Drukgroep ATR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Wie heeft het daar nou weer over?? Maar als jij dat grappig vind X moet je dat vooral doen.

:gaap
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Kunnen we niet meer tegen een grapje?

Ik doelde erop dat iedereen fouten kan maken zoals jij hierboven laat zien. 'Vind' moet daar met 'dt'. Thank's for making my point!
User avatar
Voodoo
Posts: 2145
Joined: Mon Jul 12, 2004 10:33 pm

Post by Voodoo »

Gaskleppie wrote:
mr. X wrote:Is TCC niet failliet dan?



Die zijn aan het verhuizen!


Nog steeds, duurt wel lang zeg :)
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Graag gedaan jongen, Is er geen plekje hier op het forum als admin kan je de hele dagen je passie uitoefenen als spellingscontrole. :lol:
Als je nog iets hebt stuur ff een PM of begin een topic waar we lekker kunnen schelden en elkaars fouten kunnen verbeteren. :lol:

Maar we dwalen lekker af even back on topic.

Als de bak er toch af moet. Zou ik zelf voor een upgrade gaan.
Maar als je geen grote plannen hebt kun je ook bij oem blijven,
je hebt immers lang gedaan met deze koppeling en als die je goed is bevallen waarom zou je dan iets anders nemen?
Als je wel voor een upgrade gaat zou ik zelf het liefst bij 1 merk blijven. Maar als je dat niet wil zou ik als ik jou was een goed advies vragen voor een goede combo ( maar wel bij iemand met veel ervaring.)
Ik denk dat TCC je wel verder kan helpen.
succes met zoeken naar goede info.
Wiljan
Posts: 33
Joined: Fri May 04, 2007 10:19 pm

Post by Wiljan »

Bedankt allemaal voor jullie advies en uitleg. Het ziet er naar uit dat het een totaal pakket van ACT gaat worden (koppeling en vliegwiel) Vliegwiel weegt weliswaar 5.6 kg (2 kg meer dan die van Fidanza), maar ik denk dat ik die 2 kg niet ga merken. Het org. vliegwiel van een ATR weegt ong. 12.5 kg dus van 12.5 naar 5.6 kg zou al voldoende merkbaar moeten zijn. Bovendien heb ik ook het liefst een compleet pakket van 1 merk.

Ik heb geen verdere toekomstplannen, maar heb vaker gehoord en gelezen dat de koppelingen van een ATR regelmatig een probleem opleveren. Ik neem aan dat het van ACT net even wat beter is dan het orgineel.....hoop ik :D

Heel toevallig sprak ik afgelopen Zaterdag een persoon die bij Rising Sun werkt en dat zij ook ACT leveren voor een ATR....is voor mij heel wat dichterbij dan TCC. Als ik dicht bij TCC had gewoont was ik zeker langs gegaan.

Goed maar even afwachten hoe het af gaat lopen met Rising Sun....ik houd jullie op de hoogte...

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

damn is een origineel vliegwiel 12,5 kg??
dan ga je zeker verschil voelen met 5,6 kg :)
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Mwah.....minimaal vind ik
donkeykong
Posts: 1466
Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm

Post by donkeykong »

hangt natuurlijk ook van je andere mods af he :)
Wiljan
Posts: 33
Joined: Fri May 04, 2007 10:19 pm

Post by Wiljan »

Vandaag langs geweest bij Rising Sun Performance en de bestelling gedaan. De persoon die ik sprak heeft veel verstand van Honda. Dat is ook gelijk het mooie ze doen alleen maar in Honda's.

Ik heb het volgende besteld:

Koppeling ACT (HA3-HDSS)
Vliegwiel ACT (600190)
Org. Honda druklager

1 April gaat ie onder het mes :D

..wordt een aardige rib uit mijn lichaam, maar ja dan is het ook weer goed voor elkaar....
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Wiljan wrote:Vandaag langs geweest bij Rising Sun Performance en de bestelling gedaan. De persoon die ik sprak heeft veel verstand van Honda. Dat is ook gelijk het mooie ze doen alleen maar in Honda's.

