EE8 & Mitsubishi Lancer > update p.8
-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
Weer 's wat nieuws besteld en gemonteerd, dit keer voor de CRX, een verlengde shortshifter, fastline repl. via All4Honda
beetje crappy foto, maar voor het idee:
Het ging helaas allemaal niet zo gemakkelijk als eerst gedacht. Ik moest sowieso m'n hitteschild verwijderen, en dan nog de middenpijp wat bijstellen in de rubbers om gerammel te voorkomen. Nu het er eenmaal inzit, was het de moeite waard, heerlijk dicht bij het stuur schakelen, misschien staat het niet zo mooi (hoewel ik dat eigenlijk nog wel mee vind vallen), het is echt een prettige upgrade. Nu op naar een deepdish stuurtje.....

beetje crappy foto, maar voor het idee:

Het ging helaas allemaal niet zo gemakkelijk als eerst gedacht. Ik moest sowieso m'n hitteschild verwijderen, en dan nog de middenpijp wat bijstellen in de rubbers om gerammel te voorkomen. Nu het er eenmaal inzit, was het de moeite waard, heerlijk dicht bij het stuur schakelen, misschien staat het niet zo mooi (hoewel ik dat eigenlijk nog wel mee vind vallen), het is echt een prettige upgrade. Nu op naar een deepdish stuurtje.....

-
- Posts: 1466
- Joined: Fri Feb 27, 2009 12:35 pm
Een verlengde short shifter... dus eigenlijk... met die verlenging... moet je uiteindelijk nog een grotere slag maken dan origineel, of niet??
Het enige voordeel is dat je met je hand vanaf het stuur geen lange weg hoeft af te leggen.
Als ik eerlijk ben, vind ik dit helemaal nix.... Dit heeft pas zin met een sequentiele versnellingsbak...!
Het enige voordeel is dat je met je hand vanaf het stuur geen lange weg hoeft af te leggen.
Als ik eerlijk ben, vind ik dit helemaal nix.... Dit heeft pas zin met een sequentiele versnellingsbak...!
H O N D A The Power of Dreams
-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
heb er zelf nog geen kilometers ervaring mee, maar het voelt alsof je in elk geval korter schakelt, dus geen langere slag ondanks de lengte van de shifter. Ik had hier ook geen wonderen verwacht, maar ik moet je zeggen dat bij de optimalisatie van de zitpositie met de Recaro's in combi met stuurnaaf verlenging, straks nog een deepdishstuur en nu deze shifter het nog aangenamer is om te rijden, alles kort bij elkaar.....
Ik heb hem ( de echte FLP) nu een jaar in de crx zitten en wil niet meer zonder.
Echt een hele prettige upgrade. Je bewging met schakelen en net zo langs als standaard. Alleen de ondderzijde is gelijk aan die van een shortshifter.
Voordeel is dat deze pook wat zwaarder is dat een shortshifter en je er dus meer gevoel mee hebt. Plus minder lang je handen van het stuur.
Echt een topper, dus heb exact deze nu ook voor mijn daily!
@ robertovti, misschien schakelt ie beter als je de pook niet naar je toe zet, maar gewoon recht naar achteren zeg maar.
Dat was tenminste mijn ervaring.
Echt een hele prettige upgrade. Je bewging met schakelen en net zo langs als standaard. Alleen de ondderzijde is gelijk aan die van een shortshifter.
Voordeel is dat deze pook wat zwaarder is dat een shortshifter en je er dus meer gevoel mee hebt. Plus minder lang je handen van het stuur.
Echt een topper, dus heb exact deze nu ook voor mijn daily!
@ robertovti, misschien schakelt ie beter als je de pook niet naar je toe zet, maar gewoon recht naar achteren zeg maar.
Dat was tenminste mijn ervaring.
-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
afgelopen weken met een kleppendeksel-project aan de gang geweest. Resultaat van m'n zwarte CRX deksel was dusdanig geslaagd, dat ik nu een rode variant voor m'n ATR heb gemaakt. Het is in mijn beleving wederom erg goed gelukt. Het benadert de OEM look nog beter dan de wrinkle paint als je het mij vraagt. Ik heb een keiharde relief paint als basislaag gebruikt en afgewerkt met een matrode lak. Uiteraard heel wat uurtjes schuurplezier
en daarna met precisie de lettertjes en randjes die niet in de kleur moeten weer afgeschraapt en opgeschuurd. hieronder het resultaat en oordeel zelf...
M'n CRX deksel eerder al 's gepost:











M'n CRX deksel eerder al 's gepost:



-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
Zo, ook weer 's wat nieuws te melden:
stoelen compleet laten herbekleden met leer: een van de beste investeringen voor het oog tot nu toe, mooier dan origineel en geen gezeik meer met dat skai.....
Verder een Logo aangeschaft voor de vrouw, momenteel dus een wagenpark van 3 Honda's...... :razz: Lekker stadsbakkie hoor!

stoelen compleet laten herbekleden met leer: een van de beste investeringen voor het oog tot nu toe, mooier dan origineel en geen gezeik meer met dat skai.....


Verder een Logo aangeschaft voor de vrouw, momenteel dus een wagenpark van 3 Honda's...... :razz: Lekker stadsbakkie hoor!

-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
-
- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 02, 2010 8:55 am
haha, ja echt he. Het is nog een automaatje ook. Anouk (mijn vrouw) is blij dat ze niet meer in de ATR hoeft te rijden, vroeger had ze al een Jazz (model '84) en daar was ze al helemaal weg van, Logo is eigenlijk waardige opvolger... haha. Moet zeggen dat het echt wel best rijdt zo'n ding, beter dan een Cuore of Alto