Aardbeving/Tsunami Japan
Aardbeving/Tsunami Japan
Wat is dit toch vreselijk nieuws, kon er niet naar kijken.
:cry:
:japan:
:cry:
:japan:
-
- vtec vince
CyRaX wrote:Wat ik overigens ook klote-beelden vond was dat stuk met die hond die je heen en weer zag rennen.....totdat ie werd ingesloten en opgeslokt..... :cry:
Vond ik ook niet leuk om te zien! :cry:
ITR1217 wrote:vtec vince wrote:Erg triest allemaal,hier is geen ontsnappen aan.
De natuur is behoorlijk aan het rommelen de laatste tijd.
Zeer triest inderdaad !!
Maar zijn we niet allemaal een beetje verantwoordelijk voor het verneuken van onze aarde :roll:
Ja... Maar zo een aardverschuiving daar doen wij niet veel aan denk ik. Dat is onderdeel van hoe de aarde in elkaar zit.
Maar verder denk ik dat het wel zo is dat we de aarde erg ver uit balans brengen. En als iets uit balans is gebeuren er rare dingen...
Kan het zo even snel niet terug vinden maar op 19 Maart staat de maan heel erg dicht bij de aarde (+- 350.000 km) wat ook een dusdanige invloed kan hebben op het weer en wellicht ook deze verschuiving?
Sommige deskundige voorspellen namelijk ook alweer grote problemen die dag. Tsja.. Weinig aan te doen lijkt me dus we wachten af.
Het is inderdaad een grote ramp en vreselijk voor Japan. Nevertheless heb ik ze hoog in het vaandel en verwacht ook dat ze er snel bovenop komen en het strak in de hand zullen hebben/houden.
Sommige deskundige voorspellen namelijk ook alweer grote problemen die dag. Tsja.. Weinig aan te doen lijkt me dus we wachten af.
Het is inderdaad een grote ramp en vreselijk voor Japan. Nevertheless heb ik ze hoog in het vaandel en verwacht ook dat ze er snel bovenop komen en het strak in de hand zullen hebben/houden.
- vtec vince
Ben, jij had toch ook bekende in Japan?
Met hun ook alles goed ?
De heren waar ik zo nu en dan contact mee heb, hebben behalve een huis dat overhoop is en 8 uur erover doen om thuis te komen. Weinig van gemerkt..
Afgezien dat het hele land op zijn kop staat natuurlijk...
Vind het zelf erg vreselijk en wens de mensen daar veel sterkte.
Met hun ook alles goed ?
De heren waar ik zo nu en dan contact mee heb, hebben behalve een huis dat overhoop is en 8 uur erover doen om thuis te komen. Weinig van gemerkt..
Afgezien dat het hele land op zijn kop staat natuurlijk...
Vind het zelf erg vreselijk en wens de mensen daar veel sterkte.
'98 JDM Integra Type-R
jupke wrote:volgens mijn werkmaat(die is actief duiker) komt het water(golf) vanuit de zee,met een snelheid van 900km/p richting het land :shock:
De snelheid hangt af van de diepte lees ik net]http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 03350.html[/url]
Nevertheless blijft het extreem natuurgeweld .......
(en verklaart het ook waarom ze er tot in (noord+zuid) amerika na een uur of 11 ook iets van hebben gemerkt; Als er diepte is gaat het met een gigantische snelheid).
Names Rob010 die dit in een ander, gesloten Japan topic postte:
Autovoorraden in Japan zijn zwaar beschadigd en/of total loss.
TOKIO, 12 maart 2011- De enorme aardbeving vrijdag in Japan bedreigt ook de levering van nieuwe auto's van Toyota, Nissan en andere Japanse autofabrikanten.
Alle grote havens van Japan zijn gesloten. ''De situatie is erg slecht'', zei Dennis Virag van de adviesbureau Automotive Consulting Group. ''Japan heeft uitstekende havens, maar ze gaan zich nu op de reddingsacties richten.''
Toyota heeft de productie stilgelegd in twee assemblagefabrieken evenals twee locaties waar versnellingsbakken, wielen en andere onderdelen worden gemaakt. Eén van deze fabrieken, bij het getroffen Sendai, maakt de Toyota Yaris. Een fabriek voor de Lexus draait wel.
Fabrikant Nissan heeft alle vier fabrieken in Japan stilgelegd. Ook Subaru heeft haar vijf productielocaties stilgelegd, meldde eigenaar Fuji vrijdag.
Honda heeft minder last van de beving, dankzij grote fabrieken in de VS.

Autovoorraden in Japan zijn zwaar beschadigd en/of total loss.
TOKIO, 12 maart 2011- De enorme aardbeving vrijdag in Japan bedreigt ook de levering van nieuwe auto's van Toyota, Nissan en andere Japanse autofabrikanten.
Alle grote havens van Japan zijn gesloten. ''De situatie is erg slecht'', zei Dennis Virag van de adviesbureau Automotive Consulting Group. ''Japan heeft uitstekende havens, maar ze gaan zich nu op de reddingsacties richten.''
Toyota heeft de productie stilgelegd in twee assemblagefabrieken evenals twee locaties waar versnellingsbakken, wielen en andere onderdelen worden gemaakt. Eén van deze fabrieken, bij het getroffen Sendai, maakt de Toyota Yaris. Een fabriek voor de Lexus draait wel.
Fabrikant Nissan heeft alle vier fabrieken in Japan stilgelegd. Ook Subaru heeft haar vijf productielocaties stilgelegd, meldde eigenaar Fuji vrijdag.
Honda heeft minder last van de beving, dankzij grote fabrieken in de VS.
Heb alle vertrouwen dat Japan ook hiervan goed zal herstellen...
Wat me enorm verbaast is dat mensen zelfs na zo'n ramp, met tekort aan voedsel/drinken, relatief kalm blijven en nog netjes in de rij blijven staan en op hun beurt wachten...er wordt ook niet geplunderd, etc. RESPECT! Kan me herinneren dat het wel anders was in de VS met the Hurricane "Katrina" geval...
Wat me enorm verbaast is dat mensen zelfs na zo'n ramp, met tekort aan voedsel/drinken, relatief kalm blijven en nog netjes in de rij blijven staan en op hun beurt wachten...er wordt ook niet geplunderd, etc. RESPECT! Kan me herinneren dat het wel anders was in de VS met the Hurricane "Katrina" geval...
Ik zit nu op Nederland 1 'Één vandaag' te kijken en daar staan ze bij een van de weinige benzine stations die nog wat heeft, netjes in een rij zonder te duwen of te trekken.
Ik zeg niet dat ze geen fouten kunnen maken maar dat ze geordend en nuchter blijven onder de situatie. In Nederland zou je onder de voet worden gelopen en degene met de grootste mond had als eerste zijn jerrycan vol...
Ik zeg niet dat ze geen fouten kunnen maken maar dat ze geordend en nuchter blijven onder de situatie. In Nederland zou je onder de voet worden gelopen en degene met de grootste mond had als eerste zijn jerrycan vol...