Vandaag zijn alle banden vervangen voor Nieuwe Potenza's.
De oude banden waren aan de buitenzijden wat meer afgesleten dan de het 'loopvlak'. UDs zowel binnenin als buitenom was het meer afgesleten dan het 'midden'.
Ik heb de banden altijd op circa 2.5 bar spanning. Is dit normaal? Of zouden jullie de auto binnenkort even laten uitlijnen? Of heeft dat er NIKS mee te maken
Vreemd, zo'n slijtage zou duiden op een te lage spanning maar als je zegt dat het altijd 2.5 bar is geweest moet dat goed zijn voor een EP3 en misschien zelfs aan de hoge kant.
Ik heb ook 2,5 bar in m'n RE050's en die slijten gewoon recht. Ik zat te denken aan verkeerd camber, maar dan slijten ze niet aan de buitenkanten lijkt me.
Wat gebruik je om de spanning te controleren? Heb je zelf een (geijkt) luchtdrukmetertje of gebruik je die op de luchtpaal zelf? Mijn ervaring is dat die ingebouwde meters niet echt geijkt zijn. Als je steeds bij dezelfde paal controleert kan je structureel verkeerd meten.
Ik heb zelf een bandenspanningsmeter en pomp. Maar ook als ik naar de pomp rij geeft hij die spanning aan.(om en nabij)
Wat betreft het camber. Ik heb wel een jaar geleden de auto laten uitlijnen. Helaas niet bij dealer(waren werkzaamheden etc) Wellicht heeft het daar mee te maken? Dus eerst de ene kant, daarna verkeerd uitgelijnd, en toen de andere kant?
De banden waren ook Potenza's ja. Echt heel schuin was het niet. Maar ze profielen aan de 'echte' zijkant richting buitenkant waren zeker meer afgesleten ja...
Auto gaat binnenkort voor een beurt. Zal het wel even voorleggen