Hayvan's ITR

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
Hayvan

Post by Hayvan »

=D

Preview:
Image
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Zo! Die zijn opgeknapt!

Wel even uitkijken als je ze voor het eerst monteerd. Door de lak in de boutgaten kunnen ze makkelijk los raken. Je zal de eerste weken vrij veel moeten controleren of je wiel moeren nog vast zitten.
mr. X

Post by mr. X »

Goede tip inderdaad. Heb de mijne destijds ook laten overspuiten en desondanks duidelijk te hebben gecommuniceerd dat de boutgaten afgeplakt wilde hebben is dit niet gebeurd.

Gaat de auto super goed staan!
Hayvan

Post by Hayvan »

Dankje voor de tip!, heb ze er net onder gelegd dus zal het de komende weken inderdaad in de gaten houden.

Image
Line 'em up!

Image

Image

Image
mr. X

Post by mr. X »

Eindelijk!

Nu nog centercaps en het plaatje is compleet.
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Ik spot een Illmotion sticker !

Staat er gaaf
'98 JDM Integra Type-R
JDMTEG

Post by JDMTEG »

knap werk geleverd.

ik heb indertijd de metalen inserts uit de velgen gehaald vooraleer te poedercoaten.
mr. X

Post by mr. X »

Dat wilde ik dus ook maar mij werd verteld dat dit niet mogelijk was. Onzin natuurlijk want je kan vanuit de binnenzijde de metalen cupjes zien zitten. Althans een klein randje. Dan lijkt het me dat ze eruit (en ook weer erin) te persen moeten zijn.

Je kan alleen die metalen cupjes niet los kopen. Dat had ik namelijk al gevraagd. Nieuwe velgen staan daarom ook op mijn planning in plaats de huidige, overgespoten velgen. Bijna alle 15" EDM velgen die ik in mijn handen heb gehad hebben spuitnevel of kleurlak op de cupjes zitten wat een teken is van overspuiten. Degene die niet overgespoten zijn, zijn compleet verroest. Troep is het :lol:
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Damn, wat blijven ze toch leuk in Milano Red!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

mr. X wrote:Dat wilde ik dus ook maar mij werd verteld dat dit niet mogelijk was. Onzin natuurlijk want je kan vanuit de binnenzijde de metalen cupjes zien zitten. Althans een klein randje. Dan lijkt het me dat ze eruit (en ook weer erin) te persen moeten zijn.

Je kan alleen die metalen cupjes niet los kopen. Dat had ik namelijk al gevraagd. Nieuwe velgen staan daarom ook op mijn planning in plaats de huidige, overgespoten velgen. Bijna alle 15" EDM velgen die ik in mijn handen heb gehad hebben spuitnevel of kleurlak op de cupjes zitten wat een teken is van overspuiten. Degene die niet overgespoten zijn, zijn compleet verroest. Troep is het :lol:

Die metalen cupjes, het zou zeer onlogisch zijn moest je die er niet uit kunnen halen. Wat er in geperst wordt moet ook eruit geperst kunnen worden. Ik had dan weer het voordeel dat ik de velgen op mijn werk door de lakoven heb kunnen laten gaan waardoor de aluminium een beetje kon uitzetten om zo de cupjes er makkelijker uit te slaan. Sommige vielen er haast uit.
Maar het is idd zo dat als ze niet mee gelakt zijn ze erg beginnen te roesten.

Volgens mij moet je zo cupjes wel ergens kunnen kopen hoor maar dan niet OEM. Ik dacht dat mijn vader ze vroeger in Engeland haalde bij Ripspeed in Londen. Hij had een autotoebehoren zaak. Ik weet echter niet of die zaak in Londen nog bestaat. Ze bestaan in verschillende maten en volgens mij moet je er zelfs kunnen vinden met een andere zitting waardoor je wel alu lug nuts op je OEM velgen zou kunnen plaatsen. Ik heb me er echter nog nooit in verdiept.
Misschien bij Demon Tweeks... zou ook kunnen. Of rechtstreeks bij Enkei.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Benjdmin wrote:Damn, wat blijven ze toch leuk in Milano Red!

Inderdaad, ik mis de mijne nog steeds.
Hayvan

Post by Hayvan »

Thanks iedereen :)

Elke dag even voordat ik de rij de momentsleutel erop, just in case ^^

Centercaps komen er idd ook aan, alleen nu nog even geen tijd voor gehad.
Ondertussen al weer druk bezig met m'n Civic, om die weer een beetje fatsoenlijk te maken.
Het wordt een soort mini-itr kwa kleurstelling (MR met Gunmetal Grey ^^). Vorige week OZ Superturismo's ervoor opgehaald dus we kunnen beginnen met schuren :( .

Ook nog een leuke schroefset voor de ITR gevonden, daarover meer binnenkort.
Hayvan

Post by Hayvan »

Een foto'tje van de ITR samen met de daily, gewoon omdat het kan:

Image
mr. X

Post by mr. X »

Baller!

