Very rare EK9?
Very rare EK9?
Iemand ooit van gehoord?
Er is er eentje verkocht in engeland.
"Honda sold a very few of these with the intention they were to be used as race cars. For this reason there is no; heavy red Recaros, fancy red carpet, fancy red door cards, CF heater console, no tinted windows, PAS, ABS, SRS, AC, EW, Alloys.
All the basic bottom of the range Civic interior bits were fitted as it was assumed it would all be binned also to help keep price down. They had to fit some kind of interior to be able to register and sell them"
Pics: http://www.fastjapcars.com/FS-Album-album35.htm
ik had er nog nooit van gehoord iig.
Er is er eentje verkocht in engeland.
"Honda sold a very few of these with the intention they were to be used as race cars. For this reason there is no; heavy red Recaros, fancy red carpet, fancy red door cards, CF heater console, no tinted windows, PAS, ABS, SRS, AC, EW, Alloys.
All the basic bottom of the range Civic interior bits were fitted as it was assumed it would all be binned also to help keep price down. They had to fit some kind of interior to be able to register and sell them"
Pics: http://www.fastjapcars.com/FS-Album-album35.htm
ik had er nog nooit van gehoord iig.
Nana korobi ya oki
Geen oplichters! Dat klopt, die heb je er maar heel weinig en volgens vele is dit inderdaad voor de intentie 'race-auto's' er van te maken. Daar zit gewoon een standaard EJ9 interieur.
Heb er een in het echt mogen zien toen ik mijn EK9 ging ophalen.
Raar gezicht.. Heel raar gezicht. Dat ding komt ook op de OEM steelies die je daar ziet
Heb er een in het echt mogen zien toen ik mijn EK9 ging ophalen.
Raar gezicht.. Heel raar gezicht. Dat ding komt ook op de OEM steelies die je daar ziet

Geen vreemde uitvoering, bij Mitsubishi bestaat de 'kaalgeplukte' versie ook.
http://www.troppoimigliori.com/gt4/gt4c ... -rs-01.jpg
http://www.troppoimigliori.com/gt4/gt4c ... -rs-01.jpg
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
This is a lightweight edition of the ek9, produced by Honda for the Japanese market. These models are very rare in the UK. This is a proper track car but can also be used on the road as a daily runner. This car also benefits from 5 extra bhp from the normal ek9 so is 190 bhp standard.
To save the weight the car has no abs, aerial, airbags, red recaro interior, electric windows and no sound deadening.
The car has power steering which is very responsive and gives a lot of control. There is also air conditioning fitted due to the heat in Japan.
To save the weight the car has no abs, aerial, airbags, red recaro interior, electric windows and no sound deadening.
The car has power steering which is very responsive and gives a lot of control. There is also air conditioning fitted due to the heat in Japan.
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
Je kon bij Spoon voorheen toch ook DC5's kopen zonder chassis nummer en interieur. Dan had je enkel het chassis, onderstel, motor, dashboard en stoel...
Puur om als trackauto op te bouwen...
Je kunt bij mij ook een dergelijke EK9 kopen. Wissel ik zelf het interieur met dat van een 1.4 Silverstone. Voor niks, en KEI uniek. 8)
Dan houd ik het originele interieur wel..


Wie? 8)
bastiaan45 wrote:Je kon bij Spoon voorheen toch ook DC5's kopen zonder chassis nummer en interieur. Dan had je enkel het chassis, onderstel, motor, dashboard en stoel...
Puur om als trackauto op te bouwen...
Je kunt bij mij ook een dergelijke EK9 kopen. Wissel ik zelf het interieur met dat van een 1.4 Silverstone. Voor niks, en KEI uniek. 8)
Dan houd ik het originele interieur wel..![]()
![]()
Wie? 8)
Kan het ook linksgestuurd :lol:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm