voorstellen

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
mcdesmond
Posts: 107
Joined: Tue Apr 19, 2011 7:45 pm

voorstellen

Post by mcdesmond »

Nou hier komt de volgende R member :razz:

Mijn naam is Mitch en ben sinds kort de trotse eigenaar van een zwarte EDM DC2 98spec nummer 003. De auto is ook nog van mijn broer
DeraileD geweest dus hij is lekker terug in de familie. Het is ook de oude van een bekende van hier "Johanb"

owjah hierbij de specs:

- 3 inch intake + Blox Velocity stack
- Blox 68mm throttle body
- B16B intake
- Hondata intake manifold gasket

- JDM B18C R head
- Buddyclub Spec 4 cams
- Buddyclub Spec 4 valvesprings
- Supertech retainers
- Summit camgears

- B18C4 82.00 Bored/Honed/Built door EDG Techniek
- Wiseco 12.1:1 82.00mm Pistons
- IB I-Beam Piston Rods
- ARP 2000 Rod Bolts
- Balanced Crankshaft
- ACL Bearings
- Type-R Oil Pump
- B16B LSD gearbox

- RMF Race header
- APE High flow katalysator
- Tanabe Hypermedalion catback
- Skunk2 veerpootbrug / strutbar
- Tein Superstreet schokdempers

Hier wat foto's geschoten met mijn oude EK-tje (is nu van een goede vriend van mij)


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ik ben al druk bezig geweest met de minpunten die erop zaten, zo waren beide voorschermen beschadigt bij de aankoop. Deze zijn 2weken geleden bij een erkende schade hersteller gerepareerd, je ziet er echt niks meer van. Ook het handvat op de bijrijdersdeur was stuk, deze is inmiddels ook vervangen.
Wil in de toekomst alleen nog even de voorbumer opnieuw laten spuiten hier zitten wat plekjes op.

Verder ben ik echt super blij met de auto en wat rijdt dat weer lekker!!
mcdesmond
Posts: 107
Joined: Tue Apr 19, 2011 7:45 pm

Post by mcdesmond »

never mind
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

He Mitch!

Welkom, leuk om mijn oude weer terug te zien op het forum :D
Nog bedankt voor de rubbers!

Heb nog wel wat oude foto's van de auto toen deze in mijn bezit was mocht je dat leuk vinden.
iVTEC-fab
Posts: 1001
Joined: Tue Jun 16, 2009 10:09 am

Post by iVTEC-fab »

welkom
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Welkom!!!
Nana korobi ya oki
User avatar
Ray
Posts: 706
Joined: Mon Jan 17, 2011 4:02 pm

Post by Ray »

Welkom en nice ride... :)
1990 Civic EE9
2003 Civic EP3
2008 Civic FA5

Image
User avatar
civic2002
Posts: 279
Joined: Sun Apr 19, 2009 12:26 am

Post by civic2002 »

welkom, ziet er goed uit en de ek staat er ook mooi bij.mooie velgen staat er goed onder.veel rijplezier.

gr vico
User avatar
XavCTR
Posts: 445
Joined: Mon Nov 16, 2009 10:42 pm

Post by XavCTR »

Welkom!
User avatar
Rikky
Posts: 3487
Joined: Mon Aug 03, 2009 1:12 pm

Post by Rikky »

Welkom! Mooi om te zien dat hij terug is op het forum!
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Goed om de auto terug te zien idd.
Vind persoonlijk zwart de beste kleur voor een EDM versie
'98 JDM Integra Type-R
nick22
Posts: 50
Joined: Tue Sep 08, 2009 5:58 pm

Post by nick22 »

welkom, beide wagens hebben mn polijstmachine al eens gezien als ik het goed heb
sandro_db8
Posts: 87
Joined: Fri Jul 16, 2010 8:17 pm

Post by sandro_db8 »

welkom
mcdesmond
Posts: 107
Joined: Tue Apr 19, 2011 7:45 pm

Post by mcdesmond »

nick22 wrote:welkom, beide wagens hebben mn polijstmachine al eens gezien als ik het goed heb


Klopt helemaal!!
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Welkom Mitch...
mcdesmond
Posts: 107
Joined: Tue Apr 19, 2011 7:45 pm

Post by mcdesmond »

Nou zal mijn wie=wie ook maar eens updaten, er is inmiddels heeeeel veel gebeurd namelijk.. De auto heeft nauwelijks gereden.
Om te beginnen bij de motor. Deze is helemaal uit elkaar geweest omdat 1 cilinder stukgeslagen was (bleek al zo te zijn toen ik hem kocht) Het blokje is vervolgens opnieuw gebouwd door Andy (sneaky tuning) Vervolgens is deze ook afgesteld door hem. De ITR maakt nu een vermogen van 208PK (op dynapacks gemeten dus valt laag uit)

Dus het blok loopt weer als een zonnetje en gaat erg hard!!

Vervolgens zat ik met een remklauw die vast zat (links achter) dus heb direct beide klauwen gereviseerd en een kleurtje gegeven. (foto's volgen nog even)


kleppendeksel update
Image

Image

[/img]http://img535.imageshack.us/img535/3834/28042011357.jpg

Nadat dit allemaal weer klaar was, voelde ik al gauw dat de ITR als een dweil op de weg lag. Het chassis heeft inmiddels al 2ton gelopen dus ik ging op zoek naar de oorzaak. De meeste rubbers waren echt helemaal verrot.
Alle rubbers heb ik eruit geperst en deze vervangen voor Energy suspension rubbers.



Image
Image
Image
Image
Image
Image


Vervolgens de hele onderkant in de tectyl gezet..

Onderstel is nu dus:

Compleet PU
Tein superstreet
Buddyclub P1 camber kit front
buddyclub P1 camber kit rear
Skunk 2 veerpootbrug voor/boven
en in de planning staat nog een X-bar

De auto afgelopen week opnieuw uitgelijnd (zijn er de hele ochtend mee bezig geweest) Maar het resultaat mag er zijn!!

Kort gezegd de ITR rijdt weer heerlijk, en ligt weer zo strak op de weg als een ITR hoort te liggen.

Nieuwe foto's volgen snel!!
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Lekker bezig. 8)

Jouw ITR heeft wel al het nodige meegemaakt met materiaalpech en zo, hoop voor je dat er veel probleem vrije km's mee kan rijden.

Wat zie ik eigenlijk op deze foto? Het lijken end links van een ARB, maar origineel zien die er toch heel anders uit?
Image
mcdesmond
Posts: 107
Joined: Tue Apr 19, 2011 7:45 pm

Post by mcdesmond »

Wat je hier ziet zijn de endlinks voor de voorste swaybar. :)
User avatar
Vtequila
Posts: 541
Joined: Mon Dec 20, 2010 7:27 pm
Contact:

Post by Vtequila »

Nice updates man, was vast nodig!
- Rise 'n Shine! -
mcdesmond
Posts: 107
Joined: Tue Apr 19, 2011 7:45 pm

Post by mcdesmond »

Thanks!
mcdesmond
Posts: 107
Joined: Tue Apr 19, 2011 7:45 pm

Post by mcdesmond »

Afgelopen zaterdag op de dyno geweest bij Verhoeven. Met een wat lek spruitstukje was de b18 goed voor 214,1 pk @9083RPM

Ook nog een leuke update weten te scoren:

Image
(foto gepikt) heb nog geen foto's kunnen maken.

En zo staat de ITR er tegenwoordig bij..

Image

Image

Image
Locked