Heel gaaf. Ik wilde eigenlijk ook een gele EG importeren vanuit Japan puur omdat het kan :lol:. Vind je ITR nu echt een van de mooiste. Wil hem graag een keer in het echt zien! Ze lijkt echt goed te glimmen! Zeldzaam gezicht de R-81 DC2.
Hayvan

Post by Hayvan »

Thanks! :D

Heb em een paar weken terug gewaxed en dat merk je idd nog steeds goed. Over een paar weken wordt ze professioneel gepoetst/polijst/clayed/detailed etc
Dan zal ze helemaal glimmen ^^

Ben stiekem ook wel benieuwd naar jouw ITR, je woont ook niet echt ver van me dus binnenkort even meeten ^^?
Ik ben sowieso op Streetpower te vinden, verder zou ik zeggen ga mee naar South Mimms.
Combo van een Rode + Gele ITR moet echt tè dope zijn.
mr. X

Post by mr. X »

Oh joh, niet eens gezien haha. Dacht altijd dat jij een heel eind weg woonde meer richting Groningen ofzo :D

Ik kom morgen nog langs Vianen omdat ik naar Driebergen ga maar het lijkt me gezellig om binnenkort eens te meeten. Zat er over na te denken om vrijdag misschien naar de foodstrip te gaan met de gele maar dat weet ik nog niet zeker. Het wordt mooi weer dus verwacht wel wat mensen en dan kun je eventueel aanhaken mocht je willen.

South Mimms is toch bijna 1100 km rijden. Aangezien ik niet graag km's op de gele zet sla ik denk ik toch over, ook aangezien ik zaterdags werk, dus dan zondag ochtend heel vroeg zou aanrijden en diezelfde dag ook weer terug zou rijden. Die 1100 km geniet ik liever met een uitstapje naar de Autobahn of Type-R rondrit in Nederland :-). Mocht de EK9 volgens planning inderdaad voor die tijd rijden neem ik die mee en ga ik graag mee :D

Je bent altijd welkom hier, ben vanaf nu dus full-time bezig in de schuur om de EK9 op te bouwen. Dan mag je gelijk de handen uit de mouwen steken :lol:

Een goede wax beurt doet wonderen maar mag ik vragen door wie je hem laat waxen? Heb de mijne ook bij iemand laten doen maar denk dat ik op dit moment iemand anders zou kiezen. Mag per PM :wink:
Hayvan

Post by Hayvan »

Haha nee man, wat moet ik daar bovenin.
De ekte ekte tj03n3rs zitten midden Nederland :lol:

Ja, goed plan!
Als je gaat moet je het me maar even laten weten, I'll tag along ^^

Ik snap het, dan zetten we al onze hoop op de EK9 :D

Gaat zeker gebeuren, probeer nu ook nog zoveel mogelijk te leren dus dat komt dan goed uit ^^

Na meerdere tevreden klanten te hebben gesproken heb ik besloten een afspraak te maken bij Glenn Kitzen (Wax Wizards @ CCH).
Dus ik ben benieuwd, heb namelijk nog wel een beetje kleurverschil omdat er een paar delen gespoten zijn. Hoop toch wel dat eruit te krijgen..
mr. X

Post by mr. X »

Haha precies.

Laurens wil vrijdag ook wel langskomen zoals je kan lezen in het meeting gedeelte dus dan zijn er al 2 bekende. Wordt nog gezellig dus ik denk dat ik weinig te willen heb :lol:

Eigenlijk heb ik alles om de EK9 rijdend te krijgen (onderstel is klaar, motor ligt te wachten en voor het interieur volstaan 2 stoelen) dus ik ga mijn best doen. Wilde eigenlijk deze week dat ding op zijn poten hebben maar dat wordt pas begin volgende week. Als alles die week mee zit gaat dan ook de motor erin dus wie weet!

Met een goede wax kun je kleuverschil wel degelijk camoufleren. Komt hij op locatie? Dan heb ik een goed idee wat je moet betalen maar dan blijf ik bij mijn standpunt, er is (voor iets meer) wel beter te krijgen. Met alle respect.
Hayvan

Post by Hayvan »

Heb ik weer iets om naar uit te kijken op korte termijn :lol:

Als je een extra paar handen nodig hebt, let me know.
Zoals ik al zei, i'm eager to learn ^^

Ik moet naar hem toe voor het complete pakket, nabij Amsterdam als ik het niet mis heb.
Maar ben nu wel benieuwd naar jou adresje, het is namelijk niet zo dat ik aan Glenn ben gebonden.
Betaal liever iets meer voor kwaliteit ^^
LaurenZ

Post by LaurenZ »

Glenn is goed en zit in zaandam.
Maarten is ook goed + echte Type-R liefde... en zit in Breda ^^

Tot vrijdag dan maar :)
'98 JDM Integra Type-R
Locked