Unieke projecten zijn er regelmatig te vinden op RPM Vision maar meestal komen deze uit het buitenland. Maar ook in Nederland zijn er een aantal waanzinnige projecten in opbouw. We gaan de komende tijd ook een prachtige build volgen op RPM Vision: De Honda S2000 van Yuri welke voorzien gaat worden van een Toyota Supra motorblok met maar liefst 650PK...
Dat er een 2JZ-GTE in komt vind ik jammer. Twijfel altijd aan het extra gewicht dat voor in de auto komt te hangen en de invloed op de stuur eigenschappen.
Het is overigens niet de eerste met een 2JZ-GTE motor.
Hier had eigenlijk gewoon een F20/F22 in moeten blijven. Daar kan ook de 650 pk uit gehaald worden zoals hier.
mr. X wrote:Dat er een 2JZ-GTE in komt vind ik jammer. Twijfel altijd aan het extra gewicht dat voor in de auto komt te hangen en de invloed op de stuur eigenschappen.
Het is overigens niet de eerste met een 2JZ-GTE motor.
Hier had eigenlijk gewoon een F20/F22 in moeten blijven. Daar kan ook de 650 pk uit gehaald worden zoals hier.
Ben benieuwd, de 2jz heeft veel meer potentie om nog eens naar de 800 pk te gaan. Of nog hoger als je wil.
Denk dat 650 pk uit een F22 wel de max is.
Als er rekening wordt gehouden met de gewichtsverdeling dan kan dit project wel zeer goed slagen denk ik.
In ieder geval is het weer eens wat anders dan de "standaard" dik getunede s2k's.