we er geen drag-races mee rijden, wat veel zwaarder is voor een koppeling.
Ook ik ben wel erg tevreden over de rij-eigenschappen van de Exedy stage 1. Persoonlijk vind ik hem lekker licht, dus gewoon woon-werk verkeer kan er perfect mee.
Nu misschien toch eens kijken voor een ACT stage 1..... :dunno:
Ik vind het inderdaad erg raar, mede gezien het feit dat we er geen drag-races mee rijden, wat veel zwaarder is voor een koppeling.
Ook ik ben wel erg tevreden over de rij-eigenschappen van de Exedy stage 1. Persoonlijk vind ik hem lekker licht, dus gewoon woon-werk verkeer kan er perfect mee.
Nu misschien toch eens kijken voor een ACT stage 1..... :dunno:
Bij mijn ACT stage 1 koppeling voelt het pedaal minder hard dan bij de Exedy, iets harder dan OEM.
Heb verder weinig aan te merken aan de ACT, doet goed zijn werk als koppeling. Geen aan / uit koppeling.
Heb nog een gebruikte Exedy koppelingsplaat liggen (6 veren), ziet er nog prima uit, 5000km gelopen. Koppeling voelde niet goed, maar dat kwam waarschijnlijk door een niet kruislings aangedraaide drukgroep. Drukgroep heeft aan 1 kant verbrandingsplekken en die kan je waarschijnlijk weggooien. Als je de koppelingsplaat kunt gebruiken mag je hem hebben.
Heb verder weinig aan te merken aan de ACT, doet goed zijn werk als koppeling. Geen aan / uit koppeling.
Heb nog een gebruikte Exedy koppelingsplaat liggen (6 veren), ziet er nog prima uit, 5000km gelopen. Koppeling voelde niet goed, maar dat kwam waarschijnlijk door een niet kruislings aangedraaide drukgroep. Drukgroep heeft aan 1 kant verbrandingsplekken en die kan je waarschijnlijk weggooien. Als je de koppelingsplaat kunt gebruiken mag je hem hebben.
boikel wrote:Bij mijn ACT stage 1 koppeling voelt het pedaal minder hard dan bij de Exedy, iets harder dan OEM.
Heb verder weinig aan te merken aan de ACT, doet goed zijn werk als koppeling. Geen aan / uit koppeling.
Heb nog een gebruikte Exedy koppelingsplaat liggen (6 veren), ziet er nog prima uit, 5000km gelopen. Koppeling voelde niet goed, maar dat kwam waarschijnlijk door een niet kruislings aangedraaide drukgroep. Drukgroep heeft aan 1 kant verbrandingsplekken en die kan je waarschijnlijk weggooien. Als je de koppelingsplaat kunt gebruiken mag je hem hebben.
Dank voor je aanbod!
Eerst moet de versnellingsbak worden losgemaakt om de werkelijke oorzaak te achterhalen.
Goed om te horen dat de ACT stage 1 dus een goede set is.... :wink:
boikel wrote:Bij mijn ACT stage 1 koppeling voelt het pedaal minder hard dan bij de Exedy, iets harder dan OEM.
Heb verder weinig aan te merken aan de ACT, doet goed zijn werk als koppeling. Geen aan / uit koppeling.
Heb nog een gebruikte Exedy koppelingsplaat liggen (6 veren), ziet er nog prima uit, 5000km gelopen. Koppeling voelde niet goed, maar dat kwam waarschijnlijk door een niet kruislings aangedraaide drukgroep. Drukgroep heeft aan 1 kant verbrandingsplekken en die kan je waarschijnlijk weggooien. Als je de koppelingsplaat kunt gebruiken mag je hem hebben.
Dank voor je aanbod!
Eerst moet de versnellingsbak worden losgemaakt om de werkelijke oorzaak te achterhalen.
Goed om te horen dat de ACT stage 1 dus een goede set is.... :wink:
Zoals beloofd hierbij de foto's van de stukkende koppeling.......nu begrijp ik waarom hij het niet meer deed....
Eén kant van de frictieplaat is gewoon afgebroken...... :-?
Maar goed.......ik rij nu met een Competition Clutch stage 2. Deze koppelt iets zwaarder dan OEM....voor de rest ok.
*sarcastisch on* Maar eens kijken hoe lang deze het volhoudt *sarcastisch off*
Nieuwe aanwinst voor aan de muur:


Eén kant van de frictieplaat is gewoon afgebroken...... :-?
Maar goed.......ik rij nu met een Competition Clutch stage 2. Deze koppelt iets zwaarder dan OEM....voor de rest ok.
*sarcastisch on* Maar eens kijken hoe lang deze het volhoudt *sarcastisch off*




Nieuwe aanwinst voor aan de muur:

