Wielen laten balanceren?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Post Reply
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Wielen laten balanceren?

Post by autodre »

Nadat ik mijn winterbanden heb gewisseld voor zomerbanden+velg merk ik dat wanneer ik 80+ rij, ik toch wel erg veel 'gehobbel' heb. En bijbehorend geluid.

Ik heb dit toentertijd niet gemerkt met mijn zomerbanden (begin winter dus)

Denken jullie dat het toch te maken heeft met het balanceren van de wielen? Vind het zo vreemd dat ik het nu ineens zo merk. Alle velgen zitten op dezelfde kant als waar ze zaten voor de winter...
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Hoe zijn de zomerbanden gestald geweest?

Ik merk na een week de auto niet gebruikt te hebben ook gehobbel in de besturing. Ik wijt dit toch wel aan het lange stilstaan, dus een beetje vierkante banden. Eenmaal warm en bij regelmatig gebruik is het gehobbel ook weer verdwenen namelijk.

En wat is het bijbehorend geluid dan? Hoe omschrijf je dat...
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Netjes horizontaal gestald in een houder. Enkel de velg leunt dan als het ware. En heb inmiddels 900 km gereden maar heb het nog steeds.

Dat geluid is gewoon tja alsof je over een hobbelige weg rijdt.
autodre
Posts: 898
Joined: Thu Apr 27, 2006 11:45 am

Post by autodre »

Net gebeld. Kost 12,50 per band :-( Nieuwe banden monteren +uitbalanceren kost 13,-

Wellicht iemand een ander adresje? Of is dit een gangbare prijs?

Trouwens: er vanuitgaande dat dit het probleem is. Denken jullie het ook? Vind het zo raar, omdat voor de winter niks mis leek...
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

Nette prijs hoor, ik zeg gewoon doen ;)
Ik heb 15 euro per wiel betaald bij profile tyre center.
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Balanceren kan je zeker helpen, baat het niet dan schaadt het niet!

Als het je echt te duur is zou ik naar een vak(dorps)garage gaan, die zijn vaak goedkoper. En het balanceren blijft er echt wel hetzelfde om!

Daarnaast is een zomerband meestal ook een band met smalle wangen ipv de hoge wangen bij winterbanden. En het stugge karakter van onze wagens leidt natuurlijk ook tot hobbelig gedrag...
Post Reply