Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.
Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
rodie86
Posts: 17 Joined: Fri May 13, 2011 10:57 am
Post
by rodie86 » Tue May 24, 2011 2:14 pm
Hallo,
Ik wil mn ep3 een aantal cm verlagen doormiddel van verlagingsveren.
Welk type veren hebben jullie goede ervaring mee? en hoeveel cm zakken?
grtz
SteefO
Posts: 547 Joined: Mon Jan 11, 2010 10:50 am
Post
by SteefO » Tue May 24, 2011 2:19 pm
Betonblokken doen ook wonderen! :lol:
slydawg
Posts: 3684 Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm
Post
by slydawg » Tue May 24, 2011 3:32 pm
SteefO wrote: Betonblokken doen ook wonderen! :lol:
Alleen in Subaru's 8)
Rijden een aantal rond met Tein en Eibach verlagings veren.
LaurenZ
Posts: 2858 Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:
Post
by LaurenZ » Tue May 24, 2011 3:44 pm
Voor een setje Eibach veren ben je iets van 200 euro kwijt en dan ga je iets van 4cm omlaag^^
'98 JDM Integra Type-R
LCR
Posts: 2042 Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:
Post
by LCR » Tue May 24, 2011 3:54 pm
excl. inbouw,dat wel.....^^
donkeykong
Posts: 1466 Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Post
by donkeykong » Tue May 24, 2011 5:31 pm
eibach pro kit zijn goede veren en comfortabel, zijn wel progressive dus dat is weer een plus punt.
en volgens mij heeft honda-atr ook nog een setje spoon progressive veren te koop voor een dc5, volgens mij passen die gewoon.
rodie86
Posts: 17 Joined: Fri May 13, 2011 10:57 am
Post
by rodie86 » Tue May 24, 2011 6:34 pm
oke thnx voor de reacties.
dan ga ik denk ik maar een setje eibach veren aanschaffen
nickR
Posts: 322 Joined: Tue Sep 01, 2009 9:05 pm
Post
by nickR » Tue May 24, 2011 6:38 pm
Ik heb de veren van H&R eronder zitten.....
D_ToXx
Posts: 848 Joined: Fri Apr 27, 2007 7:08 pm
Post
by D_ToXx » Tue May 24, 2011 7:36 pm
ik heb hier nog een set gereviseerd door tein UK liggen.
schokbrekers met verlagingsveren en EDFC.
moeten nog in elkaar gedraaid worden
PM me maar als je wat meer info wilt.
real187
Posts: 296 Joined: Mon Aug 18, 2008 6:53 am
Post
by real187 » Tue May 24, 2011 11:55 pm
ik heb de spoons eronder. :lol:
maare als je dan verlaagt, haal dan gelijk een camber correctie kit
dan staan je ook gelijk goed.
rodie86
Posts: 17 Joined: Fri May 13, 2011 10:57 am
Post
by rodie86 » Tue May 31, 2011 3:13 pm
Nog een vraagje. Wie weet waar ik de Eibach pro kit voor een ep3 type-r online kan bestellen?
Nasty
Posts: 94 Joined: Thu May 08, 2008 5:07 pm
Post
by Nasty » Tue May 31, 2011 7:23 pm
rodie86 wrote: Nog een vraagje. Wie weet waar ik de Eibach pro kit voor een ep3 type-r online kan bestellen?
Heb deze. Verlagen -3,5cm. Verbetert handling serieus, maar toch niet te grillig zodat je nog ietwat comfort overhoudt
fikske
Posts: 150 Joined: Thu Oct 15, 2009 8:05 pm
Post
by fikske » Wed Jul 06, 2011 9:30 pm
zonder camber correctie word je wegligging er eerder slechter op denk ik, ook je lagerwerk zal et minder leuk vinden vrees ik
Tenck
Posts: 311 Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm
Post
by Tenck » Thu Jul 07, 2011 11:05 am
fikske wrote: zonder camber correctie word je wegligging er eerder slechter op denk ik, ook je lagerwerk zal et minder leuk vinden vrees ik
En achterlagers voor de EP3 zijn niet goedkoop bij de dealer, ik geloof over de 200 euro excl. BTW.
LaurenZ
Posts: 2858 Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:
Post
by LaurenZ » Thu Jul 07, 2011 11:18 am
fikske wrote: zonder camber correctie word je wegligging er eerder slechter op denk ik, ook je lagerwerk zal et minder leuk vinden vrees ik
Fashion over function :roll:
'98 JDM Integra Type-R
Benjdmin
Posts: 2130 Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm
Post
by Benjdmin » Thu Jul 07, 2011 11:52 am
L4urenZ wrote: Fashion over function :roll:
A decent spring kit wont hurt function either mate...
mr. X
Posts: 7228 Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm
Post
by mr. X » Thu Jul 07, 2011 12:15 pm
Verlagen, en daarmee een beetje extra camber, zou ik niet zo vies van zijn. Alles heeft zijn grenzen daarentegen.
slydawg
Posts: 3684 Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm
Post
by slydawg » Thu Jul 07, 2011 12:20 pm
Bij een EP3 blijft je camber voor hetzelfde als je verlaagd.
Achter moet je wel heel extreem laag gaan wil je dat het de boel negatief gaat beinvloeden.
Het valt dus allemaal wel mee.