Rotora remmerij
Rotora remmerij
Heeft iemand ervaring met dit merk?
Kun je ze plaatsen met merken als D2, Stoptech....?
Grtzz.
Kun je ze plaatsen met merken als D2, Stoptech....?
Grtzz.
- vtec vince
- Gaskleppie
D2 en stoptech onder 1 noemer? D2 is in mijn ogen troep en Rotora was de voorloper van D2, dus ga maar na. Op zich remt het wel beter dan stock door de grotere afmetingen, maar het zijn geen door ontwikkelde remmen. Zo hebben ze bv al geen stof kapjes waardoor ze in de winter heel makkelijk vast gaan zitten. En ga dan maar eens vervangende onderdelen zoeken.
Als je wat beters zoekt, ga dan op jacht naar bv een setje stoptech, HiSpec of Willwood. Die hebben tenminste nagedacht over hun technisch ontwerp ipv alleen maar bedacht hoe het zo goedkoop mogelijk kan.
Als je wat beters zoekt, ga dan op jacht naar bv een setje stoptech, HiSpec of Willwood. Die hebben tenminste nagedacht over hun technisch ontwerp ipv alleen maar bedacht hoe het zo goedkoop mogelijk kan.
Voodoo wrote:LCR wrote:Toch maar terug naar die gozer in Azie.
EN hier een bracket custom maken om te passen......wat een gedoe met de ATR.
Bijna NIKS past 123...... :evil:
Onderdelen zijn nog zeldzamer dan de auto zelf :x
Thx voor info...
Verkoop de auto en haal een ITR![]()
Ik zit ook de hele tijd eraan te denken weet je......maar omdat de ATR zo ondergewaardeerd is HOUD ik hem :twisted:
Natuurlijk spelen de geinvesteerde onderdelen ook een grote rol :cry:
- Gaskleppie
-
Ik had eerst een nieuwe set Rotora remmen op m'n circuit integra. Daarna ben ik overgeschakeld op AP remmen. De reden hiervoor was dat de Rotora remblokken altijd enorm schuin afsleten (de ene zuiger ging verder uit dan de andere).
Bij Ap remmen zijn de diameters van de zuigers in de klauw verschillend, en nu heb ik dan ook perfect gelijke slijtage op m'n remblokken.
Ook passen er in een Rotora set alleen maar remblokken van Rotora, die véél te duur zijn. Bij AP kan ik kiezen uit Pagid, Ferodo,...
En nu rij ik 3-4x langer met één setje blokken. Oja, over het remgevoel en verschil in vertrouwen die de remmen geven ga ik nog niet verder uitwijden.
Ik heb mijn les geleerd: de meerprijs van de AP remmen heb je in no-time terug verdiend door de langere levensduur en goedkopere remblokken...
Mijn situatie is wel enkel circuit gebruik, maar als ze het daar bewijzen, gaan ze dat op de weg zeker doen...
Bij Ap remmen zijn de diameters van de zuigers in de klauw verschillend, en nu heb ik dan ook perfect gelijke slijtage op m'n remblokken.
Ook passen er in een Rotora set alleen maar remblokken van Rotora, die véél te duur zijn. Bij AP kan ik kiezen uit Pagid, Ferodo,...
En nu rij ik 3-4x langer met één setje blokken. Oja, over het remgevoel en verschil in vertrouwen die de remmen geven ga ik nog niet verder uitwijden.
Ik heb mijn les geleerd: de meerprijs van de AP remmen heb je in no-time terug verdiend door de langere levensduur en goedkopere remblokken...
Mijn situatie is wel enkel circuit gebruik, maar als ze het daar bewijzen, gaan ze dat op de weg zeker doen...
- vtec vince
Volgens de site alleen de CL7
http://www.spoonsportseurope.net/products/accordcl7/brake-system-accord-cl7.html
http://www.spoonsportseurope.net/products/accordcl7/brake-system-accord-cl7.html
- Gaskleppie