Lelijke DC2 bij Honda dealer

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Hayvan

Post by Hayvan »

mr. X wrote:Tegen die tijd heb ik meer informatie over hoe en wat.

Ben benieuwd :D
micronsil

Post by micronsil »

Enige wat ik best interresant aan de auto vind is de hoedenplank.

meer niet
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

kamelenjager wrote:Hmm dat type nr...
Was deze niet van Jochem geweest paar jaar terug?

Deze is niet van Jochem geweest, zijn ITR zag er toch wel wat beter uit...
jupke

Post by jupke »

Rikky wrote:Ding komt uit Veghel, altijd netjes onderhouden... Alleen veel carbon op gekomen... Kwa lak en interieur is hij wel echt heel netjes!

Ding heeft wel een NIEUW blok gekregen niet heel veel km's terug...

Ik heb wat met die jongen lopen praten en mailen...

En deze ITR was de auto waarop ik verlieft werd op de DC2... alleen was hij nog iets meer standaard...

Als ik hem was origineel maken die prijs vragen en dan raakt hij hem zeker kwijt!

komt hij uit veghel Rik? dit is volgens mij toch de oude auto van Gerard
Jo&

Post by Jo& »

Discussie over Johan FN2 zn Evo/STi afgesplitst: http://hotel.messageboard.nl/3633/viewtopic.php?t=9022
Rikky

Post by Rikky »

jupke wrote:
Rikky wrote:Ding komt uit Veghel, altijd netjes onderhouden... Alleen veel carbon op gekomen... Kwa lak en interieur is hij wel echt heel netjes!

Ding heeft wel een NIEUW blok gekregen niet heel veel km's terug...

Ik heb wat met die jongen lopen praten en mailen...

En deze ITR was de auto waarop ik verlieft werd op de DC2... alleen was hij nog iets meer standaard...

Als ik hem was origineel maken die prijs vragen en dan raakt hij hem zeker kwijt!

komt hij uit veghel Rik? dit is volgens mij toch de oude auto van Gerard

Gemert :o ops: mijn fout :o ops:

En klopt inderdaad :wink:
The challenge itself is of sufficient reason to follow your dream!
mr. X

Post by mr. X »

Klopt inderdaad Jurgen.
Roy

Post by Roy »

Dat een ITR nog steeds zoveel kan opleveren.
Gekkigheid.

Als je zo veel voor een oude ITR neerlegt, en 2 dagen later rijd er een blinde met zijn SUV je hele achterkant krom.
mag je hopen dat de verzekering daarvan nog de helft uitkeert.
Gekkegeit.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
mr. X

Post by mr. X »

Daarom ben ik blij met mijn taxatierapport.

Kan het overigens ook iedereen aanraden voor dat geld. Kost je € 100,- tot € 200,- en het verzekert je wel van een fatsoenlijk bedrag bij schade want de dagwaarde is om te huilen.

In wezen wordt dit een klassieker. Mits goed onderhouden, verzorgd en aannemelijke km stand zouden ze niet veel verder in prijs moeten zakken als je het mij vraagt.
Jdm_Whore

Post by Jdm_Whore »

mr. X wrote:Daarom ben ik blij met mijn taxatierapport.

Kan het overigens ook iedereen aanraden voor dat geld. Kost je € 100,- tot € 200,- en het verzekert je wel van een fatsoenlijk bedrag bij schade want de dagwaarde is om te huilen.

In wezen wordt dit een klassieker. Mits goed onderhouden, verzorgd en aannemelijke km stand zouden ze niet veel verder in prijs moeten zakken als je het mij vraagt.

Op wat baseren ze zich bij zo'n taxatie van je auto?
mr. X

Post by mr. X »

Of de auto ooit schade heeft gehad, hoe de auto er in zijn totaal bij staat, staat van de lak, staat van de motor (lekkages/vies/vuil), staat van het interieur, onderhoudshistorie, km stand en in mijn geval of het daadwerkelijk zo'n exclusieve kleur is als ik beweerde.

Het totaal plaatje van de auto maakt de taxatiewaarde.
Rikky

Post by Rikky »

klopt wat je zegt Maarten, maar 99% van de verzekeringen kijken ondanks een taxatie nog naar de dagwaarde... informeer hier goed na, want stel je maakt iets en je krijgt maar de schammele 3450,- terwijl je taxatie meer zegt voel je jezelf echt genaait! En je hebt geen poot om op te staan...
RedSun

Post by RedSun »

Zeker heb je wel een poot om op te staan maar je moet logisch nadenken. Als de auto getaxeerd is dien je dat rapport in bij je verzekeraar. Die passen je premie aan (omhoog uiteraard) zodat je bent verzekerd voor die dagwaarde. Maar ja, de meeste mensen dienen hem niet in en dan zegt een verzekeraar natuurlijk dat ze niks krijgen zodra hij kort is en ze met dat rapport aankomen.
Logisch want ze moeten wel op de hoogte zijn en je polis waar nodig aanpassen.
Nana korobi ya oki
HondATR46

Post by HondATR46 »

Klopt wel, maar er zijn meerdere wetsartikelen over die bepalen in hoeverre de taxatiewaarde gelijk staat aan dagwaarde, en welk percentage uitkering daaruit volgt..

Wil je volledige uitkering van het bedrag conform taxatierapport dan moet je en specifiek artikel in je polis op laten nemen..

Heb het nu niet bij de hand maar kan het thuis wel opzoeken voor de geintresseerde...
Rikky

Post by Rikky »

99% van de normale verzekeringen accepteren geen taxatie raport...

@ ATR48: graag!
RedSun

Post by RedSun »

?? Waar heb je dat vandaan? Ik ken geen enkele verzekeraar die geen taxatierapport accepteren? Ze moeten wel en waarom zouden ze dat niet doen als ze daarna meer premie kunnen vragen?
Nana korobi ya oki
HONDA

Post by HONDA »

London accepteerde gewoon mijn taxatierapport van de ITR, zonder aanpassingen van de premie overigens. Het rapport stond ook netjes op de polis vermeld.

Bij de motor heb ik alle bonnen van mijn aanpassingen doorgestuurd en ook die worden meegenomen in de verzekering. Kwestie van een goede verzekeraar zoeken en een assurantiekantoor die niet alleen denkt aan polissen verkopen.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
RedSun

Post by RedSun »

London is een van de slechtste maar zolang jij tevreden bent is het prima. :D
Nana korobi ya oki
LaurenZ

Post by LaurenZ »

RedSun wrote:London is een van de slechtste maar zolang jij tevreden bent is het prima. :D

London accepteerd idd alles en iedereen.
Niet per definitie slecht.. Maar wel iets om rekening mee te houden.
'98 JDM Integra Type-R
RedSun

Post by RedSun »

Dat is het niet, op schadeafwikkeling gebied zijn ze niet sterk maar daar merk je als particulier weinig van. Tenzij ze een schade niet kunnen verhalen en jij een eigen risico doorbelast krijgt.
Nana korobi ya oki
Locked