Zoek de verschillen
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Is dit het 32mm setje waar je het al eerder over had? Bevalt het?
Het is toch een 28mm setje geworden. En achteraf gezien gaat 32mm volgens mij echt niet onder een ITR passen. Door mn rollcenter adjusters loopt het nu al bijna aan. Ik moet wel terug naar stock fusee kogels. Bij diep inveren raken ze de schijf.
Maar of het bevalt? Tandjes, wat remt dat lekker en krachtig! Een halve teen op je pedaal en je hebt een perfect te doseren remkracht waar je U tegen zegt! Duur, maar zeker zn geld waard als je een circuit rijder bent. Op straat is het werkelijk zware overkill!
Wat voor setup had je eerst en wat voor setup zijn de AP Racing's?
Zijn dat de normale pads van AP zelf of eentje voor circuitgebruik?
En wat is overkill voor straat? Teveel remkracht :dunno:
Is er geen behoefte om de achterremmen ook te upgraden nu de voorremmen een tandje harder remmen?
Ik ga persoonlijk de mijne volgend maand bekijken/kopen. Hopend dat ze dat ding in stock hebben tegen die tijd en dat het WEL plug&play is voor de ATR.....staat wel voor de CL,CL7 en nog een hoop Hondjes.
Mooi setje trouwens :wink:
Zijn dat de normale pads van AP zelf of eentje voor circuitgebruik?
En wat is overkill voor straat? Teveel remkracht :dunno:
Is er geen behoefte om de achterremmen ook te upgraden nu de voorremmen een tandje harder remmen?
Ik ga persoonlijk de mijne volgend maand bekijken/kopen. Hopend dat ze dat ding in stock hebben tegen die tijd en dat het WEL plug&play is voor de ATR.....staat wel voor de CL,CL7 en nog een hoop Hondjes.
Mooi setje trouwens :wink:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
Eerst had ik 23mm AP Dixel schijven met M-spec pad's. Remde op zich goed al kon je wel merken dat de M pads eigenlijk te licht waren voor dit werk. Er kwam na een paar ronden toch te veel temperatuur in waardoor de hardheid in je pedaal minder werd. Minder remmen ging het echter niet, alleen het gevoel werd steeds vager.
Hoe dit het gaat doen op het circuit weet ik nog niet, maar alles voelt veel stabieler en vaster aan. Hoe de verhouding is kan ik nu ook nog niet zeggen. Bij laag gewicht auto's met alle gewicht aan de voorkant moet je ook niet te veel remkracht aan de achterkant hebben. Daar wordt hij alleen maar zenuwachtig van . Je hebt eerder problemen dat je achter te hard remt dan andersom dus doe ik er eerst nog even niks aan. Andere pads achter met meer remkracht kan altijd nog.
Deze set is dus de standaard set van AP voor de DC2. Het is een 28mm brede zwevende schijf met een 2 delige 4 pots klauw. We liepen wel tegen wat dingentjes aan maar met wat kleine aanpassingen past het allemaal net. We kwamen er wel achter dat rollcenter adjuster fusee kogels niet gaan passen samen met deze schijven. Bij zwaar inveren lopen ze tegen de schijven aan. Ik mag dus weer aan de sleutel om standaard onderste fusee kogels te gaan plaatsen.
Verder hebben we een hele speciale reverse ontluchtings techniek gebruikt wat ook erg goed bevallen is. Mart, niet lachen...
Hoe dit het gaat doen op het circuit weet ik nog niet, maar alles voelt veel stabieler en vaster aan. Hoe de verhouding is kan ik nu ook nog niet zeggen. Bij laag gewicht auto's met alle gewicht aan de voorkant moet je ook niet te veel remkracht aan de achterkant hebben. Daar wordt hij alleen maar zenuwachtig van . Je hebt eerder problemen dat je achter te hard remt dan andersom dus doe ik er eerst nog even niks aan. Andere pads achter met meer remkracht kan altijd nog.
Deze set is dus de standaard set van AP voor de DC2. Het is een 28mm brede zwevende schijf met een 2 delige 4 pots klauw. We liepen wel tegen wat dingentjes aan maar met wat kleine aanpassingen past het allemaal net. We kwamen er wel achter dat rollcenter adjuster fusee kogels niet gaan passen samen met deze schijven. Bij zwaar inveren lopen ze tegen de schijven aan. Ik mag dus weer aan de sleutel om standaard onderste fusee kogels te gaan plaatsen.
Verder hebben we een hele speciale reverse ontluchtings techniek gebruikt wat ook erg goed bevallen is. Mart, niet lachen...
Ga je dan niet inleveren op je weg gedrag door de verlengde Hardrace Fusee eruit te halen? Wilde namelijk in mijn andere topic (over de fusee-pers) nog vragen of je een verschil merkte na het installeren.
Vreselijk mooi setje en ben benieuwd hoeveel je er hiermee op het circuit weg remt. Wordt weer een genot om te zien.
Vreselijk mooi setje en ben benieuwd hoeveel je er hiermee op het circuit weg remt. Wordt weer een genot om te zien.
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
En wat is overkill voor straat? Teveel remkracht
Overkill in de vorm van dat je met minder op straat echt niet minder hard kan remmen. Dit houd het alleen veel langer vol en je hoeft minder hard te trappen.
Het is echter totaal niet bestand tegen pekel en andere rommel. Niet voor straat bedoeld dus....
Gaskleppie wrote:En wat is overkill voor straat? Teveel remkracht
Overkill in de vorm van dat je met minder op straat echt niet minder hard kan remmen. Dit houd het alleen veel langer vol en je hoeft minder hard te trappen.
Het is echter totaal niet bestand tegen pekel en andere rommel. Niet voor straat bedoeld dus....
Ah..ok. Ik dacht meer dat als mijn vrouw remt ,de kinderen met z'n allen op het dashboard vliegen :lol:
Aangezien ik toch volgend maand in Azie zit ga ik even langs de distributeur aldaar om het in het echt te aanschouwen. Ik neem wel een stuk karton mee die ik haarfijn ga uitsnijden (de OEM maten voor het hele wielgedeelte) en als ie pas neem ik hem pas mee. In de F1 heb ik ook zoiets gezien om de hoogte en breedte etc etc van de wagens te controleren door de FIA:idea:
Ik ga niks kopen als ik moet aanpassen :!:
BTW: hoeveel wegen ze compleet?? Ik mag maar 20kg he :wink:
- Gaskleppie
- Posts: 4532
- Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm
-
- Posts: 97
- Joined: Sun Mar 22, 2009 8:45 pm
integra wrote:Ziet er goed uit frank. Maar waarom zitten de groeven in de schijven de andere kant op. Zoals de AP schijven nu staan is het remblok besparend. Of wordt het zo geadviseerd bij AP?
De richting die de schijven moeten draaien, hangt af van de koelsleuven tussen de beide helften van de geventileerde schijf. Het hangt dus niet af van de groeven aan de buitenkant van de schijven...
Ik heb hetzelfde setje en kan bevestigen dat het ook bij circuitgebruik perfect blijft functioneren.
Een hele investering, maar je krijgt er ook wat voor terug!