ep3 tikkie stotteren bij koude motor/ dip stationair

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

ep3 tikkie stotteren bij koude motor/ dip stationair

Post by fikske »

vanochtend was het zover, na 5 min op pad te4 zijn merkte ik dat mn auto in zn 5 wat raar deed, beetje bokken en inhouden.

ping... motorlampje aan. rustig verder gereden naar het werk en op de snelweg gekeken of ik iets anders merkte, v-tech en alles deed het gewoon nog en alleen het volgende wat me opviel.

bij een stoplicht zakte mn stationair ineens in een lage dip waarna die weer normaal ging draaien, ook liep de motor iets of wat rauwer als normaal.

500 meter voor ik op mn werk kwam ging het lichtje uit en was het probleem over.

wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe lees ik mn foutcodes uit bij de ep3?

denk zelf aan mn map sensor/egr klep oid mits er iets kapot/vervuild is.
Reinout
Posts: 16
Joined: Wed Aug 04, 2010 5:09 pm

Post by Reinout »

Kan zijn dat de stationairklep vervuild is. zit een klep/asje in die aan bijde zijden gelagerd is, en die willen na verloop van tijd weleens vast gaan zitten.
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

iemand een foto`tje van de locatie hiervan???

heb tot op heden nog steeds geen werkplaats handboek kunnen vinden dus.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Dat zal de oorzaak niet zijn omdat je er ook last van hebt als je in zn 5 rijd.
Ik vrees een rotte lambda sensor.
Ga maar langs de dealer. Die kan hem uitlezen.
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

Gaskleppie wrote:Dat zal de oorzaak niet zijn omdat je er ook last van hebt als je in zn 5 rijd.
Ik vrees een rotte lambda sensor.
Ga maar langs de dealer. Die kan hem uitlezen.


doe ik zodra die het weer gaat doen, tot op heden heb ik er geen last meer van gehad. het is iig met name wanneer de choke eraf lijkt te springen bijv.

als ie warm is totaal geen last.

ga zoiezo ff maandje v-power tanken, kan nooit kwaad
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

wat tank je normaal dan?

lambda sonde gaat wel eens uit ja en dan weer aan. Als ie er echt helemaal doorheen is blijft ie branden.
hoeveel km op je auto?

gewoon laten uitlezen, anders paperclipje in je obd stekker kan je zelf de flikkeringen van de lampjes tellen :)
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

normaal tank ik normale shell euro95 of normale bp 95, 1 x p 2 maanden injectiereiniger erin en verder niets bijzonders.

mn auto gaat over over 500km naar de 100000 :(
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Ik zou beginnen met die stationairsklep zoals iemand hiervoor al aangaf, gaat het goedkoopste zijn om eens te testen en kan geen kwaad ;)
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

Ik heb ook zo een soort probleem alleen dan in zen 2e versnelling
als ik van bijv, 40 km/h gas los laat en laat zakken naar de 15km/h
geeft die bij 20km/h ongeveer 2 of 3 flinke schokken en eenmaal onder de 15 km/h draait die weer gewoon goed,
maar het is wel mooi klote want in mijn wijk zitten giga veel drempels en dan zit ik iedere keer te bouncen als een idioot die niet kan rijden :o ops:

Weet iemand hier iets meer over ? of is dat normaal bij de EP3??

Grtzz
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

ja mij is ook hetzelfde probleem maar dan nog minder. ik ga hem vd week even laten uitlezen. wil mn klep wel even controleren maar kijk toch ff liever of mn lambda het niet is.
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

Gaskleppie wrote:Dat zal de oorzaak niet zijn omdat je er ook last van hebt als je in zn 5 rijd.
Ik vrees een rotte lambda sensor.
Ga maar langs de dealer. Die kan hem uitlezen.


inderdaad, vanochtend laten uitlezen. spanning voorste lambda sonde te hoog, kapot dus.

meteen maar een nieuwe besteld omdat ik geen imitatie rommel wil.

helaas wel meteen 255 euro lichter :(


verder vond de monteur het wel een klote merk dat honda, er gaat nooit iets kapot, je hebt er alleen onderhoud aan hahaha.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

als je het laten weten kon ik voor veel goedkoper een oem kopen.
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

tjah, heb hem besteld maar nog niet betaald. kan er alleen niet meer onderuit nu denk ik.

werk je zelf bij honda ofwat???
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Engeland... Scheelt vaak de helft.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

Yeah ken een dealer in uk
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

naja weten we dat voor de volgende (wellicht achterste lambda haha)
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

hmm hij rijd weer als n zonnetje nu :)

10 min werk zonder brug dus valt alles mee
Locked