Ik heb het volgende besteld:

Koppeling ACT (HA3-HDSS)
Vliegwiel ACT (600190)
Org. Honda druklager

1 April gaat ie onder het mes :D

..wordt een aardige rib uit mijn lichaam, maar ja dan is het ook weer goed voor elkaar....


1 april is een zondag.....
User avatar
integra
Posts: 634
Joined: Mon Jun 06, 2005 9:15 pm

Post by integra »

Gelukkig is het bij ons op een vrijdag. :lol:
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

een vliegwiel zorgt ervoor dat de motor gelijkmatiger loopt

en door een lichtere vliegwiel te zetten neem ik aan dat de balans anders word

gaat de motor niet schokken en onrustiger lopen dan?
"VTEC just kicked in yo!!!"
User avatar
vtec vince
Posts: 2751
Joined: Sun Jun 21, 2009 11:13 am

Post by vtec vince »

uiteraard heb je gelijk, maar dit is minimaal zolang er verder geen aanpassingen gedaan zijn aan / in het blok.
Hij zal vlotter door de toeren vliegen omdat het minder weerstand geeft...
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten verleend worden
R-STYLE
Posts: 242
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:53 pm

Post by R-STYLE »

ok het is wel aan te doen een lichtere vliegwiel te plaatsen op en stock motor

want me koppling is ook aan vervanging toe
"VTEC just kicked in yo!!!"
Wiljan
Posts: 33
Joined: Fri May 04, 2007 10:19 pm

Post by Wiljan »

Hallo allemaal,

heb nu een paar weken de nieuwe koppeling en vliewiel erop zitten en het rijdt echt super...ook gelijk even mijn complimenten geven aan de mensen van The Rising Sun in Groesbeek, ze werken zeer nauwkeurig en netjes en vonden het geen probleem dat ik erbij bleef. Ze hadden ook totaal geen problemen met alle vragen die ik ze stelde tijdens het repareren..kortom super....ik heb mijn adres wel gevonden voor de volgende keer....ook gaaf om te zien met welke projecten ze allemaal bezig zijn....bijv een CRX waar zometeen +-/ 800pk uit moeten komen....ziet er echt indrukwekken uit....

De hele operatie heeft zeker 7 uur geduurd. Ik had nl ook besloten (omdat het blok ergens olie lekte, maar moeilijk te achterhalen was en omdat alles toch open lag) om alle pakkingen te vervangen. (zoals complete kleppendeksel pakking set, carterdeksel pakking, vtecpakking, pakking achter het vliegwiel en ga zo maar door). Het blok ziet er nu...dus al weer een paar weken later...nog steeds kurk droog uit....ook daar ben ik erg blij mee....

Hieronder wat foto's :D

http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0144.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0142.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0147.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0151.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0154.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0159.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0157.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0162.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0168.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0169.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... to0170.jpg
http://i196.photobucket.com/albums/aa11 ... G_0468.jpg

Dit alles heeft me wel een flinke rib uit mijn lijf gekost, maar ben super tevreden...het irritante geluid met optrekken is weg...de koppeling voelt iets zwaarder aan (wat ik op zich wel fijn vind) maar koppelt zeer fijn, het lichtere vliegwiel zorgt er weldelijk voor dat ie sneller optrekt en hij lekt geen olie meer....

(P.s. ik heb geprobeerd om de foto's zichtbaar in het bericht te krijgen, maar om een of andere rede gaat het niet goed....als iemand tips heeft)
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

:wink:

Wiljan wrote:Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wiljan
Posts: 33
Joined: Fri May 04, 2007 10:19 pm

Post by Wiljan »

Thanks boikel....laat me svp weten hoe je dit hebt gedaan....makkelijk voor de volgende keer :D
boikel
Posts: 865
Joined: Mon May 22, 2006 6:04 pm

Post by boikel »

Zet de url tussen een [img]en%20een[/img] en alles komt goed. :D
Locked