Vincent aka Dutchfv ITR 1872

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

L4urenZ wrote:Stond er laatste 1 te koop in NL


Waar heb je die gezien Lau?
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

vandaag een dag weggegooit, header geprobeert te monteren.
Eerst moest ik de behuizing van de koelfan aanpassen, daarna de radiateur een stukje kantelen. Toen was er eindelijk voldoende ruimte om de header te monteren. Echter bleek dat de collector onder het blok 6cm uit het lood zat dus niet af te maken vandaag. bovendien was ie iets te lang en daardoor was het zelfs niet pas te maken.
Best wel balen dus. Het aparte is dus dat er in de rest van de uitlaatlijn twee bochten zitten zonder die bochten zou alles precies aansluiten en blijft er een rechte pijp over.
Ik denk dat dit wellicht een jdm header is toevallig iemand nog enig idee
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Header en 200cell racecat zijn gemonteerd auto komende week ophalen bij RSP, en dan de 28e op de bank, ik ben heel benieuwd.
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Ander stuur gemonteerd Momo tuner 360mm er uit en
Altec deepdish er in.
Nou kan ik ten minste ook een betere zitpositie gaan gebruiken inplaats van meneer wijdbeens.

Vandaag ook de driepods A-pillar mount opgehaald, eens kijken wanneer ik die kan aansluiten.

Header en racecat lijken wel een knap verschil te maken. Ik heb het gevoel dat ie nu wat makkelijker op pakt onder in de toeren range.
Positieve bijkomstigheid is dat de herrie niet lijkt toegenomen t.o.v de catback alleen. (kan ook zijn dat ik gewoon wat dover ben geworden, 't is best een rit van malden naar het westland)
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Haha, je bent dan ook wat langer als mij :razz: Heb je pics, ben wel benieuwd!
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Van de week een minder prettige mededeling gekregen van het uitlijn station. Ik had de ITR daar heen gebracht omdat het stuur iets scheef stond bij rechtuitrijden.

Even uitlijnen dacht ik,..... hmmm niet dus.
Helaas meneer het is niet gelukt de auto uit te lijnen, hij stond al maximaal afgesteld.
Wat blijkt de achterkant van de auto had aan beide zijden uitspoor; Links achter 2,3 graden en rechtsachter 1,6 graden.

Rechtsachter was wel te doen maar links achter niet de reactiestang was al maximaal afgesteld, en de ITR had nog +/- een centimeter nodig op de reactiestang om het wiel recht te krijgen,...... zwaar kl****te dus.
Not amused om het maar even netjes te houden.
Zal wel weer een flink klauw met geld gaan kosten,.... dus geen andere nokkenassen en p30 ecumet ec-tune aan het eind van het jaar

Nu had ik zelf al bedacht dat ik de reactiestang zou kunnen inkorten maar dat is niet de beste manier denk ik.

Iemand suggesties?

Heb je geen idee wat ik bedoel,.... hieronder de foto's

Image

Image


ook nog een foto van de racecat en de header thx RSP.

Image
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Een toe-kit niet iets voor je ?
'98 JDM Integra Type-R
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Image
Dyno gemaakt met 4-1-1 header, 200cell racecat, apexi N1 catback, mugen airbox. motor nog niet afgesteld.
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

We hadden het er net nog over je achterwiel uitlijning. Denk dat het slim is om nogmaals je waardes te checken bij een echte expert en niet bij profile. Bij hun kan je op de computer jouw waardes vergelijken met wat Honda bedoeld heeft.

Is de afwijking te groot om met je toe arm aan te passen dan zal ik eerst maar eens gaan zoeken naar schade voordat je speciale toe arms gaat steken. Check ook al je draagarm rubbers of die nog een beetje kosher zijn. Controleer ook de camberwaardes, op het oog kon je zien dat jouw camber verder negatief staat dan standaard terwijl dit origineel niet instelbaar is.

Succes.
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Kan je eens foto's voor me maken van de header, aan de boven en onderkant.
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

boikel wrote:We hadden het er net nog over je achterwiel uitlijning. Denk dat het slim is om nogmaals je waardes te checken bij een echte expert en niet bij profile.Bij hun kan je op de computer jouw waardes vergelijken met wat Honda bedoeld heeft.

Ik heb dinsdag een afspraak bij een ander om de waardes te checken.

Zondag de auto op de brug gehad om de hoogte te meten.
Waardes heironder zijn in mm en gemeten van de krikpunten tot de brug.
rechtsvoor 11
linksvoor 11,3
rechts achter 13,4
links achter 12,7

Nou heb ik er niet heel erg veel verstand van sterker nog dit is de eerste keer dat ik er mee bezig ben. Als leek lijkt het logisch dat ie links en recht voor gelijk moet zijn en links en rechts achter ook.

boikel wrote:Controleer ook de camberwaardes, op het oog kon je zien dat jouw camber verder negatief staat dan standaard terwijl dit origineel niet instelbaar is.

