Honda civic type R champion white

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Type R CW

Post by Type R CW »

slydawg wrote:Onder wat voor omstandigheden begon die te schokken?
Onder lichte belasting bij een bepaald toerental? bv. een lange bocht waar je half gas doorheen gaat met bv rond de 6-6.5K toeren?

Hoe gaan ze hem weer afstellen met MAP calibratie? Heb je dan een MAP sensor erin zitten?

Hij begint telkens te schokken onder deellast, vollast heb ik niks problemen.
Bv: Als je 50 of 70km/u rijd dit constant, en je geeft gas begint hij te schokken.
Bij de flashpro kun je 2 calibraties doen MAF/MAP als ik het goed voor heb word je MAF sensor uitgeschakeld. Het fijne er juist van weet ik niet.
slydawg

Post by slydawg »

Oke oke, dat schokken ligt em hoogst waarschijnlijk in de afstelling, niet een air leak of zo. Had het ook na afstellen bij CPL. Gebleken was dat hij gewoon een basemap erin had gezet en het vollast gedeelte had bijgesteld maar deellast gedeelte niet helaas.

Zonder MAP sensor kan je ook niet veel, je ecu moet toch waardes krijgen om de boel goed te kunnen aan sturen. Ben benieuwd, laat je wel goed informeren over wat ze precies gaan doen.
ChristopheR

Post by ChristopheR »

Ik rij ook rond met een MAP calibratie, veel beter dan MAF, de luchtmassameter herstelt zichzelf altijd. In MAP omzeil je de luchtmassameter dacht ik.

Qua pk gaat dat niet veel schelen MAF vs MAP, wel in hernemingen ga je verschil voelen.
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

slydawg wrote:Oke oke, dat schokken ligt em hoogst waarschijnlijk in de afstelling, niet een air leak of zo. Had het ook na afstellen bij CPL. Gebleken was dat hij gewoon een basemap erin had gezet en het vollast gedeelte had bijgesteld maar deellast gedeelte niet helaas.

Dit gebeurt jammer genoeg heel veel bij afstellen op de bank.
Daarom rij ik bij voorkeur altijd eerst een stuk op de weg om de basis afstelling te krijgen. En dan de bank op voor het laatste stukje.
Type R CW

Post by Type R CW »

Ja, ben benieuwd bij exztra. Maar heb al heel veel positieve commentaar gehoord. Verwacht er veel van en dat eindelijk mijn probleem is opgelost dan.

Ze zeggen dat er is iemand was die volgens cpl ... pk had en op de bank bij hun stond en 10pk minder had en bij volledige afstelling 10pk meer had en beter was afgesteld :D

We zien wel!
slydawg

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:
slydawg wrote:Oke oke, dat schokken ligt em hoogst waarschijnlijk in de afstelling, niet een air leak of zo. Had het ook na afstellen bij CPL. Gebleken was dat hij gewoon een basemap erin had gezet en het vollast gedeelte had bijgesteld maar deellast gedeelte niet helaas.

Daarom rij ik bij voorkeur altijd eerst een stuk op de weg om de basis afstelling te krijgen. En dan de bank op voor het laatste stukje.

Maar wel kosten in rekening brengen voor een complete tune! :evil:
Rikky

Post by Rikky »

slydawg wrote:kosten in rekening brengen voor een complete tune! :evil:

Haha :lol:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
CTR-driver-limburg

Post by CTR-driver-limburg »

wat een bloedjemooie type R ! :thumbs:
D_ToXx

Post by D_ToXx »

slydawg wrote:
Gaskleppie wrote:

Maar wel kosten in rekening brengen voor een complete tune! :evil:

:shock: meen je dat????
Type R CW

Post by Type R CW »

CTR-driver-limburg wrote:wat een bloedjemooie type R ! :thumbs:

Thx,

Ben zo nog aan het zien wat ik deze zomer ga doen.
Velgen (Rays, Mugen) als men budget het toelaat.
Ofwel dacht ik men witte velgen (standaard fn2 velgen) Volk racing blauw te laten spuiten.
Eibach verlagingsveren erop en volledige ruiten laten tinten enz en mugen airbox.

Eerst is een schoon planning maken :)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Mooie plannen!

Volk TE37 Magnesium Blue FTW!
Type R CW

Post by Type R CW »

Even mijn profiel is volledig updaten.
Heb niets nieuw meer gekocht. Maar auto is volledig opnieuw afgesteld, waarvoor dank aan EXZTRA in Bertem (België). Tenminste een deftige tuner in motormanagement.

Ik was in juni naar cpl racing geweest omwille dat ik veel positieve commentaar had gelezen op diverse forums enz. Werd zowat de deftigste tuner genoemd.
Auto schokte in toeren gebied en was zeer gevoelig aan temperaturen enz. De laatste maanden was er zelfs een pauze van 1 sec als ik gas gaf. Kreeg daar een dynoprint mee dat ik 223PK had.
Ik had mail gestuurd naar cpl racing omwille van dat mijn auto schokte en het team daar vertelde dat het nen lek was aan de intake manifold en niet aan de tuning lag. Alles laten onderzoeken niks gevonden.

Exztra heeft me dan goed ontvangen en alles nagezien en kwam gewoon op 1 besluit "opnieuw afstellen".
Dus vandaag hebben we dat gedaan.
dyno print van cpl racing: 223pk en 230nm koppel. Werkelijkheid op bank had ik maar 216pk en 200nm koppel.
Bij exztra nu afgesteld heb ik 225,3pk en 225nm koppel ongeveer.

Ik wou hier even mijn verhaal kwijt, gewoon voor sommige wat te beschermen en niet naar cpl racing te gaan. Vind het echt niet kunnen. Daar ter plaatse waren ze zo hard enthousiast en zei hij "op elke bank in belgie ga je duidelijk meer pk halen als op dit blaadje".
Dik opgezet spel want hij heeft gewoon een standaard map geupload en thats it en is NIET afgesteld door hun maar ze vragen dan wel 400 euro voor een afstelling wat ze niet hebben gedaan. Was eerder 400 euro voor een dynorun. DIKKE OPLICHTERS daar!

grtz
Arno

Post by Arno »

Wie gaat er dan ook naar Engeland om zn auto te laten afstellen :razz:
Moonrock240

Post by Moonrock240 »

Je hoeft gelukkig niet altijd ver te gaan om tevreden te zijn...

Ik heb m'n CRX, S2000 en circuit integra bij IT (exztra) in Bertem laten afstellen, en ben tot nu toe altijd tevreden teruggekeerd...

En ik kan zeggen: als je bij hun 225pk en 225nm koppel hebt, dan ga je zeker niet teleurgesteld zijn als je op een andere bank gaat! :wink:

Veel plezier ermee :wink:
Little Viper

Post by Little Viper »

sublieme tuningcijfers.

ik heb uw wagen gespot aan het imeldaziekenhuis in bonheiden, denk ik
Type R CW

Post by Type R CW »

Na lang niks meer te laden horen.
Hier de dyno results van het afstellen.
Image

Zomersetup:
- Mugen GP's 18inch :-)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

:thumbs:
Type R CW

Post by Type R CW »

Na lange stilte! Komen de laatste updates online.
Ik had gezegd van niks meer te doen, maar de witte velgen waren er triestig aan toe!
Dus kleine updates gedaan.
- Velgen + semi-slicks
- Tinting van ramen!

Foto's:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image