Very rare EK9?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Very rare EK9?

Post by RedSun »

Iemand ooit van gehoord?
Er is er eentje verkocht in engeland.

"Honda sold a very few of these with the intention they were to be used as race cars. For this reason there is no; heavy red Recaros, fancy red carpet, fancy red door cards, CF heater console, no tinted windows, PAS, ABS, SRS, AC, EW, Alloys.
All the basic bottom of the range Civic interior bits were fitted as it was assumed it would all be binned also to help keep price down. They had to fit some kind of interior to be able to register and sell them"

Pics: http://www.fastjapcars.com/FS-Album-album35.htm

ik had er nog nooit van gehoord iig.
Nana korobi ya oki
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Oplichters!!!!!!!!!!!!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Geen oplichters! Dat klopt, die heb je er maar heel weinig en volgens vele is dit inderdaad voor de intentie 'race-auto's' er van te maken. Daar zit gewoon een standaard EJ9 interieur.

Heb er een in het echt mogen zien toen ik mijn EK9 ging ophalen.
Raar gezicht.. Heel raar gezicht. Dat ding komt ook op de OEM steelies die je daar ziet :D
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Misschien gaan ze er al vanuit dat de auto in de racerij eindigt. En is daarom back to basic uitgerust!
User avatar
Benjdmin
Posts: 2130
Joined: Thu Jun 28, 2007 12:26 pm

Post by Benjdmin »

One make race base Ek9, niet echt interessant of meer waard of zo.

Heeft niet eens getinte ramen.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Geen vreemde uitvoering, bij Mitsubishi bestaat de 'kaalgeplukte' versie ook.

http://www.troppoimigliori.com/gt4/gt4c ... -rs-01.jpg
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

De EVO RS heeft tenminste normale racekuipen en hetzelfde interieur. Mist alleen airco en radio, puur uit gewichtsbesparing.

Deze 'speciale' EK9 vind ik evenals Ben weinig interessant of zou voor mij totaal niets meer waard zijn.
zero9
Posts: 125
Joined: Thu Feb 05, 2009 8:14 am

Post by zero9 »

die ek9 is idd een Racebase, maar weinig interessants als daily of wat dan ook. Beste om te hebben als race woage :P wel leuk dat die standaard een N1 crank pulley hebben
User avatar
LaurenZ
Posts: 2858
Joined: Wed Dec 02, 2009 12:47 pm
Contact:

Post by LaurenZ »

Je kon bij Spoon voorheen toch ook DC5's kopen zonder chassis nummer en interieur. Dan had je enkel het chassis, onderstel, motor, dashboard en stoel...

Puur om als trackauto op te bouwen...
'98 JDM Integra Type-R
zero9
Posts: 125
Joined: Thu Feb 05, 2009 8:14 am

Post by zero9 »

This is a lightweight edition of the ek9, produced by Honda for the Japanese market. These models are very rare in the UK. This is a proper track car but can also be used on the road as a daily runner. This car also benefits from 5 extra bhp from the normal ek9 so is 190 bhp standard.

To save the weight the car has no abs, aerial, airbags, red recaro interior, electric windows and no sound deadening.

The car has power steering which is very responsive and gives a lot of control. There is also air conditioning fitted due to the heat in Japan.
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Je kon bij Spoon voorheen toch ook DC5's kopen zonder chassis nummer en interieur. Dan had je enkel het chassis, onderstel, motor, dashboard en stoel...

Puur om als trackauto op te bouwen...


Je kunt bij mij ook een dergelijke EK9 kopen. Wissel ik zelf het interieur met dat van een 1.4 Silverstone. Voor niks, en KEI uniek. 8)
Dan houd ik het originele interieur wel..
:D :D

Wie? 8)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

bastiaan45 wrote:
Je kon bij Spoon voorheen toch ook DC5's kopen zonder chassis nummer en interieur. Dan had je enkel het chassis, onderstel, motor, dashboard en stoel...

Puur om als trackauto op te bouwen...


Je kunt bij mij ook een dergelijke EK9 kopen. Wissel ik zelf het interieur met dat van een 1.4 Silverstone. Voor niks, en KEI uniek. 8)
Dan houd ik het originele interieur wel..
:D :D

Wie? 8)


Kan het ook linksgestuurd :lol:
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Bij de laatste CTR hebben ze ze toch ook zo geleverd? Kan best hoor. Gebeurt vaker.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Klopt maar dat is bepaald lang niet zo 'hardcore' gestript als deze EK9. Als ik me niet vergis hadden die geen stereo, airco en nog wat andere snuisterijen.
Beast19rp
Posts: 152
Joined: Thu Jul 09, 2009 12:55 pm

Post by Beast19rp »

yep; lightweight bestaat bij de FN2

geen radio, cruisecontrole, airco, xenon, verschillende platen enzv.

40 kilo minder
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Mijn Prelude lightweight spec heeft alleen geen schuifdak, ABS en 4WS... hij had wel climate control en helaas ook de isolatie platen
ITR DC2
Posts: 1327
Joined: Thu Sep 06, 2007 7:46 am

Post by ITR DC2 »

Volgens mij hebben veel Honda modellen een leightweight mogelijkheid gehad.

Ik heb zelf ook een "kale" itr. Dit was ooit precies hetzelfde verhaal.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Heb de mijne zelf tot light weight versie gemaakt....
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

[quote="Beast19rp"]yep]

Ook geen hoedenplank, apart aanschaffen.
Locked