Nou wilde ik hem iets hoger]
Is de afwijking te groot om met je toe arm aan te passen dan zal ik eerst maar eens gaan zoeken naar schade voordat je speciale toe arms gaat steken. Check ook al je draagarm rubbers of die nog een beetje kosher zijn.
[/quote]
Er zit nu "Energy Suspension Hyperflex kit (zwart)" onder maar wanneer die gekocht en gemonteerd zijn weet ik niet misschien weet arno het nog wel,...... Arno?

De afspraak voor volgende week dinsdag die ik had is bij een bevriendde focwa schade hersteller "wildeboer in schipluiden", hij gaat kijken naar het uitlijnen camber en toe voor zover het dus mogelijk lijkt.
Tevens en dat vind ik momenteel even interessanter gaat de auto gaat daar op de "pijn bank" om te kijken of ie recht is of niet. (fingers crossed)

Ik zal hem ook gelijk mee geven te kijken naar de rubbers.

Lukt het nou allemaal niet of komen we er niet uit dan gaat ie naar harteveld ik bergreep dat ie al wat meer ervaring heeft.


bedankt voor de input allemaal.
User avatar
Arno
Posts: 1069
Joined: Thu Mar 01, 2007 10:40 pm
Contact:

Post by Arno »

Je hebt PM.
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Hyper flex kit die gemonteerd is was niet helemaal compleet maar is gemonteerd in 2009.

Ik heb de auto bij wildboer geweest en die heeft de wagen aan alle kanten laten meten en daaruit bleek dat het chassis iig niet krom was.

Wat dan wel?
dan blijft er niet zo veel over;
1. Draagarm krom.( dat zou betekenen dat de reactiearmen sterker zijn dan de draagarm, onwaarschijnlijk)
2. hoofddraagarm rubber ist kaputt ( zou goed kunnen is iig niet vervangen in 2009)
3. reactie stangen krom

Om de wielen toch weer in het gareel te krijgen heb ik op advies van de schadehersteller een complete set rubbers in de vorm van set hyperflex rood besteld minus die van de reactiestang (toe) en de reactie arm boven (camber is orgineel niet verstelbaar idd) hiervoor heb ik een camber kit en toe kit voor gekocht van circuit-sports. Om het onderstel helmaal van het zelfde merk te houden en omdat het als set werd verkocht (gepland niet doorgezet project van JCP performance om weer een dc2 voor de fun te bouwen) heb ik daarbij ook de schokbrekers van circuit sports gekocht waarbij de hardheid en de hoogte apart instelbaar zijn.
Image
Dit voorbeeld is van een primera maar het maakt m'n topic wat kleurrijker

Tein superstreet set komt dus met de tijd te koop.
Foto's plaats ik als ik meer tijd heb.

PS opbouw gaa ik laten doen bij harteveld in wateringen die hadden mijn broer en Frank ook al eens goed geholpen bij hun onderstel.
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Vrijdag is iemand de zijkant in komen zijlen vanuit een parkeerplaats.
Image
Mooi kl###te weer.
Vandaag schade laten ramen ,.... 2500,- gelukkig zijn de modulo skirts niet geraakt.
slED9e
Posts: 398
Joined: Sun Jun 25, 2006 9:09 pm

Post by slED9e »

Ja dan mis je de stootstrips wel...maar gd serieus...naadje.. iemand bekend ?
dutchfv
Posts: 182
Joined: Tue Oct 26, 2010 5:18 pm

Post by dutchfv »

Omdat hij uit een parkeervak kwam kon ie niet weg, maar hij maakte ook niet echt de indruk weg te willen rijden.
Dus schade formulier ingevuld.
Nu moet ik wel even na gaan denken hoe ik verder wil .

Ik had gevraagd wat het eventueel nog zou kosten om de auto in het geheel te laten spuiten. Dat zou neer komen op nog eens €2000 euro dan is de auto weer helemaal strak voor het niet misselijke bedrag van €4500 waarvan ik er dan €2500 van de verzekering hoop te krijgen.
Daar komt dan nog €500 bij voor de montage voor de camber- en toe-kit de coilovers en de master hyperflex rood kit en het afstellen en het uitwegen van de auto.

Maar het komt wel waardeloos uit omdat het geld wat ik hiervoor zal moeten gaan uitgeven eigenlijk bedoeld was voor een paar nokkenassen schotels klepveren en een paar tandwielen en dan had ik nog knap geld over gehad voor andere leuke goodies.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Koop nou een echte onderstel set en laat je niet verleiden tot die set die je daar hebt staan....
Ik kan me echt niet voorstellen dat zo'n taiwan setje de wegligging gaat verbeteren. Je weet toch wat we je ingpepert hebben?
User avatar
LaurenZ
Posts: 2857
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Mooi klote man van die schade
'98 JDM Integra Type-R
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Klote man! Sterkte en succes met de afhandeling!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

:cry:

Ik zou gewoon een 2nd hand deur goedkop zoeken en goedkoop laten spuiten.

De rest sparen voor een goede complete respray met nieuwe onderdelen van Honda (window trim, new rear quarter glass, all that good stuff ... )
Post Reply