Eerst en vooral gaat het om een EP3.
Ff proberen te schetsen, soms gaat hij niet helemaal in de 2de versnelling bij rustig rijden. Dan blijft hij halverwege hangen en als je dan de koppeling op laat komen krijg je het welbekende gekraak.
Hij heeft het niet altijd, het is ook niet als de olie warm wordt dat het dan minder/meer is. Het is altijd bij het terugschakelen, dus als je van 3de naar 2de gaat of dergelijke, hij heeft het (nog) niet als je bijvoorbeeld van eerste naar tweede gaat.
De versnellingsbak geeft ook niet het welbekende gekraak van de synchromesch als je hem in toeren jaagt, hier zijn geen problemen te merken.
Wat heb ik al gedaan:
- nieuwe koppeling (was op )
- twee keer bakolie vervangen door Honda MTF3
Iemand een idee ? :?:
Raar schakelprobleem
- vtec vince
- vtec vince
Hangt er een beetje vanaf hoeveel km die heeft gelopen, als de bak toch open is voor de synchro zou je de lagers kunnen vervangen, overige synchro;s controleren op slijtage en indien nodig dan ook vervangen.
Bak open maken zou ik als laatste pas doen.
Miscchien moet het koppelings pedaal een beetje worden bijgesteld?
Bak open maken zou ik als laatste pas doen.
Miscchien moet het koppelings pedaal een beetje worden bijgesteld?
Is inderdaad het synhro verhaal.
dit is een veel voorkomende probleem bij de EP3 Wat toentertijd onder garantie door de dealer werd vervangen.
maat van me had het ook met zijn EP3!
Ik zou inderdaad al beginnen te kijken naar een revisie set!
dit is een veel voorkomende probleem bij de EP3 Wat toentertijd onder garantie door de dealer werd vervangen.
maat van me had het ook met zijn EP3!
Ik zou inderdaad al beginnen te kijken naar een revisie set!
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi