Verlagen EP3

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
rodie86
Posts: 17
Joined: Fri May 13, 2011 10:57 am

Verlagen EP3

Post by rodie86 »

Hallo,

Ik wil mn ep3 een aantal cm verlagen doormiddel van verlagingsveren.

Welk type veren hebben jullie goede ervaring mee? en hoeveel cm zakken?

grtz
SteefO
Posts: 547
Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am

Post by SteefO »

Betonblokken doen ook wonderen! :lol:
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

SteefO wrote:Betonblokken doen ook wonderen! :lol:

Alleen in Subaru's 8)


Rijden een aantal rond met Tein en Eibach verlagings veren.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Voor een setje Eibach veren ben je iets van 200 euro kwijt en dan ga je iets van 4cm omlaag^^
'98 JDM Integra Type-R
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

excl. inbouw,dat wel.....^^
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

eibach pro kit zijn goede veren en comfortabel, zijn wel progressive dus dat is weer een plus punt.

en volgens mij heeft honda-atr ook nog een setje spoon progressive veren te koop voor een dc5, volgens mij passen die gewoon.
rodie86
Posts: 17
Joined: Fri May 13, 2011 10:57 am

Post by rodie86 »

oke thnx voor de reacties.
dan ga ik denk ik maar een setje eibach veren aanschaffen
User avatar
nickR
Posts: 322
Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm

Post by nickR »

Ik heb de veren van H&R eronder zitten.....
User avatar
D_ToXx
Posts: 848
Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm

Post by D_ToXx »

ik heb hier nog een set gereviseerd door tein UK liggen.
schokbrekers met verlagingsveren en EDFC.

moeten nog in elkaar gedraaid worden :D

PM me maar als je wat meer info wilt.
User avatar
real187
Posts: 296
Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am

Post by real187 »

ik heb de spoons eronder. :lol:

maare als je dan verlaagt, haal dan gelijk een camber correctie kit
dan staan je ook gelijk goed.
rodie86
Posts: 17
Joined: Fri May 13, 2011 10:57 am

Post by rodie86 »

Nog een vraagje. Wie weet waar ik de Eibach pro kit voor een ep3 type-r online kan bestellen?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Diverse online shops die ze kunnen leveren.
Ff googlen en je komt genoeg tegen.

ik kwam deze tegen http://www.skg-carstyling.nl/skg2006/producten_detail/014784.html
Nasty
Posts: 94
Joined: Thu May 08, 2008 5:07 pm

Post by Nasty »

rodie86 wrote:Nog een vraagje. Wie weet waar ik de Eibach pro kit voor een ep3 type-r online kan bestellen?


Heb deze. Verlagen -3,5cm. Verbetert handling serieus, maar toch niet te grillig zodat je nog ietwat comfort overhoudt
ronaldhulshof
Posts: 103
Joined: Sun Jan 24, 2010 11:37 pm

Post by ronaldhulshof »

Bel mij maar ff rodie
fikske
Posts: 150
Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm

Post by fikske »

zonder camber correctie word je wegligging er eerder slechter op denk ik, ook je lagerwerk zal et minder leuk vinden vrees ik :(
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

fikske wrote:zonder camber correctie word je wegligging er eerder slechter op denk ik, ook je lagerwerk zal et minder leuk vinden vrees ik :(


En achterlagers voor de EP3 zijn niet goedkoop bij de dealer, ik geloof over de 200 euro excl. BTW.
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

fikske wrote:zonder camber correctie word je wegligging er eerder slechter op denk ik, ook je lagerwerk zal et minder leuk vinden vrees ik :(


Fashion over function :roll:
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

L4urenZ wrote:Fashion over function :roll:


A decent spring kit wont hurt function either mate...
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Verlagen, en daarmee een beetje extra camber, zou ik niet zo vies van zijn. Alles heeft zijn grenzen daarentegen.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Bij een EP3 blijft je camber voor hetzelfde als je verlaagd.
Achter moet je wel heel extreem laag gaan wil je dat het de boel negatief gaat beinvloeden.

Het valt dus allemaal wel mee.
Locked